1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.0 TDCI 163pk Maximum snelheid uit een Ford Focus 2015 2.0 TDCI

Discussie in 'Performance' gestart door tankeriv, 7 okt 2015.

  1. Goedendag,

    Hierbij mijn eerste postje. Ik ben mij aan het oriënteren in een Ford Focus 2015 TDCI 2.0 (150Pk)

    Nu rij ik vrij vaak naar Polen op en neer. En vind het heerlijk om volle snelheid op de autobahn te gaan.

    Nu vroeg ik mij af wat de maximum snelheid zou zijn dat ik theoretisch uit dit model zou kunnen persen.

    Ik wil er allerlei dingen aan gaan aanpassen. Maar de dingen die ik eraan wil veranderen wil ik hier bespreken.
    En ik wil mij ruimschoots van tevoren oriënteren over de mogelijkheden en ook onmogelijkheden.

    In andere woorden. Is het mogelijk om de top van de auto omhoog te schroeven naar 240Kmh / 250Kmh (dat laatste zal vast niet) dmv chiptunen, andere uitlaat, roetfilter verwijderen, andere aanpassingen.

    Kan dat?
     
  2. Heb je ook naar een ST-D gekeken? Die heeft al 30pk meer en daar is de remmerij, etc. aangepast aan hogere snelheden. Of je met chiptunen daarmee de 250 gaat halen durf ik je niet te zeggen.

    Nou vind ik het knap als je tegenwoordig in Duitsland de hele weg 240km/h kan volhouden. Ook in Duitsland is de milieu maffia geland en zijn de vrije stukken autobahn flink ingeperkt.
     
  3. #3 kolere, 7 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2015
    Dat valt wel mee hoor, zeker na 20:00 dan kan je bijvoorbeeld vanaf Denemarken naar Nederland overal zonder limiet doorkachelen op de steden en een instortende brug na (Rader Hochbrücke, Hamburg en Bremen).

    Ik denk dat je niet met chiptunen 240km/h haalt. Persoonlijk zie ik er het nut ook niet van in. Overdag kan je dan om de minuut vol in de ankers om dan weer overnieuw te beginnen. Wanneer het donker is lijkt mij het niet meer veilige is om te doen.

    Is het niet interessanter om te weten:
    - of de focus vlot naar de 200km/h gaat
    - of de auto dan stabiel is
    - zonder problemen van 200km/h vol in de ankers naar 100km/h kan remmen zonder al te veel drama.
     
  4. #4 tankeriv, 7 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 okt 2015
    Nou ik las met Chippen dat de max van 225 te halen valt.
    Maar ik zou wel graag iets meer willen.

    Een STD komt niet in aanmerking vanwege de kosten die ik mag maken van de zaak.

    Het chippen en alle modificaties komen uit eigen zak.

    Betreffende de opmerkingen (terrecht!!) over de remweg. Ja mee eens.
    Ik wil de auto dan ook gaan uitrusten met sportremmen en schijven.

    Tevens wil ik roestvrij stalen remlijdingen installeren.
    Ook wil ik gaan kijken om bredere banden eronder te krijgen.

    Ook handig voor de wegligging. (behalve bij regen dan)

    Betreffende de snelheid. Ja dit is idd niet overal zo lekker. Maar nog steeds als ik weer naar Polen ga dan zijn er hele stukken waar ik met mijn huidige focus met meer dan een uur lang non stop op 190 tot 200 Diesel kan verbranden.
     
  5. Het verschil tussen 190/200 en 240/250 is heel groot. In benodigd vermogen maar ook vanuit het oogpunt van de veiligheid. Lekker doorrijden met 190 gaat prima. Continu 240 rijden gaat je vrijwel nergens lukken. En dan hebben we het nog niets eens over het verbruik bij zo'n snelheid.
     
  6. Nee okay. Non stop 240 wordt moeilijk.
    Maar ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig of het mogelijk is om de top te verhogen.
    En tot welke snelheid dat mogelijk is.

    Met chiptunen is dat ongeveer 225 +/-.
    Maar zijn er extra aanpassingen waarmee je extra performance kunt behalen?
     
  7. Even realistisch; als je 240+ met een diesel wil gaan rijden, dan moet je serieus op zoek naar een andere klasse auto.
    Het aantal aanpassingen wat je zou moeten doen voor een model wat er niet voor gemaakt is, is dusdanig groot dat dat niet zomaar gaat.

    Je moet eens beginnen te denken met andere versnellingsbak verhoudingen, daar zijn geen kant en klare oplossingen voor, dus dat moet custom.
    Vervolgens is de 6e versnelling totaal onbruikbaar voor normaal snelweg gebruik.
    Op den duur kost het je de koppeling en vliegwiel en misschien breekt de krukas uiteindelijk wel in delen.

    Andere aanpassingen brengen je weinig op een diesel. Zelfs een volledig custom uitlaat gaat je weinig opleveren behalve een lege portemonnee.


    Realistisch gezien houdt het al snel op bij een intercooler en een bijpassende chip.
     
  8. Naja. Dit is dus het antwoord dat ik wilde.
    Het kan dus niet.

    Ik heb helaas niet zo heel veel autokenniss.
    Gelukkig heb ik wel de wens om te leren.

