7.72 seconde naar de 100, das tog best snel!? Evt tips nog?

Discussie in 'Performance' gestart door Dulos, 4 apr 2016.

  1. Hoi! Ja ik rijd met 15 inch 195/55/15
    Weet nu alleen ff niet zeker of het 55 of 60 was.

    Mvg.
     
  2. Hoi!

    Ik heb momenteel alleen nog een lucht toevoer buis erbij gemaakt op het originele luchtfilterbox.
    Waar normaal de resonantie box zit het im helemaal weggehaald en een buis laten lopen naar de voorkant.

    Oh ja daar had ik al eerder van gehoord over de st170 spruit en kat.

    Alleen heb ik ook weer gehoord dat dit niet zo 123 gaat passen klopt dat?

    Dat is wel appart, nooit egt van gehoord dat je meer vermogen "kan" hebben dan fabrieksopgave.

    Zo word je toch soms nieuwschierig wat er nou echt kwa vermogen in je 4wieler zou zitten :D

    Toevallig een bedrijf die de vluegwiel zou kunnen aanpassen in flevoland of gelderland?

    Mvg.
     
  3. heb nog een coolair intake liggen van K&N voor een focus 1 2.0....misschien interesse?
     
  4. Evt fotos kan naar 0648766687 via app
    Ook prijs graag en staat info.

    Mvg
     
  5. Jeroen, met hitteschild?

    [MENTION=24420]1999Ghia2.0[/MENTION]; Een ST170 spruitstuk past 1 op 1 op het blok, alleen moet je je oliepeilstuk vervangen voor een ST170 exemplaar en voor de zekerheid een hitteschild voor de slang van je stuurbekrachtigingspomp.
     
  6. met hitteschild idd ja ;) stuur je morgen even een app [MENTION=24420]1999Ghia2.0[/MENTION]
     
  7. #27 focusfanrossum, 7 apr 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 apr 2016
    Dit pas 100% al je de onderdelen monteerd die hierboven genoemt worden. Ik heb dan ook st170 stuurbekrachtegings leidingen geplaatst(samen met st170 stuurhuis) die lopen iets anders en zijn gemaakt om langs het spruitstuk te passen
    Dit is de enige foto waar hij gemonteerd is met door vaders gemaakte decat.
    [​IMG]
    Hier de set up
    [​IMG]

    Hij heeft iets meer pit onderin en het motortje voelt vrijer over het hele toeren gebied.

    Ook de plofjes zijn zeer verslavend :mrgreen:

    Mijn 1.8 had afgelopen dyno meeting ook 126pk en 168nm op alles van de motor orgineel behalve 98 benzine.
     
  8. Oh oke..
    Opzicht vallen de aanpassingen nog goed mee, alleen viel me op dat ik iig op marktplaats geen enkel spruitstuk kan vinden.

    Zijn ze schaars ofzo de mk1 2.0 st170?

    Gr
     
  9. Oh wauw, dat ziet et super uit!
    Hoeveel tijd geld en moeite kost zo iets?
    Ik weet tuurlijk.het kost veel tijd e.d.
    Maar hoeveel tijd koste het jou en je vader?
    Ben egt nieuwschierig want sta tog wel op het punt, om het serieus te overwegen..

    :) gr
     
  10. [MENTION=14820]focusfanrossum[/MENTION]; volgens mij had je beter de ST170 kat kunnen gebruiken, dit is namelijk een high flow cat. Denk persoonlijk dat de auto daar dan nog beter van loopt. Daar komt bij dat je lamdba nou ook niks doet en de kans bestaat dat de auto nu onnodig rijk loopt. Het is wel weer tof om een de-cat te hebben, dan rommelt de auto wat meer met gas los.
     
  11. [MENTION=14820]focusfanrossum[/MENTION]; volgens mij had je beter de ST170 kat kunnen gebruiken, dit is namelijk een high flow cat. Denk persoonlijk dat de auto daar dan nog beter van loopt. Daar komt bij dat je lamdba nou ook niks doet en de kans bestaat dat de auto nu onnodig rijk loopt. Het is wel weer tof om een de-cat te hebben, dan rommelt de auto wat meer met gas los.
     
  12. #32 jodix, 1 aug 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 aug 2016
    Kat eruit is altijd het beste voor de prestaties

    Je 2e lambdasonde zit alleen in je voertuig om de werking van je katalysator te controleren
    Als je katalusator niet meer werkt geeft deze dat via het mil aan je weer.
    Je ecu regelt alleen via de 1e welke voor de kat zit
     

Deel Deze Pagina