1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Vraag aan de ST rijders

Discussie in 'Performance' gestart door ron1978, 28 dec 2014.

  1. Kan met mijn focus 1.6 16V 2009 1 op 14,5 rijden, dan heb ik ook nog een grotere gasklephuis erop zitten.:mrgreen::mrgreen:
     
  2. Zuinig rijden is een beetje een stokpaardje van me...

    Met de ST heb ik inmiddels bijna 20000 km gereden vanaf begin februari 2014. Vanaf april hou ik het bij op spritmonitor. Ik sta nu op een gemiddelde van 8.3xL / 100 km ofwel bijna 1:12, wat onder de fabrieksopgave ligt.

    Sleutel is denk ik dat ik stadsritten met deze auto vermijd. Aan een klein stukje stad is uiteraard bijna niet te ontkomen maar even naar appie oid doe ik dus niet met deze wagen. Ik hou me daarnaast (vrijwel) altijd aan de max in NL.

    Verder wat Dimelot zegt, mooi constant rijden is belangrijk voor het verbruik.

    En uiteraard koop je de ST niet om eco te rijden :) Ik heb voor aanschaf dan ook flink nagedacht of de running costs bij gebruik als 'daily' binnen het redelijke zouden blijven (wetende dat ik een tamelijk zuinige rijstijl heb). Tot dusver ben ik daar tevreden over en ik vind het een schitterende wagen om in te rijden (ook zonder de limieten op te zoeken).

    Ik heb me georienteerd op de mp260 upgrade. Op het net kun je lezen dat je het verbruik dan nog een fractie omlaag zou kunnen brengen. Bij mountune zelf deden ze er geen uitspraken over omdat het een 'performance' upgrade is en geen eco.
     
  3. Zuinige ST's. Tsssssssx, het moet niet gekker worden!:lol:

    Geen idee eigenlijk wat mijn gemiddelde verbruik is. Maakt me ook weinig uit want doe er toch niks mee. Tanken moet je toch wel.:schater:
     
  4. Is niet per definitie waar. De cruise control zal altijd proberen om dezelfde snelheid te houden, doet ie dus door met de gasklep te spelen. Ook heuvel op.
    Dat gaat lang niet altijd even verfijnd.

    Uiteraard krijg je als je de CC goed gebruikt, rustige rijstijl, dus je gaat minder inhalen. Wat uiteraard wel zuiniger is.

    Maar ga je die rijstijl toepassen op je rechtervoet en de stand van je voet niet verandert, dan zul je zuiniger rijden dan de CC.
     
  5. #25 ron1978, 29 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 dec 2014
    Uiteraard is de ST niet bedoeld om zuinig te rijden, maar de 1 op 11 haal ik niet.

    Ben vandaag eens in een andere auto geweest rijden gewoon puur om de vergelijking te maken.
    Een Astra H OPC ( 2.0 turbo met 240 pk en 320 NM ) gereden, maar tjonge zeg das meer een hardcore hothatch...............qua snelheidsbeleving een topper en vanaf dat je instapt wil je gassen met dat ding. Maar voor allemansvriend en voor ons niet echt geschikt, stug en laag een echte coupe dus. Wel gelachen, heeft echt geen rustige kant deze auto. Als je op het gas gaat komt BAMMM de turbo en dan moet je het stuur goed vasthouden anders lig je zo in de greppel. Gevaarlijk ding voor een beginnende bestuurder, kan me voorstellen dat de autoblaadjes er niet enthousiast over zijn omdat hij gewoon link is om te rijden:D wle een hele belevenis. Echt een auto voor je uit te leven. Vond de bouwkwaliteit wel minder als van de Ford, niet zo uitgebalanceerd en bijvoorbeeld met in de achteruit zetten zit je tegen de Recaro stoelen aan met de versnellingspook.

    Wat dat betreft heb je met de ST en ook de GTI van volkswagen de ideale mix van dagelijks vervoer, een snelle hot hatch en als je wil 5 deuren. de 5 cilinder van de ST kun je ook mooi rustig rijden maar ook eens laten gaan.
     
  6. Mede daarom (en ook omdat ik zeer tevreden was met de focus mk2 die ik hiervoor had) heb ik voor een ST gekozen, een snelle wagen maar ook een waar ik in elk geval zonder problemen een lang stuk in kan rijden en waar comfortabel mee te toeren is. (Even afgezien van de matige soundproofing van de mk2 maar daar was ik al aan gewend).

    Om het verbruik wat te minderen zou ik beginnen met hem laten staan bij korte stadsritten voorzover mogelijk.
     
  7. Rs rij ik 1:9 en dan rij ik echt zuinig rustig.
     
  8. Mijn verbruik ligt ongeveer 1:12,5 met lekker sportief rijden.
    Als ik wil kan het zuiniger maar dan gaat dat wel ten koste van die smile van oor tot oor.:lol:
    En laten we eerlijk wezen daar rij je toch ook een ST of een RS voor.:rock:
    Zoniet, dan zou ik hem rap te koop zetten.
     
  9. even terugkomend op het chippen.
    wat is nou een goed bedrijf waar ze een st goed en netjes kunnen chippen.
    Normaliter ben ik niet zo`n voorstander van chippen .
    heb liever dat hij netjes op de weg word afgesteld met een andere ecu of remap.
    Maar een goedkope oplossing is chippen, maar is het veilig en verstandig?
     
  10. De meeste gaan hier toch wel voor een gerenommeerde tuner, meestal eentje uit engeland. Zelf heb ik DreamScience erop, maar een Bluefin of een Mountune zijn zeker ook goede.
     
  11. wat zijn veilige en reele waardes met een std st met straks een mongoose open uitlaat..
    285 pk en 440 nm is veilig te doen en haalbaar? met std bak/koppeling en motor.
     
  12. Tot 400nm zou ik gaan met een st koppeling, ga je hoger dan moet je echt een betere koppeling monteren.
     
  13. Garantie

    Afstemmen met Mountune zelf.

    Geen probleem.

    tenzij je en MR upgrade neemt, eigen risico.

    John
    Grey-ears

    Voormalig MP260 en MR290
     
  14. #36 little viper, 8 jun 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jun 2015
    Klopt!

    1.500 eur RS en vliegwiel, alles geplaatst
     
  15. Ik heb de laatste tijd is competition 102 getankt. Op de wat langere afstanden is hij dan zuiniger. 80 km meer op een tank. (Normaal 480 km nu 560 km) Verder ongeveer het zelfde verbruik als met euro 95 of 98.
     
  16. die snap ik ff niet.....ongeveer 20% meer KM gemaakt maar geen verschil in verbruik :confused:
     
  17. Denk dat ie niet gerekend heeft maar puur naar de boardcomputer heeft gekeken
     
  18. Ja klopt ik had nu idd alleen gekeken naar de km stand die ik gereden heb. En op de lange afstanden had ik 80 km meer dan normaal op 1 tank.
     

Deel Deze Pagina