    Dat gaat hier dus wel goed komen denk ik.

     
  9. 240 km/u pakte mijn Mondeo mk4 diesel met 187 pk net aan. Erg veel kilometers nodig voor het laatste stukje. Geen idee wat de Focus doet, zal het waarschijnlijk ook niet gaan meemaken.

    Zelf vind ik het persoonlijk leuker om snel naar een top snelheid te gaan dan het rijden op topsnelheid. Kost veuls te veul inspanning.

    Dit weekend weer een mannenweekend richting de Eifel. Zal de 270 ook wel weer aangetipt worden.

    Ben wel benieuwd wat jouw diesel gaat doen. Doe het iig voorzichtig ;)
     

  10. Ik wil het ook zeker voorzichtig doen.
    Mijn autotje is mijn grote liefde.
    Die ik nu heb en die straks gaat komen vast ook.

    Het is zo erg dat mijn verloofde af en toe jaloers is over de aandacht die uit gaat naar mijn :focus2:
     
  11. Als je 240 + wilt dieselen
    Heb je toch echt wel een zware jongen nodig....

    A6 2.5 tdi
    Bmw 5 serie

    Mijn ex A6 2.5 tdi quatro geturnd en wel bijna 300 paardjes .
    Had dasr zelfs moeite mee .
     
  12. #12 McGyver, 9 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2015
    Breedere banden werkt een hogere snelheid weer tegen

    Kijk en vergelijk de waardes van deze tuner eens: +50pk is maar +13km/h. reken dan maar eens uit hoeveel vermogen je nodig hebt om op 240km/h te komen.
     
  13. als je al deze kosten nou eens neerlegt bij de zaak, dan zou die ST-D mss wel uit kunnen ;)
     
  14. Dan nog Gerard, de ST-D is zeker een snelle diesel maar gaat zonder tuning ook niet harder dan 217 Km/u. En als je dan toch gaat tunen vrees ik dat je de 240 nog altijd niet gaat redden.

    Nee als je hoge snelheden wilt rijden met een Focus dan moet je toch gaan denken aan een bezine uitvoering en dan natuurlijk metname de ST of RS, het is niet anders :thumbs:
     
  15. Is dit wel een realistisch topic? . Ff serieus. De km/h snelheid halen wat je wenst kom je nooit met zo'n auto toch?? Misschien als je hem bij een serieus tuningsbedrijf brengt....
    Ik ken iemand die raced met een golf VI tdi en die haalt echt die snelheid wel, maar vraag niet wat er allemaal aan gedaan is. Hij heeft overigens ook een audi TT-tdi . Gewoon als demo auto om te laten zien wat er mogenlijk is qua ombouw.

    Ik zou eerder gewoon even realistisch doorrekenen wat je qua tijdswinst krijgt door met een gemiddelde hogere snelheid(zal niet meer dan 15 - 20 km/h hoger worden denk ik) naar Polen rijdt. Zal hoogstens 4 à 5 uurtjes zijn volgens mij...
     
  16. #16 McGyver, 9 okt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 okt 2015
    Ik denkt dat de tijdwinst eerder in minuten uit te drukken is. De reken dat je echt lange stukken vol gas kunt rijden is volgens mij op één hand te tellen.

    Je zal met tuning snel aan de max zitten. De winst zit 'm dan in het gewicht. Of eigenlijk het beperken daarvan.
     
  17. Ook groot probleem wordt de warmtehuishouding. Tot zo'n 220 km/h zal het wel meevallen met de koelwatertemperatuur maar alles wat je daarboven uit een 2.0 TDCI gaat halen moet met hogere turbodruk en meer inspuiting gaan plaatsvinden en dan wordt de boel snel heet ondanks een grotere intercooler. ik heb zelf een mondeo 2.2TDCI gehad die zwaar getuned was (230 pk)en die werd boven de 235 km/h toch erg heet. Met 5-10 km/h minder op de klok kon ik het heel lang volhouden.
     
  18. van een grotere intercooler wordt de motor volgens mijn niet koeler. Eerder warmer omdat er door een grotere intercooler meer brandstof kan worden ingespoten.
     
  19. Ik denkt dat de tijdwinst eerder in minuten uit te drukken is. De reken dat je echt lange stukken vol gas kunt rijden is volgens mij op één hand te tellen.

    Dat zal je nog tegen vallen. Wij rijden ook veel lange stukken door Europa (toch even anders dan rijden in Nederland met de vele op&afritten). Als je op dergelijke ritten flink door kunt rijden dan kun je flink wat winst halen. Een half uur per 4 uur rijden heb je zo te pakken als je 140 tot 150 rijdt.
     
  20. Wel of dit een realistisch topic is.

    Juist wel..
    Mijn kennis niveau ligt nog relatief laag.

    Ik vind het super interessant en wil dolgraag leren.
    Dit forum voor mij is dan ook een lesperiode op steroiden.
    Ik geniet er onwijs van hoeveel kennis ik nu al in die korte tijd dankzij dit forum alleen al heb opgedaan.

    Ik stel stomme vragen of vragen op een stomme manier. Zoals dit topic.
    Maar vanaf het begin tot het het eind heb ik van dit topic al heel veel geleerd.

    Daarvoor mijn dank!
     

Deel Deze Pagina