1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

fabrieks bezoek 2015

Discussie in 'Meeting Reviews & Pictures' gestart door Herman RS turbo, 18 nov 2015.

  1. Zo wij zijn weer terug van een mooie rit naar Saarlouis.
    Was weer erg gezellig samen met Simon, Bianca en Martijn en ik heb zelf erg genoten van de rit.
    Zowel op de heen, als de terugweg [MENTION=23]Hunter[/MENTION] nog gespot.
    Ook het bezoek aan de fabriek vond ik erg indrukwekkend.
    Wel eens stukjes op tv gezien maar zo irl zie je pas echt hoe groot het allemaal is.
    Bizar als je ziet hoe dat er logistiek aan toe gaat. Erg gaaf en leerzaam.
    Gerard bedankt voor de organisatie.

    Was ook wel erg leuk om met de RS daarheen te gaan. Is toch de plek waar hij 12 jaar geleden tot leven is gekomen. #sentiment haha.

    Nog een paar plaatjes gewoon omdat het kan.
    [​IMG]

    Lekker ff wat eten op de terugweg.
    [​IMG]

    En voor de RS ook nog wat lekkers.
    [​IMG]
     
  2. Was zeker een leuke dag! Echt bijzonder om te zien hoe dat allemaal gaat!!
     
  3. #3 dimelot, 18 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
    Top geweest. Jammer dat we maar 3 seconden de RS hebben gezien en wat losse onderdelen. Ik ben alweer een tijdje thuis, maar was ff in slaap gevallen. En de groepsfoto zien we hier wel verschijnen toch [MENTION=23]Hunter[/MENTION]

    Gemiddelde van 9.1/100, gemiddelde snelheid 87 km/u en 875 km gereden. En ik heb nog benzine over van de tweede keer tanken met super102 :cheer:

    Ik ben echt braaf geweest, alleen op de terugweg 250 gereden in Duitsland en toen moest ik weer stoppen omdat er om de 2 km wegwerkzaamheden waren.

    Ik ben nu 3x geweest, maar een volgende keer gaat niet meer komen voor mij. Het is gewoon best wel veel kilometers en uiteindelijk begrijp ik er geen hol van wat die vrolijke man heeft gezegd. :mrgreen:
     
  4. Voor ons was het 910 km.
    Kon een enkeltje net niet redden op 1 tank haha.

    Ik had gehoopt wat meer van de RS te kunnen zien maar ik denk dat iedereen dat wel hoopte.
    Jammer dat de productie weer vertraagd was.
     
  5. #5 Fred, 19 nov 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
    Rene, Gerard en Jack, dank weer voor de organisatie.

    Mijn tweede keer naar Saarlouis, blijft indrukwekkend. De meneer die ons rondleidde vertelde veel meer details dan de vorige meneer, zeer interessant.

    Saarlouis maakt ook heel veel delen voor andere fabrieken, dagelijks 80 ton aan staal verwerken in 200.000 motorkappen, daken, etc. Ca 50% daarvan gaat naar andere fabrieken om tot auto te worden gebouwd.

    De statistieken: 1020 km gereden, gem 110 km/u, gem 7.6l/100km
     
  6. Om half 5 ging de wekker gerard opgehaald en door naar saarlois, en om 23:30 weer thuis, het was leerzaam en leuk om te zien hoe een auto gemaakt wordt alleen jammer geen RS. En dat voor kleine 1000 km ers. Misschien de volgende x.het was wel gezellig in saarlois. Gerard super bedankt voor het organiseren.
     
  7. Was zeker de moeite waard gisteren. Heel interessant om te zien allemaal. Op de terugweg in Duitsland nog ff flink doorgereden, de tunneltjes waren ook erg leuk :) En nog een aantal tegengekomen van de Focusclub.
    [​IMG]
     
  8. Hier kilometers en verbruik niet bijgehouden, maar wel heel voordelig in LUX getankt. :mrgreen: En dan op de terugweg een zeer toeristische route genomen om aan de file bij Antwerpen te kunnen ontsnappen (of het echt succesvol was blijft nog de vraag, ha ha).

