Distributie ST

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Rubs, 29 feb 2016.

  1. #21 Rubs, 3 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mrt 2016
    Ik heb inderdaad een prijs schatting van 800-900 euro mee gekregen, dit was voor distributie, waterpomp, multiriem, vloeistoffen en arbeid. Ik had zelf van te voren naar materiaalkosten gekeken en als je gewoon OEM-merken koopt zit je rond de 300 euro. Vandaar dus dat ik het gat wat te groot vond.

    Bedankt! Dan gaan we het gewoon zelf doen, tijd voor nemen en dan moet het wel goed komen.

    Ik heb zelf gewoon gewacht tot de 10 jaar aangezien er bij mij nu ook pas 101xxx op staat, als die riemen zoals het onderhoudschema zegt 200.000 km kunnen hebben moet dat extra vermogen geen probleem zijn. Die extra slijtage zal niet zo dramatisch zijn dat de levensduur ineens gehalveerd wordt.
     
  2. #22 Sbro.nl, 3 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 3 mrt 2016
    Zit ook al een beetje te kijken voor de RS
    Ik kwam een leuke set tegen, waterpomp, riem, en rollen >>KLIK<<

    [​IMG]

    Over een maandje maar eens mee aan de slag, heb er ook inmiddels een ruime ton opzitten en wil geen risico lopen dat de boel kapot draait.
     
  3. #23 Rubs, 4 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mrt 2016
    Ik heb voor continental gekozen met een SKF waterpomp, was ongeveer dezelfde prijs en zijn voor mij bekende goede merken. Al ken ik Gates ook als een goede leverancier in de machinebouw dus dat zal ook niet slecht zijn, al zie ik wel in de beschrijving van die Gates riem staan dat je een speciaal stuk gereedschap nodig hebt?
     
  4. Ik denk dat alle waterpompen uit dezelfde fabriek komen.
     
  5. Er zijn een aantal fabrikanten voor waterpompen van een 2.5t
    Als je er een bij ford of Volvo besteld krijg je een Aisin pomp.

    Grootste verschillen zitten in het lekkage afvoer/verdamp systeem.
    Verder zijn ze allemaal zo ongeveer hetzelfde.
     
  6. Zowel SKF, Continental als Gates leveren OEM ook riemen en waterpompen dus ga je wel goed mee zitten.
    Ik heb geen special ereedschap nodig gehad toen ik laatst mijn vriend zijn 2005 ST deed
     
  7. Ik heb het een paar maanden terug ook zelf gedaan, technisch gezien niet al te moeilijk moet ik zeggen. Zelfs de spanner is zelfstellend! :D

    Ik had wel even wat extra tijd nodig om al die boutjes van de waterpomp eruit te krijgen. Man, wat zit dat op een rotplekje zeg... Je hebt maar weinig ruimte tussen het blok en de chassisbalk.

    Reken op 2,5 uur werk, iets langer als je het nooit eerder gedaan hebt. In die tijd is het mogelijk om riem, spanner, meelooprol, waterpomp en beide multiriemen/spanners te vervangen. Autobedrijven die meer dan 250 euro montage vragen zou ik daarom ook niet vertrouwen: of ze vragen veel te veel of ze zijn echt lang bezig en hebben blijkbaar geen idee waar ze mee bezig zijn. Als ik het op het krikje al kan...

    Ps. Die krukaspoelie zit wel behoorlijk vast, een goede luchtsleutel is aan te raden, net als een stukje speciaal gereedschap om de poelie te blokkeren. Dit kostte me 40 euro extra, maar was het waard. :mrgreen:
     
  8. Ik laat het volgende week bij de dealer doen... Gewoon puur omdat ik het zelf niet wil doen!
    Ben benieuwd naar de kosten.
     
  9. Ik ben nieuwsgierig mijn auto is 9 jaar oud en heeft 97000 km gereden, ik hoef me toch nog geen zorgen te maken om de riem te vervangen.
     
  10. Mijne is in mei 10 jaar oud en heeft nu 108000 gelopen. Ik doe het uit voorzorg omdat ik toch al wat haarscheurtjes zag in de riem.
     
  11. OK, de mijne moet in mei /juni naar de apk keurig en voor een beurt kunnen ze dan gelijk zien of er bij mijn haarscheurtjes in zitten in de riem
     
  12. Werk uitgevoerd door de Ford dealer voor mijn Ford C-max fase ll uit 2008 tw distributie riem spanrol loopwiel 2 multisnaren waterpomp koelvloeistof rekbouten ( dit word als complete set geleverd) kosten incl arbeidsloon en BTW 619.00 euro.
     
  13. Ik was dan wel niet dij de dealer een heel stuk minder kwijd.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina