1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Jeffrey met de RS

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door JeffreyP, 24 aug 2015.

  1. Hallo allemaal!

    Sinds kort ben ik lid van dit forum omdat mijn oog is gevallen op een groene Focus RS uit 2010. Heb enkele vragen gesteld om zo meer te weten te komen over de auto die ik toen op het oog had.

    Afgelopen zondag is de auto in mijn bezit, en vanaf vandaag dus officieel ivm overschrijven.

    Zal mezelf even kort voorstellen zodat jullie een klein beeld hebben van mij.

    Mijn naam is Jeffrey, ben woonachtig in de mooie provincie Zeeland. Ben op dit moment 23 jaartjes jong en in het dagelijks leven ben ik Servicetechnicus werktuigbouw. Ik doe voornamelijk onderhoud en revisie werkzaamheden aan bruggen en sluizen in NL/BE.

    Iedereen is altijd wel benieuwd naar het auto verleden van anderen dus zodoende krijgen jullie ook de mijne te zien.

    Mijn eerste auto was een Seat ibiza 1.4 16V, leuk ding maar ik wilde al gauw meer pk's hebben.

    Vrij kort daarna viel mijn oog op een zwarte Golf 5 (1.4TSI 170PK). Hier heb ik zo'n 2 jaar in gereden en ook redelijk veel dingen aan veranderd.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Na 2 jaar in de zwarte golf gereden te hebben was ik het vermogen beu, ik wilde nog meer paarden onder de kap hebben. Ik ging opzoek naar iets sneller en mijn oog viel weer op een Golf 5 GTI. Een Edition 30 welteverstaan, deze hebben standaard 230PK en komen wel redelijk van hun plek. De auto is snel nadat ik hem gekocht had getuned naar stage 3, dit is gedaan bij JD Engineering in Lochem.

    322PK en 514Nm! Wat een kanon is dit zeg.


    Jammer genoeg was ik de GTI al snel beu en moest ik iets anders zoeken wat naar mijn zin zou zijn. Heb gekeken naar een Golf 6 R20 of Audi S3 maar die zie ik ook bijna dagelijks rijden dus dat werd m niet. Uiteindelijk dankzij een maat gaan kijken bij de Focus RS, ik was gelijk verkocht!

    Dus zodoende weten jullie wie ik ben en welke auto's ik gehad heb, of nog steeds heb:P


    Ik denk dat jullie ondertussen ook wel benieuwd zijn naar de RS, praatje bij het plaatje is altijd wel leuk!

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    De vorige eigenaar heeft remklauwen groen gespoten en er een mooie RS sticker opgeplakt. Dit is niet standaard volgens mij.. Leuk detail vind ik.

    Ik hoop jullie hiermee voldoende geïnformeerd te hebben over mijzelf en de auto's. Mochten er vragen zijn dat hoor ik dat graag!:)
     
  2. De Golf 5 GTI is tegenwoordig de meest gestolen auto in NL, deze heb ik toen beveiligd met een bearlock versnellingsbak slot. Dit zou ik graag op de Ford ook willen hebben of weten jullie een andere oplossing die kwalitatief op hetzelfde neer komt?

    Vandaag een offerte aangevraagd bij de dealer bij ons, hier vragen ze €600,- incl inbouwen en certificaat. Het komt er dan als volgt uit te zien..

    [​IMG]


    Ik hoor graag jullie meningen of andere opties hierover!
     
  3. Welkom op ons forum... Weer zo'n groen monster erbij... :rock:

    Ik heb toen voor mijn RS een disklok gekocht... Misschien is dat ook wat voor je?
     