    Was mijn eerste keer in een autofabriek - vond het heel interessant. Jammer van de uitgestelde productie van de RS, maar ik vond het toch zeker de moeite waard.

    De tijd ging iets te snel voorbij. Even met ons allemaal lunchen of zo had heel mooi geweest zijn... ik wilde jullie beter leren kennen. :) Nu nog kijken of ik bij de volgende club-dag wel bij kan zijn.

    @Dimelot - geen oplossing voor de kilometers (tenzij je de volgende keer met mij mee wilt rijden - dan is het gratis... en even wat langzamer), maar had er toch niemand voor je kunnen vertalen? Mijn Nederlands is nog ver van 100% maar ik had er misschien iets voor je kunnen betekenen... is altijd beter dan niets.
     
  9. Dank je voor je aanbod [MENTION=9843]petar[/MENTION] maar ik heb erg netjes gereden hoor... Ik ben eigenlijk niet harder gegaan dan 130-140.. En het gaat ook niet echt om de kosten van de benzine, maar het is wel een takke eind rijden..

    En de afgelopen jaren dat ik ben geweest werd het ter plekke vertaald door [MENTION=17]Dzl[/MENTION] Dus ik weet intussen wel wat er gebeurd enz. En het was ook niet helemaal onduidelijk, maar soms begreep ik het niet en vroeg ik het aan [MENTION=7922]gerardTDCI[/MENTION] of aan [MENTION=7724]MartijnST[/MENTION] :lol:
     
  10. Ook hier een onwijs leuke dag gehad. Toch wel een stuk later vertrokken als de rest heb ik zo'n idee (7.30 vertrokken / 9.00 grens over bij Venlo), maar de Focus deed het lekker. Ik kon vanaf Venray een retourtje Saarlouis doen op 1 tank (+/- 750 km). Meneer Klein vertelde idd lekker, al bleef die man praten voor ons gevoel. Af en toe heb ik het idee dat ik die stem nog steeds hoor :lol:
    Terug nog op zoek gegaan naar een broodje braadworst, werd geen succes. Eerst Wittlich ingedoken, geen Imbiss te vinden. Daarna Mayen ingegaan, erg gezellig dorp, maar na 17.00uur alles al dicht. Vervolgens Herman en co weer tegen gekomen bij een tankstation, maar die Curryworst lag echt al een paar dagen onder de warmtelamp denk ik. Was ook geen succes.
    Ik ga 6 december nog maar een dagje Duisburg doen om dat broodje in te halen ;) Uiteindelijk iets van 21.30 uur thuis.
     
  11. allereerst heren van de Organisatie, hartelijk bedankt.

    Het was een leerzame treintocht door de fabriek. Ja het was een behoorlijk aantal km rijden, rond de 850 (uur of 9 tot 10 totaal) , en ja de rondleiding door de fabriek was daarmee vergeleken erg kort (2 uur alles bij elkaar zo ongeveer) maar ik vond het toch zeker het reizen waard.

    Een hoop interessante zaken gezien en gehoord waar je normaal nooit bij stilstaat of zou hebben geweten. Je auto heeft gewoon al 8 km afgelegd zonder te rijden, je mag daar in de fabriek gewoon paffen, 1000 robots en 6500 mensen aan het werk, 1 dag stroomstoring kost maar 1 miljoen euro, een eigen powerplant , een eigen kunststof fabriek , een eigen brandweer, een eigen ziekenhuisje etc.etc. Het is een stad gewoon zo groot.

    Welgeteld 1 rijdende RS gezien en 1 RS Chassis hangende aan de lopende band, niet veel maar wel gezien.

