1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

2.5i 20V 225pk Focus St met standaard uitlaat beter laten klinken

Discussie in 'Performance' gestart door HaroldST, 7 nov 2014.

  1. Hallo, ik heb al een tijdje een ST uit 2006. Nu wil ik graag dat er een mooier geluid uit komt, maar dan wel zonder dat ik er teveel aan moet gaan veranderen.

    Heeft er iemand tips?

    Gr. Harold
     
  2. Hoi, de goedkoopste en best aardig klinkende oplossing is de middendemper eruit
    Snel, makkelijk en goedkoop
     
  3. Katalysator er tussenuit en decat eronder:D
     
  4. Gaat ie al niet een klein beetje rauwer klinken met een KN inlegfiltertje?
     
  5. #5 Kludrex, 7 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 nov 2014
    Dit is mijn, toen nog staandaard, ST met een stuk RVS buis als vervanger van de middendemper. Vond het voor het geld, 50 à 60 euro incl montage, zeer geslaagd. Als je in regio Rotterdam woont, is Lynx Cardesign de plek waar je het moet laten doen ;).

    Let op! De foto in onderstaande video is puur ter illustratie. Het geluid is van een dicht systeem. EDIT: geluid opgenomen op een metertje afstand recht achter de auto vanaf de grond. Voor het beste effect wel luisteren op fatsoenlijke speakers ;)

    [youtube]-iiEbf6KQD4[/youtube]
     
  6. Ik heb alleen een inlegfilter van K&N en de perf. + van dreamscience. Het verschil met origineel is er bijna niet. Is zo'n pijp geen APK afkeur?
     
  7. Een inlegfilter scheelt qua geluid inderdaad bijna niets nee, en volgens mij is het vervangen van je middendemper met een stuk pijp geen afkeur. Mits alles natuurlijk netjes luchtdicht gelast is...
     
  8. Ik had eerst ook de middendemper vervangen door een rechte pijp, maar heb dit snel ongedaan gemaakt omdat ik helemaal gek werd van de resonantie in de auto bij gas los/afremmen over de motor.

    Vervolgens een universeel 25 cm dempertje van simmons er tussen gezet en nu mooi geluid bij optrekken en constante snelheid, en geen resonantie bij uitrollen.
    Kijk anders even in mijn project pagina voor een fototje van de demper.

    Succes ermee!
     
  9. #9 little viper, 19 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2015
    De open luchtfilter voor de focus ST kost +/- 350eur!!!

    In jouw geval is de einddemper de beste keuze.

    De creëert de doffe extra sound en wat extra ploffen.

    De sportcat geeft extra knallen. En vooral de knetterende knalletjes.

    De downpipe geeft geen extra sound!
    Maar maakt dat die knallen sneller naar buiten vliegen.

    Direct "paf" ^^

    Piper geeft de zwaarste klank :)

    Ik heb indertijd ELK onderdeel apart laIn jouw geval is enkel de einddemper de beste keuze.

    De creëert de doffe extra sound en wat extra ploffen.

    De sportcat geeft extra knallen. En vooral de knetterende knalletjes.

    De downpipe geeft geen extra sound!
    Maar maakt dat die knallen sneller naar buiten vliegen.

    Direct "paf" ^^

    Wil je de meest discrete cat-back, ga dan voor milltek.
    Mijn voorkeur: Piper!

    Ik heb indertijd ELK onderdeel apart laten plaatsen.
    Dus je hebt echt een duidelijke en correcte beschrijving.

    TIP: haal het zwart isolatiemateriaal van je motorkap!
    Dit geeft meer motorisch geluid in de wagen :)

    Ik heb het ook gedaan. Bij de RS is er zelfs geen isolatieplaat
     
  10. Ik kan je deze pijp aanraden.
    Niet te extreem, maar toch een mooie diepe toon.
    Het is een 2,5" systeem; goed tot ongeveer 400pk.
    Sluit perfect aan op de originele kat.
    Kwaliteit is ook hoog!

    http://www.simons.se/produkter/sportsystem/ford/focus/focus/152

    Momenteel interessanter dan een set uit Engeland bestellen (ivm koers)
     
  11. Kwaliteit van simons is erg goed. Op m'n gti golf ook gehad. Enkel werd ik er zelf flauw van dat je bij 120 niet meer fatsoenlijk met elkaar kom praten als je dan even inhaalt.
     
  12. Ik heb vorige week mijn middendemper vervanger door een rechte pijp. Ik ben erg te spreken over het geluid! Ik was 30 euro kwijt, ik heb gewoon 2 meter pijp gekocht.
    Die pijp heb ik vervolgens op maat gesneden en er zelf tussen gelast. Aanrader voor iedereen!!!
     
  13. Interessant stuk. Ik ben hier ook benieuwd naar.

    En een dumpvalve? Dat zorgt ook voor extra geluid. Iemand een aanrader?
     
  14. Zeker interessant onderwerp. Persoonlijk vind ik de standaard uitlaatlijn te stil.

    Ik begreep altijd dat een downpipe + sportcat al zorgt voor voldoende toevoegen van herrie. Ik zou het ook graag willen doen, maar ben huiverig aangezien ik de ST ook als familiebak gebruik met 2 kids op de achterbank.

    Enkel de einddemper veranderen zal denk ik leiden tot een overdaad aan geluid.
     
  15. Ik zou NM-parts in Noordwijkerhout ook eens willen noemen. Daar wordt voor elke vraag een costum oplossing gezocht. Ik heb daar voor mijn vorige Focus een dubbele uitlaat laten monteren. Zeer vakbekwaam.
     
  16. Zijn er mensen die ervaring hebben met de uitlaat van direnza. Ze zien er goed uit maar geen idee hoe ze klinken en de kwaliteit ervan .
     
  17. Hoeveel cats zitten er onder een st?
    Morgen heb ik een afspraak bij pm performance.
    ook mijn idéé is om wat meer geluid in de st te brengen.
    Ik wou de pijp vanaf downpipe tot aan de einddemper vervangen voor een volledig open pijp.
    ik weet echter niet hoe de onderkant kwa uitlaat er uit ziet..
    iemand foto's of tips?
    Ik wil meer knallen en vooral harde knallen , ga ik er hier mee komen met alleen de middendemper er tussen uit?
     
  18. Hmm, is het met de middendemper eruit nog goed te doen op de achterbank of is het geluid dan te zwaar? Dit i.v.m. de kinderen die nog wel eens meerijden ;)
     

Deel Deze Pagina