1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

firezone competition 102

Discussie in 'Prullenbak' gestart door Herman RS turbo, 27 okt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Het was een garagist die het beweerde, ik had het ook maar eenmalig gehoord.

    Voor alle duidelijkheid : met "hoge" bedoelde hij alles boven 10:0

    De fiesta st150 was 11:0

    De focus ST weet ik niet
     
  2. #42 vbreugel, 2 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2014
    ik dacht altijd dat turbo motoren een lage compressie bij een compressie meting hadden omdat anders bij volle turbo druk de compressie einddruk te hoog word en de motor kapot pingelt?
    en dat er een formule was om de daadwerklelijke compressie bij volle turbodruk te berekenen aan de hand van turbo druk , zuigerslag en atmosferische compressie?

    Ik blijf dit volgen [MENTION=9736]Herman RS turbo[/MENTION] het lijkt er op dat deze benzine goed werkt we zullen het zien en respect dat je het probeerd.

    mvg sander
     
  3. Even dit draadje omhoog gooien want er staat nu zo'n tankstation met 102 in de buurt. Nu tankt iedere RS rijder hier het waarschijnlijk voor de prestaties betreft snelheid, maar wat doet het octaan gehalte als je pakweg van Nederland naar Zuid Frankrijk rijdt?

    Het is uiteraard duurder. Het zal iets goedkoper worden naarmate je lange afstanden gaat rijden. Wellicht bespaar je een paar euros denk ik? Maar is het bijvoorbeeld goed om je motor op een lange afstand op 102 te laten rijden?
     
  4. #44 Elco, 25 mei 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 25 mei 2015
    Plankgas merk je er niets van. Juist tussen de versnellingen door loopt de auto soepeler. Enige nadeel is de prijs. Waardoor 4km met de rs 1 euro kost. Maar dat zien we als hobby

    Overigens is een hoger octaan nooit slechter voor een auto. Dus van hier naar zuid frankrijk is geen probleem. Turbodruk kan hoger worden doordat je pingelgrens hoger ligt. Overigens moet je wel een tank of 3 leeg rijden voordat je motormangement er lekker aan gewent is.
     
  5. Ik heb geen turbo. Zou een ECU reset het 3 x je tank leeg rijden tot het motormanagement er aan gewend is daar iets aan veranderen?
     
  6. Naar octaan getal 102 (geen gehalte) gaan, is hetzelfde als wisselen van octaan getal 95 naar octaan getal 98. Dat is ook twee tot drie keer de tank leeg rijden.
     
  7. Wij kachelen gewoon lekker op het goedkoopste sap naar Spanje en Italie.
     
  8. Slaolie dus.
     
  9. Tank al een jaar Shell V-power en sinds kort BP ultimate 98.
    Laat volgende week mijn auto chiptunen en wil dan toch ook competition 102 proberen.
    Al gedane aanpassingen: K&N inlegfilter en een gemodificeerde RVS uitlaat.
     
  10. Goedkoopste sap wat uit de pomp komt. Euro95 dus.

    Alleen in het buitenland hoger octaan, geen 91 in ieder geval.
     
  11. Ik tank de laatste tijd ook alleen maar 102 voor mn ford focus st 225. En het verbruik is zeker zuiniger. 1:10. Met euro95 of 98 1:8
     
  12. Jammer dat ze bij mij niet echt in de buurt zitten. Wil echt wel 102 gaan proberen!
     
  13. Kan het hier in Doetinchem krijgen en bij mijn ouders in Eerbeek.

    Ga denk ik alleen naar Elten om Aral 102 te tanken, scheelt met 0,35€ p/ltr met Competition 102
     
  14. Net even getankt 1.839€ p/ltr :| heb hem niet helemaal vol gegooid, 80€ voor een tank is me te gek
     
  15. In Ommen tank ik 102 voor precies 10 cent boven de euro95 prijs.
     
  16. Dan is het goed te doen ja... in Elten bij de Aral is het 1.50€
     
  17. Kijk dat is nog eens lekker tanken!
     
  18. Ik tank bij de Shell hier vlak over de grens (5 minuten rijden) elke keer v-power. Gisteren nog €1,49 per liter betaald, dus dat valt reuze mee.
    In Duitsland is het wel ron100, voor Aral 102 moet ik iets te ver omrijden.
     
  19. Net even getankt in Elten, 1.52 voor een liter Aral102. Goed te doen :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina