1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 JW's Focus 3 fase 1 Champions Edition. "Focus is weg"

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door JW, 19 okt 2014.

  1. Ik heb nog een vrij nieuw FCDIM liggen. E1BT-18955-DA heb je daar wat aan?
     
  2. Ik ben bang dat dat niet werkt. Ik heb zelf nog een FCDIM liggen met onderdeelnummer E1BT-18B955-DB welke ik een paar dagen in mijn auto heb gehad en hierbij werkte de weergave van de parkeersensoren en active park assist niet altijd goed. Ik vermoed dat dit met de E1BT-18B955-DA niet veel anders zal zijn.

    Zolang alles goed werkt maak ik me niet druk om de foutcode. De komende tijd eerst maar eens kijken of het SYNC 1.1 systeem goed blijft werken zonder problemen. Als dit het geval is kan ik altijd nog verder zoeken naar een oplossing om de foutcode weg te krijgen.
     
  3. Gezien mijn Champions Edition is gebaseerd op een Trend heeft deze een normaal contactslot en geen Keyless Start. Nu hecht ik daar persoonlijk weinig tot geen waarde aan dus vind het normale contactslot prima.

    Echter erger ik me al een tijdje aan het feit dat het contactslot niet verlicht is. In de Focus 2 had ik achteraf een set met een door LED's verlichtte ring om het contactslot geplaatst zodat het contactslot is verlicht. stiekem mis ik dit toch wel in de Focus 3 en heb ik besloten om dit in te bouwen.

    De set die ik destijds in de Focus 2 heb geplaatst was wat afwerking en gebruikte materialen betreft niet heel hoogwaardig. Derhalve heb ik besloten om het nu iets anders aan te pakken. Ik heb enkele LED ringen gekocht welke zijn voorzien van 29 SMD COB LED's in de kleur Ice-Blue.

    Na ontvangst bleken de LED ringen dermate fel te zijn dat je met een enkele ring de volledig auto zou kunnen verlichten. Dit was een beetje te veel van het goede. Dit los ik op door de LED's te dimmen met een PWM signaal. Momenteel ben ik bezig met een schakeling waarbij de LED ring na het ontgrendelen van de portieren pulseert tussen de 15% en 50% lichtsterkte. Wanneer vervolgens het contact wordt aangezet blijft de LED ring op 15% lichtsterkte branden.

    Momenteel heb ik op een experimenteerprint de schakeling werkend. Binnenkort maar eens een definitieve versie in elkaar solderen.
     
  4. Klikt gaaf succes

    StephenV FoFo 1.6 benzine 100pk 2006
     
  5. JW een tijdje geleden had je reflectors voor in de achterbumper met led. Heb je die ooit ingebouwd?
     
  6. #626 JW, 16 okt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2017
    Jazeker!


    [​IMG]


    Tot dusver ben ik hier zeer tevreden over. De reflectoren kunnen op 2 verschillende lichtsterktes branden om ze zowel als achterlicht/remlicht te kunnen gebruiken. Zelf heb ik ervoor gekozen om ze alleen op de lage lichtsterkte als achterlicht te gebruiken. Hierbij is de lichtintensiteit vergelijkbaar met de achterlichten.
     
  7. Ook te krijgen voor een focus 2.1 station?
     
  8. Oké! Het ziet er wel cool uit zo.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     

  9. Bij mijn weten niet. Ik ben ze in ieder geval nog nooit tegengekomen.
     
  10. Dankjewel. Sorry voor de offtopic:mrgreen:
     
  11. Hoi Wilco,

    Enig idee of de handmatige airco eenvoudig om te bouwen is of dat dit net zoveel werk is als bij de :focus2:?

    Hoe hier de schakelaar voor de inklapbare spiegels eruit?

    THX
     
  12. #632 JW, 16 okt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2017
    Feitelijk zit er bouwtechnisch gezien niet zoveel verschil tussen het climate control systeem van de Focus 2 en Focus 3. Ga er dus maar van uit dat het ombouwen van handmatige airco naar climate control bij de Focus 3 net zo veel werk is als bij de Focus 2.



