1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nog zoekende naar een Focus ST

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Paulie, 3 mei 2015.

  1. I know: ST mk3 gemakkelijk rond de 20.000eur te vinden met < 40.000km
     
  2. Bedankt voor de tip SysICoder. Helaas heb ik deze al bekeken en hij zit rondom vol met deukjes en krassen. Ook de achterbumper is waardeloos gespoten. Er zit een slag in de velg rechtsachter. Motor trok niet altijd lekker en bleek getuned door ZIPtuning. Daarnaast zat er iets niet helemaal lekker met de versnellingsbak. Ik kon hem voor 2000 euro minder meenemen en heb dat na lang twijfelen niet gedaan. Was voor de rest wel een nette auto en eerlijke eigenaar. Hij had alleen de pech dat hij buiten zijn schuld om meerdere keren is aangereden.

     
  3. Meerdere aanrijdingen, dat klinkt idd niet zo goed...op de foto's ziet de wagen er wel prima uit. Wat viel je op aan de versnellingsbak? En ZIP daar heb ik idd niet echt veel goede dingen over gelezen. Maar dat kun je natuurlijk altijd weer ongedaan maken.
     
  4. Een ST mk2 met "slechte" versnellingsbak is vreemd.

    Als er iets is waar ik zeker vertrouwen in heb qua duurzaamheid bij de ST mk2 is het de versnellingsbak.

    Ook nog nooit slecht gelezen over de versnellingsbak
     
  5. Als je de pook van de 1ste naar de 2de of van de 3de naar de 4de versnelling haalt in een snelle beweging, dan hoorde je onder de auto een tik. In eerste instantie kreeg ik het idee dat het bij de achterwielen klonk.

    Ik heb een lokale garage de auto laten keuren en zij konden het ook merken. Naderhand leek het meer in de buurt van de bak te klinken en kreeg ik het vermoeden dat de schakelstangen misschien niet helemaal goed vast zaten. In ieder geval was het geluid weg als je de pook heel even in neutraal hield en daarna door schakelde.

    Over tuning verwijderen, hoe kun je dat het beste doen? Gewoon naar de lokale Ford dealer gaan? Ik zie het verwijderen van (slechte) tuning wel als optie, maar als de auto al veel kilometers heeft gereden met waardeloze software, dan heb ik wel minder vertrouwen in zo'n motorblok.
     
  6. Ok, dan zou ik zelf ook niet zo veel vertrouwen hebben in de wagen. Die lokale garage kon geen oorzaak van die tik aanwijzen?

    Bij de dealer kunnen ze voor zover ik weet sowieso de laatste versie van de originele software er op zetten. Het blok van de ST mk2 is in principe bullit proof, ruimschoots bewezen solide techniek, waar niet zomaar iets stuk kan gaan. Ik vermoed (met mijn zeer beperkte technische knowhow) dat je daar met tunen niet zo veel aan kan verpesten. Je moet dan meer denken aan de overige onderdelen, koppeling e.d.

    Ik heb denk ik geluk gehad, een ST van de 1e eigenaar, uit lease (met aftermarket CC..:)), weliswaar met aardig wat kms voor zijn leeftijd, maar dat zijn dan voornamelijk snelweg kms. Pas op voor wagens met veel eigenaars die wagen maar kort in bezit hebben gehad.
     
  7. De lokale garage was een universele garage, dus niet heel veel specifieke kennis. Daarnaast was een proefrit geen standaard onderdeel van de keuring geloof ik, dus die hebben ze op mijn verzoek aan het eind gedaan en daarna is hij niet meer op de brug geweest. Daarnaast is de afdekplaat ook niet los geweest, dus veel heb ik niet kunnen zien. Was in ieder geval wel blij dat ze het met mij eens waren dat dit niet hoorde. De eigenaar beweerde namelijk dat het aan mijn schakelgedrag lag.

    Over wagens met veel eigenaren die slechts kortere tijd de auto in bezit hebben gehad... Wat denken jullie van deze auto:

    http://ww3.autoscout24.nl/classified/269642759?asrc=st|as

    Los van de absurd hoge prijs heeft hij een flinke historie:

