Mogelijk bijna Ford rijder?

Discussion in 'Even voorstellen' started by TheBrut3, Jan 4, 2015.

  1. Hallo allen, mijn naam is Björn, 26 jaar en ik ben geboren, getogen en woonachtig in Brabant.

    Mijn autogeschiedenis is niet lang:
    Op mijn 19e begonnen met een Opel Astra uit 1999. Op mijn 20e deze verkocht en een Subaru Impreza gekocht uit het jaar 2003 en deze 4 jaar met plezier gereden en dus op mijn 24e ingeruild op een Nissan Qashqai (géén idee welk jaar, 2008/2009 ofzo?), maar deze beviel mij totaal niet en binnen 3 maanden was deze weer weg en heb ik daar mijn huidige Honda CR-Z GT (2010) voor terug gehaald. Deze heb ik nu iets meer dan 2 jaar.

    De reden dat ik me hier heb aangemeld is dat ik me aan het oriënteren ben op een nieuwe auto met wat meer vermogen. De dik 300pk van de Impreza mis ik regelmatig, maar deze hoef ik niet allemaal terug (en ook het verbruik niet).
    Mijn oog is gevallen op een aantal type auto's en één daarvan is de Focus ST225. Ik heb al veel informatie gezocht over het type en de kans is groot dat ik ook een ST225 ga kopen.

    Het liefst zou ik een fase 2 kopen, deze vind ik persoonlijk mooier, ze zijn alleen zéér weinig te koop! Momenteel zie ik er op gaspedaal.nl maar 2 te staan tov +/-20 fase 1's. En die fase 2's zijn ook niet 'een beetje' duurder maar gelijk 3k, wat ik erg veel verschil vind voor een facelift die technisch nagenoeg hetzelfde is.

    Een andere auto waar ik naar kijk is de Mazda 3 MPS, maar die trekt me iets minder dan de Focus.

    Al om al wil ik vooral geen overhaaste beslissing maken zoals bij de Qashqai.
     
  2. Welkom!!
     
  3. In je verhaal zie ik maar 1 mogelijke vraag: waarom is de fase 2 zoveel duurder. Een voordeel aan de fase 2 st is wel dat je dan zeker weet dat alle modificatie er al opzitten zoals: de aandrijfassen, mindergevoelig voor een kapot olie membraan. Daarnaast heb je een wat beter geïsoleerde auto en een luxer ogend interieur (radio, climate control etc).

    Overigens is het verbruik van een st ook niet mals, alleen op de snelweg is de st vrij zuinig te rijden. Geen idee wat je referentie is qua verbruik;).
     
  4. Huidige verbruik van de CR-Z staat op 6.9l/100km na 40k km, volgend het boekje 5.0 :schater:
    Maar de Impreza had 1 op 7.8 gemiddeld met uitschieters naar 1 op 3, dat hoef ik niet meer.

    Met een ST hoop ik rond de 1 op 10 te zitten op RON95 na een andere uitlaat remap.
     
  5. Björn :welkom:

    Succes met de zoektocht :)
     
  6. Welkom Bjorn. Ik heb je op tweakers al wat informatie gegeven over de ST225 (onder een andere forumnaam). Ik zou zeker voor een fase 2 gaan. Zoals hierboven al gezegd, het interieur van de fase 2 is wat moderner -en mooier vind ik zelf- en je weet dat de 'zwakke punten' zijn aangepakt. Let ook op het aantal vorige eigenaren (en de tijd dat ze eigenaar waren!) bij je keuze. Succes met je zoektocht.
     
  7. :welcome: Bjorn op het gezelligste autoforum van NL
     
  8. Welkom op het forum en succes met je zoektocht!
     
  9. #10 montagne, Jan 5, 2015
    Last edited by a moderator: Jan 5, 2015
    Allereerst welkom. Valt toch wel mee?
    er staan er nu 2 op. Een fase 1 uit 2006 voor 10,5 k en 1x fase 2 uit 2009 voor 16k.
    Ik zou het wel weten als ik het geld had. Eerst goed geschiedenis checken natuurlijk:D
     
  10. Dat is op gas en idd een fase 1, teven particulier en ik wil graag mijn CR-Z inruilen. Heb geen zin om dat ding particulier te verkopen.

    Ik zie maar 1 fase 2 op dit moment, die andere is er vandaag af gehaald. En de fase 2 die erop staat heeft de ST velgen niet meer! :snooty:

    Dit is normaal mijn zoekopdracht:
    http://www.gaspedaal.nl/Ford/Focus/?trfw=ST&pmax=17500&bmin=2002&bmax=2011&srt=pr&cmin=2000&uz=1
     

Share This Page