1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

uitvallen/ storing FF1 mkII, 1.8tdci

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door ffdf, 17 dec 2014.

  1. Vandaag viel de :focus2: ineens onder het rijden uit.
    En het gloei-spiraal lampje begon te knipperen.
    NA een uurtje of 4 naar de auto toe gegaan en toen startte hij weer "gewoon".
    Echter na 'n km of 5 viel hij weer uit, na enkele minuten startte hij weer om vervolgens na ca. 3 km weer uit te vallen en de eerste 5 minuten niet te starten.
    Telkens knipperde het gloei-spiraal lampje.:nocheer:
    Hierna hebben we hem verder gesleept.

    Wie weet wat :nocheer:
     
  2. Mischien vind je wat met het uitlezen?
     
  3. Brandstofpomp?
     
  4. Het lampje duid een motor storing aan en afslaan doet ie na verloop van tijd.... als de motor warmer wordt heeft lijkt het.
     
  5. waarschijnlijk de nokkenassensor ;)

    maar idd uitlezen ;);)
     
  6. Ik heb er nog voor de zekerheid ff een nieuw brandstoffilter op gezet, voor het geval hij te weinig diesel zou krijgen, maar de manier van afslaan gaf eigenlijk al aan dat het daar niet aan ligt.
    Het was gewoon, pats ! uit :cry:
    Maar ja, proberen zo veel mogelijk uit te sluiten natuurlijk :rock:

    Meteen daarna gestart -> en lopen natuurlijk:thumbs:
    Vervolgens hem weer uit gezet om het gereedschap ff op te ruimen =>
    Ik wil starten -> niemand thuis, wel rond gooien en na een paar sec. 1 sec. lopen en weer uit, en het lampje knippert weer.

    Toen ff doorgestart=> na ca. 5 sec.=> 1 sec. lopen, 2 sec. uit-> 1 sec lopen , 2 sec. uit => enz. en knipperend lampje :crying::angry:

    Morgen avond deel 2, dan hangen we hem aan de analyse apparatuur :)
     
  7. Uitlezen zeg ik, en dan gok ook ik op de nokkenassensor. Zeker niet de grijze versie???
     
  8. obd sensor heb ik ook in het begin wel is last van gehad, op een gegeven moment is die helemaal overleden en slepen ze je naar huis want dan krijg je hem niet meer aan de praat
     
  9. We hebben hem zojuist aan de diagnose apparatuur gehad, maar deze ( Bosch KTS200 ), herkent hem niet.:td:
    In te voeren data voor het betreffende bouwjaar staat er net niet in. Deze loopt t/m 8-2002, en hij is van 10-2002.:cry:
    Latere bouwjaren, va. 2004 staan er wel in, maar worden niet opgepakt door de Bosch. Evenals bj. '98 -2005. Maar in de eerste helft van die periode had ford deze TDCI nog niet. :-(
    We hebben even met de eigenaar/garagehouder van de KTS200 gebeld, en hij gaf aan na goed uitgelegd te hebben wat er gebeurde, en vooral NIET gebeurde, dat het vrijwel zeker de krukas sensor is.
    Dus die ga ik vervangen, evenals de nokkenaspositie sensor.:P

    Word vervolgd :-)
     
  10. Nokkenas sensoren gaan met regelmaat stuk.
    Krukas sensoren niet.
    Maar toch mooi dat iemand aan de telefoon jouw probleem kan diagnosticeren
     
  11. Proef ik daar een vorm van "sceptisch" :eeek::eeek:

    MSS ook een kwestie van goed om- en beschrijven en luisteren ???? :tu:

    Maar, als het goed is weten we het zaterdag avond:dance:
     
  12. Zo, probleem lijkt opgelost:cheer::rock:

    We hebben beide sensoren vervangen, een dik half uur gereden en hij doet het weer als vanouds:thumbs:
    Ik heb niet zo'n zin om te lopen klooien van: " eerst die vervangen en dan kijken of..................".
    Gewoon allebei eruit en nieuwe erin, klaar!

    :ford::thumbs:
     
  13. Wat is het verschil tussen de grijze en zwarte uitvoering ( buiten de kleur natuurlijk) ??
    Er zat nl. een zwarte op.:)
     
  14. FF Update: Mijn zoon had een half uur gereden binnen de bebouwde kom, echter niet geprobeerd of hij ook goed op het gas reageert, met name met doortrekken van onderuit de toeren.

    Echter toen ik hem vandaag meenam, merkte ik dat pas ca. 1000 toeren later de turbo op druk begint te komen, en hij begint door te trekken.:nocheer:

    De turbodruk komt echter niet veel verder als 1 bar en pas bij 3000 toeren :nocheer:, terwijl hij normaliter vrij snel v.a. 1800 toeren de meter naar ruim 1,5 bar blaast en ff oplopend naar 1,8 -2 bar. :cheer:
    Dit deed hij wel nog op de avond dat ik nog een stuk kon rijden nadat hij stil was gevallen en voordat hij "definitief" er mee stopte

    Zou er dan toch verschil zijn tussen de zwarte nokkenassensor die er in zat en de grijze die er nu in zit
     
  15. De zwarte nokkenas sensor is het oude type. Vanwege problemen met dit type nokkenassensor en de connector op de kabelboom zijn deze op een bepaald moment gewijzigd naar een grijze nokkenas sensor en bijbehorende grijze connector op de kabelboom.

    Als je een grijze nokkenassensor plaatst moet dus ook altijd de connector aan de kabelboom met de connectorpinnen worden vervangen. Een grijze nokkenassensor mag niet worden aangesloten op de zwarte connector omdat dit problemen geeft.

    Voor het vervangen van de connector heeft Ford een reparatie connector met draden beschikbaar. De bedrading naar oude zwarte connector moet worden doorgeknipt (1 draad tegelijk) en vervolgens wordt de reparatie connector met waterdichte krimpverbindingen aan de kabelboom gezet.


    [​IMG]

    Het Finis nummer van de reparatie connector is 1376175 en deze kost zo'n €60,-.


    Daarnaast dient het signaal naar de nokkenassensor te worden veranderd 5 Volt naar 12 Volt. Hier is in 2003 een TSB over uitgebracht. Wanneer dit nog nooit is gebeurt zal dit ook moeten worden uitgevoerd. Om de spanning van het nokkenassensor te veranderen van 5 Volt Naar 12 Volt is een kabelboom beschikbaar die moet worden aangebracht.

    Het Finis nummer van deze kabelboom is 1306637 en deze kost zo'n €20,-.
     
  16. Er zit wel een grijze stekker aan de NAS, en de bedrading is met tape "afgetaped" tot en met ca. 15cm in de originele kabelboom.
    De uitkomende bedrading aan de stekker is gelijk aan die op jouw foto :dance:
    Ik weet echter niet waar het door jou aangegeven 12V bedrading setje vandaan moet komen of naartoe gaat en of het er al in zit en waar het eventueel aangesloten is:P
     
  17. Tussen de stekkers bovenop de versnellingsbak
     
  18. :? ??
     
  19. Precies zoals ik het zeg: op de versnellingsbak zitten 2 stekkers, daar moet die 12v modificatie tussen
     

  20. Ahaaaaaaaaaaaaa:thumbs:
     

Deel Deze Pagina