1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Storingslampje brand soms

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Erikvb, 18 feb 2016.

  1. Ik heb met mijn :focus2: een probleempje waar ik van af wil.

    Ik had de auto gekocht bij een particulier dus zonder garantie.
    Maar toen ik de auto net een weekje had begon ineens het storingslampje (motorlampje) te branden. Ik heb hem toen laten uitlezen en daar kwamen hele verschillende foutcodes uit, volgens mij 6 in totaal. Ik weet wel dat 2 ervan te maken hadden met het roetfilter en EGR klep.
    Alleen brand het lampje niet altijd. Als hij brand dan brand hij al vanaf het begin, hij gaat nooit ineens tijdens het rijden branden.
    Maar soms dan brand het lampje dus helemaal niet. Als het lampje brand dan merk ik niks aan vermogensverlies ofzo, de auto gaat ook niet in noodloop.

    Mij lijkt dat als het roetfilter verstopt zit dat het lampje dan altijd zou moeten blijven branden want het filter kan niet ineens niet meer verstopt zijn denk ik.
    Dus daarom zat ik meer te denken aan een computerstoring, slechte massa ergens, slecht contact, databusprobleem...

    Hebben jullie misschien ervaring hiermee een een idee in welke richting ik het zou moeten zoeken?
    Ik vind een roetfilter namelijk best een duur dingetje om te vervangen als het geen verschil zou maken;)
     
  2. ik zou eerst alle foutcodes (laten) wissen en als dan het lampje weer gaat branden opnieuw uitlezen en de codes hier plaatsen.
     
  3. Ik had de codes laten uitlezen en resetten. Alleen ben ik het briefje kwijtgeraakt waar de codes opstonden :pocheer:

    Ik zal hem binnenkort maar nog eens laten uitlezen en dan zet ik de codes meteen hier neer.
    Mochten mensen in de tussentijd nog ideeën hebben dan hoor ik het graag!
     
  4. Even een update...
    Ik heb afgelopen week een beurtje uitgevoerd aan mijn auto en toen vond ik een gebroken vacuümslang aan het roetfilter. De slang was helemaal broos en poreus geworden en gewoon afgebroken. Ik heb deze vervangen en net de auto weer uitgelezen. Er kwam geen enkele foutcode uit dus ik hoop dat ik daarmee het probleem heb opgelost!:rock:
     
  5. Dat is waarschijnlijk één van de twee slangen die naar je verschildruksensor gaan...die gaan vaker stuk, maar dat hadden ze toch eigenlijk bij de garage al moeten kunnen zien aan de foutcode.. maar fijn dat het is opgelost
     
  6. Klopt, die was het idd.
    Ik worden per set verkocht dus ik heb meteen allebei die slangetjes vervangen. Maar ik vind bijna 180 euro voor 2 slangetjes met een beetje nomen er omheen ook best belachelijk duur eigenlijk...

    Maar het is nog steeds goedkoper dan wat de garage mij vertelde. Die begonnen alleen maar per foutcode het bedrag te noemen, ik zat al snel aan de 1500 euro haha.
    Dus ben toch relatief goedkoop uitgeweest door zelf verder te kijken:cheer:
     
  7. Als je idd een beetje handig bent kun je heel wat garage kosten uitsparen en helemaal als het wat simpele slangetjes blijken te zijn :thumbs:
     
  8. Bij Volvo gaan die dingen ook nogal eens stuk, bij dat soort foutcodes is het een van de eerste dingen waar we naar kijken ;-) maar nu heb je er ook een nieuwe verschildruksensor bij voor dat geld neem ik aan?
     
  9. Nee was zonder de sensor, dan was die boven de 200 geweest...
    Ik vond het eigenlijk een beetje een belachelijke prijs maar ik moest het toch vervangen.
     
  10. Nou idd wat een geld voor twee slangetjes...van een 1.6d?
     

Deel Deze Pagina