Mijn eerste Ford

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Ronster76, 5 jan 2016.

  1. Nou, geregistreerd in mei 2014, dus het wordt tijd om me even voor te stellen...

    Sinds april 2014 heb ik een Focus Wagon X Road waar ik zeer tevreden over ben.

    Deze dus:
    [​IMG]

    Het is mijn eerste Ford, na 2 Golfjes, Polo, Alfa 147, BMW1 en een Qashqai.

    Persoonlijk vind ik het een mooie auto en het enige dat ik heb aangepast is dan ook het aanbrengen van privacy shades :)

    Tot zover nog geen echte issues gehad tot 2 weken geleden bij terugkomst van een korte vakantie de TravelPilot op zwart bleef.
    Gisteren kon ik terecht bij de Ford dealer en blijkt dat er iets mis is met 'de switch van het RAM geheugen'. Deze bleek dicht te staan.
    Dus nu zien of ik dit laat repareren of wellicht wat meer uitgeef en een andere radio/navi erin zet ipv de Blaupunkt.
     
  2. Welkom!!
     
  3. Leuke auto [MENTION=14725]Ronster76[/MENTION].
    Helaas ben je net te laat, tot 31 december werden de RAM storingen gratis gerepareerd.

    Ik kan je eventueel voor een mooie prijs aan een Pioneer F9220BT helpen en deze ook monteren voor je. Stuur maar een PB als je interesse hebt.
     
  4. Dat meen je niet... hij is rond 20 december kapot gegaan, maar ik kon pas gisteren bij de dealer terecht :nocheer:

    Kan ik ergens terug vinden dat RAM issues tot 31 dec gratis gerepareerd werden? Dat hebben ze me gisteren niet verteld...

    Zojuist krijg ik bericht terug. Voor reparatie moet ik rekenen op zo'n 270 euri. Dus wel de moeite om te zien wat voor alternatieven er zijn en tegen welke prijs. Ik zal je PB-en :)
     
  5. Thanks Gerard!

    Ik ga dit zeker melden bij de dealer.
    Ik heb het 28 december bij hun gemeld en precies uitgelegd wat er aan de hand was, dus erg zuur als men hier niets aan zou doen.
     
  6. klopt Anton, maar hij had de klacht voor de 31e gemeld.
     
  7. Daar heb je ook weer gelijk in. Echter als de dealer het nu nog gratis wil doen moet die dealer het zelf gaan betalen. Daarnaast gaat deze servicebrief slechts over een beperkt aantal FX'en. Namelijk die gebouwd zijn tussen medio 2008 en medio 2009. Als die erbuiten valt was het sowieso voor eigen rekening. Dat is dus de eerste vraag.
     
  8. Welkom op onze fofo club
     
  9. Op tyd gemeld, dus gratis reparatie. Lijkt me duidelijk. Dat hun niet gelijk tyd hebben is ook begrijpelijk. Maar dat veranderd niet de situatie dat het probleem op tyd bij een officiële Ford dealer is gemeld [emoji106]
     
  10. Het probleem is dat het hier verlengde garantie van Bosch/Blaupunkt betreft en niet van Ford. Ford is in deze kwestie slechts een tussenpersoon en heeft verder niets te maken met de verlengde garantie.

    Als de betreffende Travelpilot FX aan alle voorwaarden voldoet (en dit zijn er nog al wat) en dus in aanmerking zou komen voor de verlengde garantie had dit uiterlijk op 31 December bij Bosch/Blaupunkt moeten worden gemeld. Het melden en een afspraak maken bij de Ford dealer om het probleem te onderzoeken is hierbij dus niet voldoende.


    Je kan de dealer alleen verwijten dat ze niet eerder actie hebben ondernomen om te kijken of de radio wel of niet aan de voorwaarden voldoet en aan de hand hiervan een claim bij Bosch/Blaupunkt neer te leggen. Verder heb je bij Ford geen poot om op te staan in deze kwestie. Ford is immers niet de partij die de verlengde garantie verleend.
     
  11. en toch heb ik de radio aangeschaft bij Ford en niet bij Blaupunkt.
    het is natuurlijk niet helemaal eerlijk om dan als dealer te zeggen dat hun de garantie niet verlenen.

    voorbeeld: als ik met een elektronica product op de laatste dag van mijn garantie terug kom bij de mediamarkt om 20:00u s 'avonds, kunnen ze moeilijk zeggen dat de fabrikant al gesloten is toch?
     
  12. Bij jouw voorbeeld gaat het om standaard fabrieksgarantie. Dat is hier niet het geval. De standaard product garantie die Ford op de auto en alle bijbehorende onderdelen en accessoires heeft verleend is al lang en breed verlopen. Bij Ford kun je dus al lang niet meer aankloppen voor garantie.

    Vanwege bekende technische problemen bij een relatief klein aantal geproduceerde Travelpilot FX toestellen heeft Bosch/Blaupunkt uit coulance oogpunt een regeling in het leven geroepen. Mits aan alle voorwaarden werd voldaan werd er kosteloos een vervangend toestel door Bosch/Blaupunkt geleverd. Feitelijk is het dus geen garantie maar coulance van Bosch/Blaupunkt. In de betreffende TSB (die overigens alleen voor intern gebruik bij Ford is bedoeld) wordt ook nergens over garantie gesproken.

    1 van de voorwaarden van de regeling was dat deze eindigde op 31-12-2015. Na deze datum bestaat deze regeling dus niet meer en kan er dus ook geen beroep meer op worden gedaan.
     

  13. het is dus helemaal geen garantie, maar een coulance regeling zoals jij al schreef
    ik vermoed dan ook dat de dealer geen coulance op coulance gaat geven (en dat begrijp ik ook wel)
     
  14. :welkom: mede :xroad: bezitter
     
  15. #20 Ronster76, 7 jan 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 jan 2016
    Dank voor het warme welkom :)

    Voor wat betreft de TravelPilot, we gaan het meemaken (hoop ik, ik wacht nog op antwoord). Mijn dealer heeft tot zover goede service gehad.
    Toen ik het issue telefonisch melde, zei men al iets over een bekend probleem. Als het toen helder was geweest was de melding uiteraard tijdig bij Bosch terechtgekomen en had het mij niets gekost.
    Dat de dealer wettelijk gezien geen verplichting heeft en ik dus geen poot heb om op te staan begrijp ik ook, maar ik hoop toch op een bijdrage van de dealer. Het zou iig voor klantenbinding zorgen, waar voor hen veel meer uit te halen is dan de potentiele bijdrage die tot klanttevredenheid leidt in deze kwestie ;)
     

Deel Deze Pagina