motorprobleem Focus 2.0 TDCI.

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ftwproductions, 27 jun 2015.

  1. Mischien dat er iemand een idee heeft,mijn Focus 2.0 Tdci wil alleen nog maar stationair lopen en,rookt verschrikkelijk begint tebokken(stotend telopen,geen tik in het blok maar echt stotend) en valt na een minuut of anderhalf uit.Er gaan geen lampjes oid branden op dashboard temp was normaal toen hij er mee stopte.
    Mocht iemand een idee hebben...:)

    mvg
    Jeroen.
     
  2. Egr klep blijft open staan? Verstuiver defect? Onvoldoende brandstof druk? Motor schade?
     
  3. Ik heb het probleem ook 3 x gehad in combinatie met licht stotteren bij een bepaald toerental.
    Veel grijze rook net alsof er een rookbom afging en als je gas gaf geen vermogen.
    Alleen als ik de motor dan afzette en na 2 minuten weer startte dan
    liep ie weer gewoon.
    Verstuiver zijn getest 2 stuks waren niet ok deze zijn toen gereinigd
    Daarna is jou beschreven probleem niet meer terug gekomen
    stotteren doet ie nog steeds een beetje.
     
  4. Luchtmassameter wel ok? Als ik die van mij loshaal wil hij ook niet meer hoger in de toeren lopen.
     
  5. Alvast bedankt voor de tips :thumbs:,ik vermoed dat het een brandstof probleem is.
    Zal er morgen eens een blik op werpen.

    groet.
    Jeroen
     
  6. Als er zwarte rook uit de uitlaat komt, dan zit het met de brandstof wel goed. Ik denk eerder richting de EGR. Zwarte rook=onverbrandde diesel vanwege gebrek aan verse lucht.
     
  7. Kan ook intercooler zijn die stuk is of leidingen ervan
     
  8. Ben ik niet met je eens, met een lekke intercooler of turboslang zou de auto in ieder geval nog moeten rijden.
     
  9. Maar geeft ook enorm zwarte rook, heb ik meegemaakt en auto rijdt maar totaal niet vlot.

    Dus ik denk dat men het zal moeten zoeken bij de lucht die naar motor gaat
     
  10. Zou ook goed de drukregelaar van je brandstofpomp kunnen zijn, ik heb soortgelijke problemen gehad. Kijk eens met een tooltje als FORScan, hier kan je goed mee foutzoeken.
     
  11. Maar stationair rookt een diesel niet met een kapotte turbo of lekke intercooler.
     
  12. +1, ik denk echt dat de EGR klep open blijft staan, ook al eens met een Transit meegemaakt, exact dezelfde symptomen.
     
  13. Allemaal bedankt voor het meedenken,ik heb de EGR klep vervangen verstuivers en leidingen schoon gemaakt,en hij loopt weer.!
    Maar ik wil toch weer een station en het motortje was niet echt fris meer dus ik heb hem verkocht voor export naar polen.....:((dus over 2wkn rijdt er een groene focus met PL platen in nederland rond)
    Dus nu opzoek naar Station....Ford VW of Audi.
     

Deel Deze Pagina