    Historie 54-ZB-GP
    Aantal Eigenaren tot nu toe: 15
    Eigenaar 14: Particulier van 03 november 2014 tot heden Aantal dagen: 185
    Eigenaar 13: Bedrijf van 24 oktober 2014 tot 03 november 2014 Aantal dagen: 10
    Eigenaar 12: Particulier van 03 augustus 2012 tot 24 oktober 2014 Aantal dagen: 812
    Eigenaar 11: Bedrijf van 04 april 2012 tot 03 augustus 2012 Aantal dagen: 121
    Eigenaar 10: Particulier van 28 november 2011 tot 04 april 2012 Aantal dagen: 128
    Eigenaar 09: Bedrijf van 24 november 2011 tot 28 november 2011 Aantal dagen: 4
    Eigenaar 08: Bedrijf van 11 november 2011 tot 24 november 2011 Aantal dagen: 13
    Eigenaar 07: Particulier van 09 november 2011 tot 11 november 2011 Aantal dagen: 2
    Eigenaar 06: Bedrijf van 22 april 2011 tot 09 november 2011 Aantal dagen: 201
    Eigenaar 05: Bedrijf van 14 april 2011 tot 22 april 2011 Aantal dagen: 8
    Eigenaar 04: Particulier van 09 maart 2010 tot 14 april 2011 Aantal dagen: 401
    Eigenaar 03: Bedrijf van 13 juli 2009 tot 09 maart 2010 Aantal dagen: 239
    Eigenaar 02: Particulier van 20 december 2007 tot 13 juli 2009 Aantal dagen: 571
    Eigenaar 01: Bedrijf van 04 december 2007 tot 20 december 2007 Aantal dagen: 16
    Eigenaar 00: Fleetowner van 30 november 2007 tot 04 december 2007 Aantal dagen: 4

    Persoonlijk wil ik niet te zwaar aan het aantal eigenaren tillen. Het gaat mij vooral om de huidige staat van de auto. Ik kan me best voorstellen dat mensen deze auto kopen en schrikken van bijvoorbeeld het brandstofverbruik. Waar ik me meer over verbaas is dat deze auto lange tijd bij autobedrijven heeft gestaan.
     
  8. Prijs is hoog idd, 14 mille gaat hij er nooit voor krijgen. "Professioneel getuned", door wie denk ik dan.
    Dat er veel bedrijven bij zitten zegt volgens mij niet zoveel, maar het aantal particulieren is ook hoog, eentje had de wagen 2 dagen in bezit? Dus even ermee blazen en dan weg doen ofzo.
     
  9. Tsja, 2 dagen is inderdaad erg kort. Misschien een particulier die snel geld wilde verdienen als handelaar.

    Het viel me bij de laatste ST op dat de lak een sinaasappel effect had. Dus ik ging er vanuit dat hij ooit opnieuw gespoten was en nogal slecht. Maar nu las ik op een detailing forum dat het eigenlijk standaard is:


    http://autodetailing.nl/forum/showthread.php?5464-Ford-Focus-ST


    Hebben alle bouwjaren en alle kleuren daar zoveel last van?
     
  10. dat weet ik niet maar die van Dimitri had er wel erg veel last van.
     
  11. Op die fotos valt het wel heel erg op idd...

    Ik heb er zelf eigenlijk nooit op gelet (sea grey). Ik ben zelf ook geen detailer en ben niet zo erg met het uiterlijk bezig als ik eerlijk ben. De ST is voor mij echt een puur gebruiksvoorwerp, geen show auto die alleen bij zonnig weer uitgelaten wordt (respect overigens voor de detailers op dit forum die hun wagen waanzinnig mooi en show waardig kunnen maken).
     
  12. Mijn Mk2 Facelift ST heeft hier gelukkig geen last van. Dus hoeft zeker niet bij elke ST zo te zijn. Wel komt het vaker voor.
     
  13. Ik heb hier zelf ook geen last van bij mijn ST.
     
  14. Goed om te horen dat het niet altijd zo erg is. Is eigenlijk ook logisch omdat het pas bij de derde bezichtiging van een ST opviel. Maar vanaf nu ga ik er stiekem toch iets meer op letten al vind ik het absoluut geen dealbreaker.
     
  15. Klopt. De mijne was uit 2006. Maar dit kon niet met een detailklusje weg worden gehaald. De oplossing zou ingrijpender zijn en dat zou wetsanden zijn.. Ging mij te ver, dus zo gelaten..

    Er was iemand op het forum, ben ff zijn naam kwijt, maar die had zijn hele auto zelf gedaan.. En zag er wel erg mooi uit daarna
     
  16. Volgens is mijn ST wel overgespoten (gedeeltelijk) door de vorige eigenaar.
     
  17. Ik ken iemand die toen zilvere grijze st kocht en gelijk over liet spuiten voor die reden ;-)
     
  18. De ene heeft er meer last van de ander. Over het algemeen is de sinaasappelhuid wel herkenbaar bij de ST's. Dit zou je kunnen verminderen met speciale polijstpads of wetsanden, overspuiten zou ik niet doen.
     
  19. Bedankt voor alle info m.b.t. de lak. :D

    Nog even een tunings vraagje. Wie heeft ervaring met Superchips.co.uk? Opzich een goed teken dat er ook een vermogens grafiek bij de auto zit, maar levert dit bedrijf ook goede software?
     

Deel Deze Pagina