1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

uitvallen/ storing FF1 mkII, 1.8tdci

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ffdf, 17 dec 2014.

  1. Ik heb ongeveer hetzelfde probleem als hierboven beschreven.

    Het gaat om een Focus 1.8 TDDI uit 2000. Er staat momenteel ruim 210.000 km op de teller.

    Tijdens het rijden valt mijn auto spontaan uit. Het spiraallampje gaat dan knipperen. Ik kan hem echter wel direct weer starten en vervolgens doorrijden. Helaas gebeurde dat in mijn laatste ritje zeker 5 keer op 5-7 km.

    Eerst krijgt hij moeite met snelheid vasthouden en/of versnellen en dan valt ineens de weerstand weg en de auto uit.
    Ook 'hikt' hij tijdens het gas geven.
    Hij start verder wel altijd.

    Afgelopen zomer is de brandstofpomp in het buitenland vervangen door een, voor zover ik weet, Bosch gecontroleerde pomp. In augustus heb ik ook een grote beurt laten uitvoeren en is de distributieriem vervangen. In september is er een opvoerpomp tussen gemonteerd en zijn de retourleidingen vervangen. Ik geloof ook de nokkenas keerring.
    De verstuivers zijn ook gecontroleerd in augustus.

    De ANWB gaf aan dat het mogelijk de elektronica van de pomp of de egr klep zou kunnen zijn, maar heeft eigenlijk geen idee wat dit uitvallen zou kunnen veroorzaken.

    Wie heeft een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
     
  2. [MENTION=15672]Cleem87[/MENTION] trek eens aan de draden van de stekker van de Egr klep. Wellicht zitten deze los. Waarom is er een opvoerpomp tussen gezet?
     
  3. [MENTION=3422]antig01[/MENTION], de opvoerpomp is ertussen gezet omdat bij het starten de brandstof niet goed naar de pomp werd gezogen. Eerst lag het probleem aan een lek in de retourleiding, maar na het vervangen daarvan startte de auto nog steeds niet zoals het hoort. Sinds de opvoerpomp ertussen zit heb ik met het starten geen problemen meer.

    Ik ga eens kijken of de draden misschien los zitten.

    Indien dat niet het geval is, verder nog een idee?
     
  4. Ja, het niet goed aanzuigen van brandstof is een defecte brandstofpomp. Dus dan zal dit daar ook wel wegkomen. Ik weet niet wat ze in het buitenland gemonteerd hebben. Maar een nieuwe zal het niet geweest zijn.
     
  5. Het is inderdaad geen nieuwe geweest, maar voor zover ik weet wel een gecontroleerde.

    Ik heb er gisteren iemand naar laten kijken en de draden van de egr klep zitten vast. Wel hebben we een klein scheurtje ontdekt in een van de rubberen slangen die naar de klep toeleiden.

    Met een testrondje reed mijn auto, wonder boven wonder, weer compleet normaal. De anwb had wel een paar tikken gegeven tegen de egr klep, misschien dat daardoor het overschot aan zooi los is geraakt en hij daarom weer rijdt.

    Ik ga sowieso naar de garage om de auto te laten uitlezen, de slang te vervangen en om de klep te laten schoonmaken.

    Bedankt voor je hulp! [MENTION=3422]antig01[/MENTION]
     
  6. BTW => Kan je een nokkenas sensor door meten ?
     
  7. Later op druk komen van de turbo is opgelost.

    1 v/d vacuĆ¼m slangetjes op de kleppendeksel zat los, en zoog valse lucht.
    Hij hing nog boven het stalen buisje, maar sloot niet af.
    Vermoedelijk heb ik het slangetje geraakt bij het de- en monteren van de intercooler slangen.:mrgreen:

    Nu blaast hij er weer lustig op los, met een grijze nokkenas sensor erin, en verder niets door mij gewijzigd :rock:
     
  8. Wat je beschrijft had ik toen mijn gaspedaalsensor (bijna) was overleden.
    Viel de boel uit, tijdens het rijden herstarten deed ie het weer even. Stukje A50 Zwolle - Arnhem in het donker 5 moeten herhalen.
    Garage kon de volgende ochtend dit wel uit de storingen halen. Nieuw pedaal erin en het was opgelost.
     

Deel Deze Pagina