    Bij de Focus 3 is de schakelaar voor de elektrisch inklapbare spiegels geïntegreerd in het paneel voor de raam/spiegel bediening aan de bestuurderskant.
     
  13. Xenon


    [MENTION=142]JW[/MENTION] IK heb eindelijk een zelfde set lampen weten te bemachtigen.
    Ik wil graag weten welke xenon set ik het beste kan aanschaffen: 35watt of 55watt?
     
  14. Persoonlijk gebruik ik al jaren 35 Watt Xenon sets en ben hier wat lichtopbrengst betreft tot dusver erg tevreden over. Ik heb in ieder geval nog nooit de behoefte gehad om een 55 Watt set te proberen.
     
  15. #635 JW, 22 okt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2017
    Deze week had ik de Focus al weer 2 jaar in mijn bezit dus was het weer eens tijd voor wat onderhoud. De auto is nu 3 jaar oud en was dus toe aan de 60.000 KM / 3 jaar onderhoudsbeurt.

    De teller staat momenteel echter pas op 25.000 KM en sinds de vorige onderhoudsbeurt vorig jaar Oktober heb ik slechts 5000 KM gereden. Ondanks dat er niet zo veel met de auto wordt gereden kies ik er wel voor om de auto volledig volgens voorschrift te onderhouden. Ik voer al het onderhoud zelf uit volgens Ford specificaties waarbij ik uitsluitend gebruik maak van originele Ford onderdelen.


    Buiten de normale vervangingsonderdelen zoals olie, oliefilter, carterplug, bougies en interieurfilter heb ik er dit keer ook voor gekozen om meteen alle kunststof pluggen waar de beschermplaat onder de motor op is vastgeschroefd te vervangen.
    [​IMG]
    Deze pluggen zitten in gaten in het chassis gedrukt en vervolgens wordt hierop de plaat vastgeschroefd. Echter zijn de schroeven waarmee de plaat vast zit in het verleden veel te vast gedraaid waardoor een aantal schroeven dol waren gedraaid.


    Tevens heb ik ook meteen maar even het K&N filter gereinigd en opnieuw voorzien van (de juiste hoeveelheid) filterolie. Ik heb het K&N E-9289 filter dat ook in de 57S-4000 kit zit. Tot dusver heb ik eigenlijk alleen nog maar met de (verwijderbare) dop in het filter gereden. Vanmorgen heb ik de dop maar eens verwijderd om te kijken wat dit voor effect heeft. Tot op heden kan ik concluderen dat het verwijderen van de dop bij de 1.0 ECOboost wat aanzuiggeluid betreft niet veel verschil geeft. Wel heb ik het idee dat de motor net nog iets soepeler is als voorheen. Tijdens het reinigen heb ik tijdelijk even met een (nieuw) origineel papieren luchtfilter gereden. Het verschil tussen het K&N filter en het originele papieren filter is zeer goed merkbaar. Wanneer je eenmaal een K&N filter gewend bent heb je met het originele papieren luchtfilter telkens het idee dat de motor inhoud.
     
  16. Dus toch verschil tussen een papieren filter en een katoenen filter
     
  17. Heb je bewust voor alleen het filter gekozen ipv de complete set 57s 4000?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     
  18. Het losse K&N E-9289 kostte me vorig jaar €70,- inclusief verzenden vanuit Duitsland. Dit terwijl de K&N 57S-4000 kit destijds niet onder de €200,- te vinden was.

    Het enige verschil tussen de E-9289 en de 57S-4000 kit is het kunststof deksel. Door het aanzienlijke prijsverschil tussen het losse filter en de kit betekent dit dus feitelijk dat het kunststof deksel €130,- kost. Persoonlijk vind ik dit het niet waard. Zeker niet als je bedenkt dat je voor minder geld een compleet RS luchtfilterhuis koopt.
     
  19. Aha ok begrijpelijk maar kan je zo'n filterhuis probleemloos in een 1.5 ecoboost plaatsen? Volgens mij had fordparts er laatst een te koop staan.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina