Kan codes niet wissen 1.6 tdci

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door TFD, 11 dec 2014.

  1. Hallo mensen,

    gisteren een motor systeem storing gekregen maar kon zelf geen codes uitlezen, dus naar de garage gereden (geen ford dealer).
    Daar hebben ze de volgende codes gevonden:

    [​IMG]

    Nu hebben ze de codes gewist, maar zeggen dat zodra er weer contact wordt gemaakt ze weer terugkomen. Ze denken aan een storing in de kabelboom... Leuk uitzoekwerk... :nocheer:

    Ter aanvulling:
    EGR is dicht door een plaatje met gaatje er in.
    Roetfilter is 25.000 km geleden vervangen (Topcats).

    Is het zoveelste probleem met dit motorblok al kan ik op zich niet klagen. 1 dikke rekening per jaar over ca. 33.000 km/jaar,maar het vertrouwen om en mee te nemen naar zuid frankrijk wordt steeds minder.

    Iemand een idee?

    Bedankt!

    Daniel
     
  2. Je had beter een nieuwe origineel roetfilter en egr kunnen laten plaatsen.
    slangen van de verschildruksensor nakijken en/of vervangen.
    en alles resetten.

    Nu blijf je rommelen
     
  3. #3 maniactheman, 11 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 dec 2014
    P1412 & p0490 Je egr is stuk dat gebeurd vaker. (weg schrijven uit ecu ongeveer €125)
    P0234 dat is je motor overboost (kan dit geen vacuum probleem zijn?) in elk geval wel iets om in de gaten te houden, misschien is je wastegate wel stuk en dan kan je de motor nog veel meer schade aanbrengen als alleen een egr of roetfilter.

    Ik ga zo wel ff opzoeken voor je wat je moet controleren!

    Ik heb misschien wel jou probleem van alle codes gevonden :)

    [​IMG]

    Hierdoor kan ook je egr en roetfilter raar gaan doen omdat zij verkeerde waarden meten!!!


    Dus check eerst even je luchtinlaat leidingen ed.

    De hele case van ford oe zal ik hier even posten doormiddel van foto's
    maar de oorzaak zou zijn een kapotte gloeibougie en deze staan er inderdaad helaas niet bekent om dat zij altijd heel blijven, zo ook bij mij!

    Maar kijk eerst maar even of dit het geval is. succes.

    Het probleem en oplossing zoals deze bekent is bij de dealers, wat het verhaal niet verteld is dat de gloeibougies misschien gewoon vaker vervangen dienen te worden om het roetfilter goed schoon te kunnen houden;)

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  4. Waar, dat is wel heel goedkoop?

    On topic:

    Dat je een plaatje hebt geplaatst wil niet zeggen dat de egr niet kapot kan gaan. Verder duidt de rest van de codes op de verschildruksensors/poreuze leiding of het filter dat verstopt zit (niet origineel dus geeft misschien problemen). Kabelbreuk lijkt mij niet erg waarschijnlijk. Met deze code je oliepeil in de gaten houden en zo snel mogelijk laten oplossen.
     
  5. #5 TFD, 12 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 dec 2014
  6. #6 TFD, 16 dec 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 dec 2014
    Probleem wordt waarschijnlijk donderdag opgelost...

    Ford C-Max 1.8 Titanium uit 2009 :thumbs:

    Bedankt voor het meedenken. Nu kijken wat ik met de Focus 1.6 TDCI nog kan doen. Onderdelen iemand? Voor 1.000,- op Marktplaats zetten?
     

Deel Deze Pagina