1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe voorbanden

Discussie in 'Velgen, banden & ophanging' gestart door slide46, 1 mei 2015.

  1. [MENTION=12800]JPsTuningshop[/MENTION]
    ik zoek maat 205 55 r 16
     
  2. Daar heb ik op dit moment een redelijke keuze in :lol: http://www.bandenmaffia.nl/webshop/shopmode/search?quicksearch=205/55+R16
    422 verschillende merken en types......

    De nieuwe Michelin zit op 83,- euro op dit moment: http://www.bandenmaffia.nl/michelin-crossclimate-205-55-r16-aanbieding-6889/shopart/32610/

    De Goodyear Efficient Grip Performance doet nu 99,89
    http://www.bandenmaffia.nl/goodyear-efficientgrip-performance-xl-tl-3999/shopart/23676/

    De "gewone" Efficient Grip zit een stuk goedkoper, 65,33
    http://www.bandenmaffia.nl/goodyear-efficientgrip-performance-tl-3996/shopart/16111/
     
  3. en wat zijn de beste voor zowel winter als zomer. Van de nieuwe band weet ik nog niets
     
  4. De Goodyaer's zijn geen winterbanden, die kun je dus niet gebruiken als je de grens over moet in de winter. Voor puur op de NL wegen maakt dat weinig verschil.
    Als ik zelf moest kiezen ging ik voor de nieuwe Michelin.
     
  5. En is die zacht in ribden. En met weinig geluid. Zou die goed zijn op glad wegdek ?
     
  6. Hij is wel erg stil, 68 dB.
    Hij heeft een winterband goedkeuring, dat geven ze in Duitsland niet zomaar af.
     
  7. Nokian weatherproof zelfde specs als Michelin Climatecontrole ,ook een toppertje.
    Ook met winter goedkeuring. Is ontwikkeld in Finland.
     
  8. #29 Vogel, 2 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jun 2015
    Ik lees dat sommige mensen een all weatherband willen kopen.
    Overweeg zomer én winterbanden!
    - als je nog een bandensetje op rijdt in deze of andere auto's met dezelfde wielmaat
    - als je een halve vierkante meter kunt vrijmaken in de schuur

    Het kost een extra setje velgen (€40,- op de sloop)
    Maar voor je eigen en andermans veiligheid is gewoon een goed idee!
     
  9. [MENTION=14628]Vogel[/MENTION] wat bedoel je met deze opmerking? "Maar voor je eigen en andermans veiligheid is gewoon een goed idee"

    Zeg je daarmee dat 4 seizoenenbanden niet veilig zouden zijn? Of lees ik het helemaal verkeerd?
     
  10. 4 seizoenen banden zijn wel veilig, maar bij extremere omstandigheden kun je beter apart zomer en winter banden hebben, denk dat [MENTION=14628]Vogel[/MENTION] daarop doelt.
     
  11. Yep, dat is precies wat ik bedoel!
    In het Nederlandse klimaat zitten gewoon soms van die dagen dat er (onverwacht) ijzel en sneeuw ligt. Op zo'n moment zijn winterbanden het verschil tussen glijdend en slippend je auto op de weg houden of achterstevoren op de file in glijden.
     
  12. Bij ijzel helpen winterbanden ook niet,en de hoofd wegen worden in Nederland redelijk bij gehouden. Voor iemand die niet veel kilometers per jaar rijd kan een vier seizoen band een goede optie zijn. Winterbanden worden elk jaar harder op het rubber en werken dan minder en de zomerbanden drogen uit. En niet iedereen wil ze zelf wisselen en dus weer extra kosten.
    Dus voor sommige is een vier seizoenen band een goede keus en voor een ander zomer en winter set.
     
  13. Hankook is ook een aanrader ;)
     
  14. #35 Vogel, 2 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 jun 2015
    Quote:
    Originally Posted by bandenlichter [​IMG]
    Dus voor sommige is een vier seizoenen band een goede keus en voor een ander zomer en winter set.

    Dat ontken ik ook niet!
    Ik zeg alleen dat je het zou moeten overwegen indien je: genoeg kilometers per jaar maakt om de banden 'op te rijden' én de banden zelf kunt opslaan.

    Overigens vind ik de opmerking "Bij ijzel helpen winterbanden ook niet" niet geheel kloppen.
    Het kan goed zijn dat je bij ijzel ook gaat glijden met winterbanden. Maar het helpt wel! Daar dienen die heel smalle gleufjes in het profiel namelijk voor.
    Ergens zit een grens waar het misgaat. Bij winterbanden ligt die grens hoger.
     
  15. Ik rij met de Dunlop Sportmaxx TT, welke net als de RT super zijn op nat en droog. De compound is alleen wat harder en slijten dus ietsje minder snel.
     
  16. Een winterband helpt wel bij ijzel maar het probleem is vaak dat bestuurders denken dat ze met winterbanden weer alles kunnen doen, inclusief het debiele gedrag wat een enkeling vertoont met mooi weer.
    Even voor de duidelijkheid, ik beticht niemand van het forum ervan als een debiel te rijden, dit is alleen wat me algemeen opvalt op de weg.
     
  17. en die grens ligt vaak niet onder de auto maar zit meestal tussen de oren ;)
     
  18. Daar slaan jullie de spijker behoorlijk op z'n kop!
    Zeker in Nederland is een winterband eigenlijk helemaal niet nodig. Ik heb afgelopen winter ook gewoon op mijn Dunlop Sport maxx doorgereden.

    Wat je heel vaak merkt is dat een winterband de gebruiker een extra gevoel van veiligheid geven en vervolgens dus harder gaan rijden onder slechte omstandigheden. Dat is nu net niet de bedoeling.
    Ik denk dus ook dat we meer en meer banden zullen gaan zien als de Michelin CrossClimate, die het hele jaar onder de auto kunnen blijven en dus de gebruikers er minder op attenderen dat er een "speciale" band onder de auto zit.
     
  19. Sure, de bestuurder bepaalt. Maar bij gelijke rijstijl kan de band verschil maken.
    Al verschilt het maar 1 meter, als je die ene meter te kort komt dan heb je wel een probleem.

    Bovendien:
    De koudste nacht in Vlissingen van de afgelopen 3 jaar was -9,5C in Eindhoven was het -19,5C (volgens het knmi)
    De beste keus wordt dus mede bepaald door de plaats waar je rijdt.
     

Deel Deze Pagina