    Ik heb me prima vermaakt en lekker gegeten in het Pittoreske Luxemburg op de terugweg. Na het eten heerlijk dutje gedaan terwijl m'n Pa naar huis heeft gescheurd. We waren vlot thuis dus ik denk dat hij zich niet helemaal aan de regels heeft gehouden :)

    Vermoeiende maar geslaagde dag.
     
  12. En in aansluiting op mijn verhaal zojuist, hierbij de groepsfoto. Organisatie bedankt!
    [​IMG]
     
  13. @Dimelot - ik snap het. Ik dacht je hebt er niet echt van kunnen genieten. Gelukkig was het niet zo. :)

    @Hunter - bedankt voor de foto! Jammer van de mislukte braadworst zoektocht, maar zo te zien komt het binnenkort goed voor elkaar. :mrgreen:
     
  14. ook ik heb erg naar mijn zin gehad, alhoewel ik bij de filmpresentatie even last had van een wegtrekkertje :sleeping: :schater:
    het organiseren (ook met hulp van René) heb ik weer graag op me genomen en vind het dan ook weer top dat iedereen er een dag vrij voor neemt en een hele boel km voor wilt maken om dit mee te maken :thumbs:

    lekker het gas erop gehouden Kelly [MENTION=13678]petjekel[/MENTION] :rock:
    en dat geluid in die tunneltjes was echt super, ieder tunneltje ging het raam weer ff open en Ronald en ik hebben er van genoten :thumbs:


    [MENTION=423]Dimelot[/MENTION] keine problem Herr Braun ;)
     
  15. Gerard & René bedankt voor het organiseren. Het is een aardig stukje rijden (@petar nogmaals bedankt voor het meerijden), maar het was het waard. Mooi om te zien hoe van een rol staal uiteindelijk iets moois als een Focus wordt gemaakt. Kreeg wel een beetje medelijden met het personeel. Je zal maar de hele dag brandstoftanks en hitteschilden moeten vastzetten en je moet het ook nog doen binnen 54 seconden.
    Knap ook dat iedere de auto met de juiste kleur deuren en de bestelde opties van de band komt. Petje af voor de mannen en vrouwen die met elkaar zulk mooi werk afleveren.
     
  16. Top dag gehad. Mannen bedankt voor de organisatie.
    Leuke rondleiding gehad en leuk om te zien hoe de auto in elkaar word gezet.
    Kleine 1000km gereden en toch nog even de top qua snelheid van de auto eruit gehaald :):)
     
  17. [MENTION=23]Hunter[/MENTION] is het ook mogelijk om de originele foto (grotere voor de kwaliteit) te uploaden? Of kan je hem per mail sturen?
     
  18. [MENTION=9]focuslover[/MENTION], leuk om deze foto's weer eens terug tezien.
    Dit is ooit begonnen met een brief naar Keulen of er in Saarlouis excursies konden worden gemaakt,omdat we een focusclub zijn.
    Was het enige adres wat ik kon vinden,naar ford,toender tijd.
    In mij beste duits een brief geschreven,en maar hopen op bericht.

    Via mail is alles toen gaan lopen in ism René [MENTION=127]White Eagle[/MENTION] :rock::rock:
    Ben nog steeds dankbaar voor deze samenwerkig met René :thumbs::thumbs:

    Was dit jaar mijn vierde deelname en heb weer genoten, van alles,wat Herr Klein vertelde.
    Zodat ik een keer aan de andere kant aanwezig was,en niet op de bok.
    Vind nog steeds ongelofelijk wat een rol staal word,tot een ford focus.
    En ook de nieuwe leden van de meeting crew bedankt voor hun inzet,omdit weer mogelijk te maken Gerard en Jack :thumbs::thumbs:
     
  19. Ziet er weer gezellig uit :thumbs:. Het blijft, ondanks dat takke-eind rijden een zeer leuke excursie :). Misschien de volgende keer weer eens mee.
     

Deel Deze Pagina