wie o wie zou mij kunnen helpen aan informatie wat ook over mijn focus 20008 01vxb6 16tdci wagon grijs kenteken
alles omtrent de km stand volgens mij is de nap stand niet correct voor de eerste apk veel gereden daarna vermoed ik dekm stand teruggedraaid
kilometerstand geen idee, maar hier wat specs van de auto: Gebouwd in fabriek te Saarlouis Beveiligingsslot Groep Nr.1 Sedan conversiepakket Excl. afstandsbedieningsgroep Excl. marketing Flex set voorber. Marketing niveau 1 Set verbeterde bandenrep., SVC Ex. alg. sluitfunctie/autom. vergr El. ruit, voor, auto down Met handbediende achterr. Met standaard getint glas Getint glas Zonder afscherming voorruitverw. Zonder ruitverwarming Incl. asbak in console Zonder temp.reg. dashboardkastje Met vloerconsole Kleur interieur, Medium Dark Flint Hoofdkleur interieur-Ebony Excl. voorste vloermatten Zonder zonnekleppen Zonder bagagenet Met tapijt laadruimte Zonder bagagerail Zonder bagagedrager Met verstelbare achteruitkijksp. El. vrst. vrw. b.sp. + r.aanw. Excl. speciale bekleding achterbank Zonder neerklapbare achterbank Zonder hoofdsteun midden achter Zonder lendesteun bestuurdersstoel Zonder lendesteun passagiersstoel Zonder temp.regeling best.stoel Zonder temp.regeling passag.stoel Met 4-weg handm. verst. best.stoel Met 2-weg handm. verst. pass.stoel Zonder trekhaak Inklapcontactsleutel met afst.bed. Zonder 2e contactsl. met afst.bed. Met centrale vergrendeling Met afst.bed. portieren Zonder sleutelloze vergr. Met var. ruit Excl. koplamp reinigen Zonder zonnedak Excl. sierstrippen carrosseriezijde Air Curtain Restrnt LH Zij-hoofdairbag, rechts Met airbag Met airbag - passagierszijde Met zij-airbag, best.zijde Met zij-airbag, pass.zijde Zonder Isofix Hard Point bevest. Excl. reservewiel Met stand. schokd. achter Incl. 6.5J X 16" stalen velg 205/55VR-16 BSW Tyre Incl. wieldeksel politiewagen Wielmoer. (niet best. tgn diefstal) Fase IV + DPF emissies Met standaard wielophanging Incl. schijfremmen, achter Met noodremregeling Incl. IVD/aandrijfregeling/ABS Stand. stoelen voor Met vaste pedalen 4-spaaks leren stuurwiel Met snelheidsregeling Zonder extra verwarming Zonder bewaking bandenspanning Zonder anti-diefstalalarmsysteem Zonder parkeerhulp Excl. parkeerhulp, voor Met A/V-aansluiting Zonder Blue Tooth interface-aansl. Standaard CD-speler+AM/FM radio ICE Feature Pack 20 Met 6 luidsprekers Zonder telefoonvoorbereiding Excl. spraakgestuurde regelmodules Met radiobed.elem.aan stuurkolom Excl. plug stekkeraansluiting Zonder stijlpakket Met halogeen koplampen Zonder dimlicht overdag Zonder mistlamp voor Incl. aluminium koplampomlijstingen Zonder beenruimteverlichting Achterlichten, niveau 1 Excl. koplampregeling
Bij RDW geven ze aan dat de opbouw van de kilometers logisch is "De geregistreerde tellerstand is telkens hoger dan de daarvoor geregistreerde tellerstand. De RDW oordeelt dan dat de tellerstand logisch verklaarbaar is."
politieauto geweest? zitten er gaten in het dashboard en dak? Verstuurd vanaf mijn Nokia 3310 zonder Tapatalk
Dat was in het verleden inderdaad vrij eenvoudig en is dus in de elektronica van de auto op geen enkele manier te achterhalen. Wanneer de NAP/RDW kilometer registratie gewoon een "logisch" oordeel geeft en je hier twijfels bij hebt kan je dit eigenlijk alleen controleren aan de hand van de onderhoudsgeschiedenis (boekjes en rekeningen) van de auto. Wanneer deze aanwezig zijn en kloppen met de kilometerstand van de auto is het erg lastig om het tegendeel te bewijzen. Het enige dat je dan kan doen is informatie inwinnen bij bedrijven waar de auto volgens de onderhoudsgeschiedenis in onderhoud is geweest. Als je geluk hebt hebben zij in hun eigen administratie kilometerstanden en data geregistreerd staan. Overigens is de kilometerstand van 85.575 km die online in advertenties is te vinden wel extreem laag voor een auto met dieselmotor van deze leeftijd. Persoonlijk zou ik hier al mijn twijfels bij hebben en vooraf goed controleren of dit echt wel klopt. Tegenwoordig is een garagebedrijf naast het registreren tijdens de APK ook bij elk onderhoud/reparatie van boven de €100,- verplicht om de kilometerstand te registreren wat betekent dat er bij auto's die door een dealer of garagebedrijf worden onderhouden meer registratie momenten zijn. Echter zal het altijd mogelijk blijven om tussen de registratie momenten door de tellerstand te wijzigen. Wanneer de tellerstand maar hoger is als bij het laatste registratie moment zal het oordeel altijd "logisch" zijn. Persoonlijk hecht ik daarom veel meer waarde aan een (aantoonbaar) kloppende onderhoudsgeschiedenis als aan het NAP/RDW oordeel.
Bij de RDW kun je als eigenaar een hier een volledig rapport uitdraaien mbv je DigID waarop iedere registratie van de km-stand terug te vinden is. (voorbeeld) Mijn eerste Focus had ook een "verklaarbare stand" In de historie was te zien dat er bij 126.000km tellerwissel had plaatsgevonden. Omdat deze tellerwissel correct aangemeld was bij de RDW, bleef de km-stand verklaarbaar ookal was de deze niet correct. (Dit was overigens ook gewoon gemeld bij de aankoop)