Inrijden van een nieuwe focus

Discussie in 'Performance' gestart door 2015focus, 23 mrt 2016.

  1. #1 2015focus, 23 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2016
    Hallo allemaal,

    Begin mei zal ik voor het eerst in mijn leven een nieuwe auto gaan rijden [emoji4]. Een Ford Focus 1.5, 150 pk nu is mijn vraag hoe en wat kan ik het beste doen om de beste prestaties uit de auto te halen na de inrij periode. Hoe rij je een nieuwe auto in en hoeveel km is dat ongeveer? Eind juli ga ik met de caravan op stap en wil dan veilig op stap ermee zonder dat ik hem teveel op zijn donder geef zeg maar. De caravan is een Fendt Bianco 445 TFB en weegt 1200 leeg.
     
  2. In april 2005, toen ik mijn Fiesta ST nieuw kocht, stelde ik dezelfde vraag aan de dealer. Hij was hier heel duidelijk in.
    De huidige motoren zijn dermate goed, dat het "inrijden" wat we nog kennen van vroeger (...) niet meer nodig is. Gewoon rijden zoals je altijd doet is voldoende. Af en toe lekker doortrekken kan geen kwaad. Dit was vroeger "not-done" tijdens de eerste kilometers.
     
  3. Ze zeggen idd dat de blokken anders zijn. Tot 1500km vlot doorschakelen naar de volgende versnelling tot 3000 toeren vertelde de dealer.
     
  4. Mijn idee is meer gebaseerd op Kreidlers die een nieuwe nikasil wand hebben in de cilinder. Afwisselend rijden is dan belangrijk en rustig warmnrijden (wat niet de watertempmeter inhoudt. Dus rustig, soms lekker doortrekken, maar langdurig zwaar belasten is niet aan te bevelen. Dus wanneer er veel warmte ontwikkeling is of veel trillingen. Wat inhoudt met een zware caravan de alpen in of een uur lang 200km/h gaan rijden. Voor wat betreft het trillen niet teveel te laag in de toeren rijden.
     
  5. haha ik denk dat er sowieso weinig lieden zijn die 200kmh met een caravan rijden
     
  6. Ik niet in ieder geval . Lijkt mij beetje onverstandig
     
  7. Lezen blijft lastig hè jongens, er staat met een zware caravan de Alpen in OF .........

    Ben het overigens eens met Kolere, wat betreft het inrijden.Wat je wel nog kunt doen is van begin af aan benzine tanken met een hoger octaan gehalte Shell V-power of Bp Ultimate, ecoboostjes ontwikkelen hiermee meestal een wat hoger eindvermogen.
    Scheelt algauw tussen de 10 a 15 pk.
     
  8. "benzine tanken met een hoger octaan gehalte"

    Het is octaangetal, geen octaan gehalte.
     
  9. Dus tanken met een hoger octaan getal is dus raadzaam en indien auto warm is vlot doorschakelen kan je later dan wel de octaangetal 95 tanken zonder problemen te krijgen?
     
  10. Ik tank altijd BP Ultimate, motor loopt er echt lekkerder op, heeft ook meetbaar meer vermogen. Maar 95 kun je altijd zonder problemen tanken.
     
  11. Ok ga ik dan ook maar eens proberen eerlijk gezegd bij de focus 2 fase 2 alleen maar 95 getankt
     
  12. Iemand al ervaring met Competition 102 bij een focus 1.0 ecoboost?
     
  13. Ik heb Competition 102 getest in onze ST MK3. Ik vond het verschil met BP-Ultimate klein en daarmee het prijsverschil te hoog. Kan me niet voorstellen dat in een 1.0 dit een wereld van verbetering geeft. Mijn ST loopt zuiniger op BP-Ultimate, waarmee het prijsverschil nihil is.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
     
  14. Je krijgt hier heel veel verschillende antwoorden op. De één zegt: rustig inrijden en niet teveel toeren maken tot 1500 km, de ander zegt: na warm rijden meteen goed doortrekken om de boel goed af te dichten. Ford is er vaag over.

    Ik heb nu een nieuwe 1.0 Ecoboost 125 pk en die zit in mijn derde nieuwe auto. De eerste twee (Focus 2, fase 2 en Focus 3 fase 1) heb ik voorzichtig ingereden. Ik twijfel of dat goed is. Olie verbruiken deden ze nooit, maar de 3.1 werd nooit echt zuinig (ongeveer 1:15,5) terwijl ik rustig rijd. Ik heb het idee dat de methode 'rustig warm rijden en dan in de eerste 1000 km ook eens een paar kilometer flink gas geven) weleens gunstiger kon uitpakken op je verbruik.

    Zou er niet te voorzichtig mee doen.

    Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
     
  15. P.s. in juli is je motor vast goed ingereden en dus gewoon vermogen van vragen met die sleurhut.

    Verstuurd vanaf mijn HTC One met Tapatalk
     
  16. Dank jullie voor de reacties. Denk ook dat ie het goed gaat doen. Auto wordt vandaag (27e) gemaakt in saarlouis dus ben benieuwd wanneer hij binnenkomt. Wel een aanrader 98 te tanken van bp?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  17. 98RON is voor de meeste turbo motoren beter. En bij BP het voordeel dat er geen ethanol in zit, dat wordt in de tank namelijk langzaam omgezet in een deel water. De Ultimate is veel stabieler, ook wanneer je weinig rijdt.


    Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
     
  18. Ford test al zijn motoren met BP brandstof dus lijkt me dat de beste brandstof voor jouw Ford.
     
  19. Hier geloof ik echt niet in. BP - Shell - Esso etc. etc. zijn m.i. allemaal hetzelfde.
     
  20. Bij mij in de tankdop staat dat ze Aral aanbevelen :baeh::baeh:
     

Deel Deze Pagina