  4. Bedankt voor het meedenken! Ik vind het er persoonlijk echt niet uitzien, maar de RS blijft wel staan zo op deze manier
     
  5. Welkom!!
     
  6. Veel plezier ermee. Blijft een waanzinnige auto!
     
  7. Welkom bij Ford en het Focus forum.
     
  8. Mooie auto, overigens ben ik zelf niet bang dat ze een groene rs stelen. Deze diefstallen van snelle vag auto's doen ze meestal voor criminaliteit. En dan val je wel op net een groene ford ☺
    Heb btw nog een foto van zaterdag , toen stond diennog in kampen !:thumbs:
     
  9. :welcome: Jeffrey op het gezelligste autoforum van NL
     
  10. Gefeliciteerd! Blijft een gaaf ding, zeker in deze ultimate green kleur. Veel veilige kilometers gewenst. Veiligheid voor een auto qua diefstal blijft moeilijk vind ik. Startblokkering e.d. Omzeilen ze tegenwoordig makkelijk. Je stuur eruit klikken is denk ik de beste oplossing
     
  11. Vette bak hoor...
    Eindelijk een liefhebbersauto, chappou!!
    Fok die kleur, zo lelijk dat ie gewoon mooi is, rete-gaaf zelfs....

    P.S. Wat was er met die zwarte golf aan de hand? Kreeg je m zonder wielophanging? :schater: ;)
     
  12. #14 little viper, 25 aug 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 aug 2015
    Vette bakken!!!
    Knappe tuning!

    Welke prijs en km?

    Focus RS 2010 is beter als 2009!

    Veel kleine foutjes aangepast :)

    Een ST mk2 (heb ik) tov gti 5 rijdt pakken directer, sportiever en communicatiever.
    Zowel qua sturing en weglegging!

    Een RS mk2 zal dus nog pakken beter rijden tov gti 5.

    Een golf gti 5 heeft geen torque steer zoals een ST mk2.
    Hoe dat met de RS mk2 is kan ik niet zeggen.

    Ik heb indertijd de gti 5 niet gekocht ipv mijn type R, omdat ik zo ontgoocheld was na proefrit :/

    De gti 5 is een té goede wagen.

    Weinig of geen sensatie! Het rijdt zo comfortabel en lineair dat het voelt aks een GTD met veel koppel.
    GTI 5 is wel prachtig afgewerkt.

    Overstuur uitlokken zou ik met de GTI 5 nier durven zoals met mijn ST!

    GTI 5 = zachte en indirecte sturing

    Ford is direct en zwaarder.
    Abs gti 5 is ook vrij gevoelig.

    Remmen ST mk2 (rs weet ik niet) zijn dan weer maar matig.
    Maar met tuning simpel op te lossen.

    Acceleratie ST & RS is bruter als GTI 5.

    Kort gezegd: top-deal gedaan!

    Have Fun!!!
     
  13. :welkom:

    Gefeliciteerd met je groene monster :rock:
     
  14. De zwarte golf is toen voorzien van airride, vond het wel lachen om de auto met z'n bek op de grond te leggen. Airride is leuk qua looks en verder heeft het alleen maar nadelen. Nooit meer airride onder een auto in ieder geval.
     
  15. Op de RS staan nu bijna 76.000 KM. De gemiddelde prijzen waarvoor deze weggaan weten jullie weten hierzo, ik strooi daar liever niet mee rond als je snapt wat ik bedoel..

    Overstuur uitlokken met de GTI doe ik ook zeker niet, dat krijg ik niet meer goed want deze gaat gelijk om i.c.m. de DSG bak. Met de RS wil ik hier ook nog maar even mee wachten, eerst eens gevoel in de auto krijgen haha.

    De GTI trekt bizar snel op, de RS blijft gewoon staan als het ware. De GTI is ook 100KG lichter en heeft een hoger koppel.

    Enja wat je zegt, tuning.. Heel verleidelijk allemaal haha en prijzig... Ik wil eerst de GTI nog eens verkopen en dan zien wel wat er komt. Eerst eens goed genieten van dit groene monster!


    Bedankt allemaal voor de positieve reacties, voel me gelijk welkom!
     
  16. Overstuur en spelen perfect mogelijk, op veilige (!) manier mogelijk.

    Maar inderdaad eerst wagen leren kennen.

    Maar met de ST & RS gebeurd snel.

    Was de RS ook performance-getuned? (Vermogen)
     
  17. De RS is 'nog' niet perfomance getuned, ik twijfel hier nog een beetje over om dit later nog te doen.
     

Deel Deze Pagina