1.6i 16V 100pk Chiptunen

Discussie in 'Performance' gestart door Jerry, 6 okt 2015.

  1. Hallo allemaal,

    Er staat hier al ontzettend veel over chippen maar dat is zelfs zoveel dat ik beetje door de bomen het bos niet meer zie vandaar dit nieuwe draadje. Excuus als ik al een bestaand draadje met zelfde vraag over het hoofd heb gezien.

    Wil graag mn Focus iets iets vlotter laten optrekken. Ben geen racecoureur en heb ook geen ambitie in die richting maar beetje sportief rijden ben ik niet vies van.

    Heb meerdere offertes aangevraagd waaronder bij Bullpower. Heeft iemand ervaring met deze partij? Ze geven een garantie van 100pk naar 109pk en 146nm naar 162nm voor 300 euro. Dat geld lijkt me heel redelijk maar staat dat in verhouding tot wat het gaat opleveren. Merk ik ook echt iets van vooral de toename in nm?

    Dank alvast!
     
  2. de eerste week zul je het verschil voelen maar daarna is het weer normaal.het max koppel zal bij een iets lager toerental komen liggen dit kan wat voordeel opleveren bij trekken van caravan of aanhanger die aan het max. gewicht zit.
     
  3. Ah duidelijk! Klinkt alsof het dus niet echt de moeite gaat zijn om hier het geld aan uit te geven. Heb verder ook geen trekhaak.

    Dank voor je antwoord.
     
  4. Wel ervaring alleen niet met de focus bij bullpower.
    Destijds met een suzuki baleno geweest.
    Vermogen en vooral koppel mooi gestegen en netjes geholpen daar.
    Met een 1.6 moet je geen wonderen verwachten maar het zal met nog een aantal aanpassingen vast wel iets helpen.
    Zit er zelf ook nog aan te denken!
     
  5. heb zelf een focus 2 gehad 1.6 en laten tunen. tijdens normaal gebruik beperkt merkbaar. grootste voordeel gehaald bij het trekken van caravan doordat koppel iets verhoogd en eerder aan te spreken was hierdoor prettiger te rijden bij wat lagere toerental.
     
  6. Zal het waarschijnlijk wel een keer laten uitvoeren (de investering is natuurlijk wel te overzien) en kijken naar andere mogelijkheden om de auto net iets sportiever te laten rijden. Zullen niet enorme ingrepen worden, voor m'n gevoel kan je dan beter gewoon een andere uitvoering aanschaffen.

    Dank voor de antwoorden!!
     
  7. softwarematig tunen van een atmosferische motor is zonde van het geld. Zoek het in de hardware; luchtfilter, kasklephuis, uitlaat.
    En wat ook helpt; tank euro98!
     
  8. Zelfs dan is het verschil nog niet heel groot. Hoger octaan is altijd wel goed ook op de lange termijn, alleen of het wat scheelt? Ik tank zelf altijd v-power in Duitsland (octaan 100). Ik merk wel dat die wat soepeler en ook iets zuiniger rijdt, maar of het scheelt in vermogen kan ik niet zeggen.
     
  9. Euro 98, is inderdaad een positieve ervaring bij deze motor!
     

Deel Deze Pagina