1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

nieuwe ford focus

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door cougar_tuning, 13 jan 2016.

  1. Ik zou echt nog ff wachten als ik jou was, de auto moet nog een soort van los komen.
    Je kunt natuurlijk wel al benzine tanken met hoger octaan gehalte dit helpt echt voor de ontwikkeling van het uiteindelijke motorvermogen.
    Na een chiptuning rijdt de auto sowieso fijner op hoger octaan geloof me ik spreek uit ervaring:rock::rock:
     
  2. FF off topic misschien, maar...
    Geldt dit alleen voor benzine of ook voor een diesel?
    Door bij een nieuwe 2.0 TDCI de premium diesel brandstoffen te tanken? (bijv. Shell V-Power Diesel, of BP Ultimate Diesel)
     
  3. volgens mij wel, de premium brandstoffen hebben het meest effect op turbo motoren.
    correct me if i'am wrong ;)
     
  4. OK, thanx!
    Dan is dat misschien de moeite waard om te gaan doen.
    (als ik mijn auto tenminste ooit nog krijg...:nocheer:)
     
  5. Ik denk ook dat dit ook opgaat voor diesels maar weet dit niet zeker.
     
  6. [MENTION=18893]cougar_tuning[/MENTION] hoe staat het met de auto? Was het nu idd een bobine?
     
  7. Ik heb vernomen dat er iets meer aan de hand is. Ik ben nu op vakantie over 2 weken kan ik hem ophalen en dan hoor ik meer. Grt Frank
     
  8. [MENTION=18893]cougar_tuning[/MENTION] Hoe is het nu afgelopen?
     
  9. Onder garantie is er een nieuwe motor ingekomen. Het was een spannende tijd ivm het garantie verhaal. De kosten van nieuwe motor was 6000 euro. Maar gelukkig is alles vergoed en we zitten nu op 2000 veilige nieuwe kilometers.
     
  10. Poeh... had het niet met de tuning te maken dan?
     
  11. 1.5 / 1.6 Ecoboost tunen is mijns inziens vragen om ellende.
     
  12. Er zat geen tuning op toen ik hem inleverde, verder is het oude blok dicht gebleven en retour gestuurd naar de fabriek.
     
  13. Waarom is dat zo? Lenen de internals zich daar niet voor?
     
  14. In een 150pk versie de 182pk software schieten zal wel goed gaan.
    Om nog verder te gaan zal je denk ik toch ook wel moeten denken aan aanpassingen in het koelsysteem en dergelijke.
    Motorkoeling is extreem kritisch bij dit soort motoren. 120-125 pk per liter is best een hoog specifiek vermogen.
     
  15. Die 182pk (originele software) gaat idd prima. En als je dan ook nog Euro 98 of zefs 102 tankt, haal je de 190-195pk ook al. De bottleneck vd Ecoboost is idd de koeling. Die is stndrd al kritisch, als je dan ook nog meer vermogen vraagt, dan natuurijk helemaal. Maar vergeet niet de koeling door de brandstof. Een goeie tuner zal de auto op verschillende momenten en mate van belasting meten. Dit om over het hele toerenbereik voldoende brandstof te hebben.

    Wanneer een tuner een shortcut neemt, dan wordt vaak de turbodruk hoger gezet en soms de brandstof schraler. Is idd instant vermogen, dat gaat goed zolang je niet continu onder vollast rijdt, maar zodra je gaat knallen krijg je te weinig brandstof en dus te weinig koeling.
     
  16. OK, duidelijk verhaal zo. Ik wist niet dat de Ecoboost zo gevoelig was voor koeling, en eigenlijk al tegen het randje aan zit qua capaciteit, als ik het zo lees.
     
  17. Bij normaal gebruik (stndrd 150 of 182pk software) en geen koelvloeistoflekkage is er geen centje pijn. De motoren die zijn gaan hemelen, hadden of problemen met de koeling of waren getuned (zeer waarschijnlijk niet op de juiste manier).

    Je kan met een gerust hart de originele 182pk software op een 150pk versie zetten.
     
  18. De koeling is aardig uitgebreid, zo heeft de 1.5 Ecoboost standaard al 2 elektrische ventilatoren bij de radiator zitten en een elektrische waterpomp (mogelijk zelfs 2 maar daar kan ik nog niet echt sluitende info over vinden).
    Als er niet goed getuned wordt krijg je een grotere kans op een arm mengsel wat een veel hogere uitlaatgas temperatuur geeft. Zeker bij de 1.5 dump je dan veel meer warmte in het koelsysteem omdat het uitlaatspruitstuk in de cylinderkop zit en watergekoeld is.

    Het verschil tussen de 150 en 182pk zit boven 4000 toeren, daar onder zijn de koppel en vermogenscurve nagenoeg gelijk aan elkaar.
     
  19. Dat klopt idd, alleen die 182pk doet het zeker bij de 1.6 het onderin ook allemaal wat makkelijker. In een 1.5 heb ik zelf nog niet ingereden, kan ik dus geen oordeel over geven.
     

Deel Deze Pagina