Ik heb een Waeco MS50 ingebouwd in mijn mk1 fase2 met 1.6 16v. Zonder aanpassing aan gasklep, zoals ik net ook nog in een ander topic over John Gold heb verkondigd. Het is met gezond verstand en een beetje handigheid best wel zelf te doen en ik wil je ook wel op weg helpen, maar ik heb niet echt veel tijd om met andermans auto's te gaan klussen. Ik denk dat mijn vriendin liever heeft dat ik dan in huis nog wat klussen ga afmaken. Ik heb erg veel gehad aan het weblog van een Fransoos die het spul in zijn Focus heeft ingebouwd, met extreem grote foto's erbij: http://blog.yacoubi.fr/index.php?post/2008/09/08/How-To-Waeco-MS-50 Bedrading vind je achter je radio (massa, 12v geschakeld, 12v contact en snelheidssignaal). Signaal naar remlicht aftappen en via de koppelingsschakelaar doorlussen naar (volgens mij) de bruine draad. Ik vond het raar dat dit zo werkt, maar hij kijkt blijkbaar of hij een massaverbinding heeft in die richting. Met LED als remlicht gaat het niet werken. Wie het zelf aandurft: het is mijns inziens best wel te doen als je een beetje verstand hebt van sleutelwerk en elektra. Woon je in de buurt van Nijmegen, dan mag je gerust even komen kijken hoe ik het in elkaar gezet heb. En trek er gewoon twee hobbymiddagen voor uit.
Voor de benzine versies is een originele set het mooist. http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=2032&page=3 Sets zijn te vinden op ebay.com
Bijkomend voordeel : je hebt er een gloednieuw leren stuur bij Inmiddels heeft mijn cc al 70k km gemaakt zonder ook maar een probleem.
bruin bruin witte draad Ook ik heb vandaag de waeco ms 50 binnen gekregen, en ben me aan het voorbereiden voor de inbouw Ben niet zo technisch De bruin en bruin witte draad waar sluit ik die op aan Het gaat om een Focus 1 fase 2 uit 2004, het is een futura Als het kan graag een uitgebreide uitleg Gr Peter
constante stroom Ik zit de handleiding door te kijken van de waeco, maar ik zie nergens een aansluiting voor constant 12+ Of moet de oranje met de zekering op constant 12+ Ik begreep zelf dat dit een geschakelde 12+ is Gr Peter
Dat is erg lastig te zeggen zo met die kleuren zonder de handleiding en draden zelf te zien. Constante + kan je vinden door even te meten en kan je achter de radio vinden of in je stuurkolom. Als iemand de originele set via eBay oid weet te vinden, ben ik erg benieuwd naar de link. Volgens mij zijn ze namelijk nergens meer te vinden helaas.
12 volt Ik weet wel waar ik de 12 volt aansluiting bij de focus te vinden, deze haal ik achter de radio vandaan Het gaat mij erom of ik de gebruiksaanwijzing van de cruisecontrol goed heb doorgelezen Ik mis namelijk de aansluiting of draad voor permament 12+, maar kan ook zijn dat ik het niet goed begrijp Gr Peter
Het kan zomaar zijn dat je goed gelezen hebt en dat de cd geen constante plus krijgt, alleen geschakelde plus. De cd hoeft niet te werken als de motor uit is namelijk
koppeling schakelaar Waar zit de koppeling schakelaar bij een focus 1 fase2 Dan kan ik kijken of er 2 of 4 aansluitingen op zitten Misschien woont er iemand in het westen van het land, die het leuk en interessant vind om dit samen te doen gr Peter