1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus 3 fase 1 JW's Focus 3 fase 1 Champions Edition. "Focus is weg"

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door JW, 19 okt 2014.

  1. dat is wel interessant, veel succes met de vorderingen op dit gebied Wilco :thumbs:
     
  2. De startknop vind ik idd ook super. De sleutel kun je in de zak houden, ik bedien op de tast de ontgrendelknop als ik naar de auto loop.
    Je stapt in, en drukt op de startknop.
     
  3. Ehhhh, bij ontgrendelen zoek ik niet naar "vergrendel"-knop maar trek gewoon aan de deurgreep.

    Knop gebruik ik enkel om de auto op slot te doen.

    Of is dat bij de 3.2 anders?
     
  4. Op slot doen doe je toch zeker met dat vierkante vlakje op de deurklink ?!
     
  5. #525 Davendre, 15 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 feb 2016
    Die knop bedoel ik inderdaad. En om te ontgrendelen blijf ik daar vanaf:cool:

    Edit: oh, wacht ff.... Ik praat over keyless entry en niet over keyless start. Sorry...
     
  6. [MENTION=13919]thecure[/MENTION] Ik heb ook keyless entry maar ik bedien nooit de afstandsbediening om de auto open of dicht te doen. Op het moment dat ik mijn hand in de deurgreep doe gaat de auto open en om hem dicht te doen gebruik ik de vierkanten knop op de deurgreep
     
  7. Ehh ja, ik heb helaas de minder luxe versie. ik moet dus wel een knop op de afstandsbediening indrukken voor ontgrendelen.
    Dat kan ik inmiddels op de tast in mijn broekzak doen. :banana:
     
  8. Afgelopen week na een korte vakantie kwam ik er op de terugweg naar huis achter dat het linker dimlicht (aftermarket Xenon) niet meer brandde. Een poging om de lamp opnieuw op te starten door de verlichting uit en weer aan te schakelen had geen effect.

    Gisteren heb ik de koplamp er maar even uitgehaald om te kijken wat het probleem was. Nadat ik de lamp uit de behuizing had gehaald bleek dat deze grotendeels zwart was. De lamp zelf was dus duidelijk defect. Gelukkig heb ik altijd een set reserve lampen liggen dus was de defecte lamp snel vervangen. Uit voorzorg heb ik ook meteen de andere maar vervangen.

    Na de koplamp te hebben terug geplaatst in de auto startte de lamp wel goed op maar ging na zo'n 30 seconden knipperen en ging vervolgens weer uit. Naast de lamp bleek de Xenon ballast dus ook defect te zijn.


    Gelukkig had ik uit mijn vorige Focus 2 nog een ballast liggen die destijds is overgebleven nadat de andere defect is gegaan. Na deze ballast onder de koplamp te hebben gemonteerd bleek de lamp weer netjes op te starten en deze keer bleef hij ook goed branden. Dit is echter geen permanente oplossing. Door de 2 verschillende ballasten start 1 lamp nu veel sneller op als de andere en is ook veel sneller op volle sterkte. Voor dit moment is dit dus een prima tijdelijke oplossing maar om het definitief op te lossen zullen beide ballasten vervangen worden.


    De set die ik er in had zitten was van het merk KingCo. ik had voor deze set gekozen vanwege de goede ervaringen in het verleden met andere sets van dit merk. Helaas hebben de lamp en de ballast het in dit geval maar kort uitgehouden (14 maanden). Vanmiddag heb ik de defecte ballast en de starter (die in de kabel is opgenomen) even open gemaakt om te kijken of ik een oorzaak kon vinden. De oorzaak was echter al snel duidelijk. Ondanks dat de printplaten van zowel de ballast als de starter waren ingegoten vertoonden ze beiden behoorlijk wat corrosie als gevolg van vocht.

    Gezien 99% van de sets die hier in Europa worden verkocht afkomstig zijn uit China of Taiwan heb ik besloten om deze keer een set ballasten op Ebay te kopen waarvan de recensies goed zijn. Gezien mijn lampen nu gewoon werken heb ik er niet echt haast mee en is het dus geen enkel probleem om 2 weken te moeten wachten tot ze arriveren. Daarnaast scheelt het ook nog eens behoorlijk in prijs.
     
  9. Zou je willen delen welke set je hebt besteld?
    Ik wil z.s.m. ook een stel koplampen en xenonlampen plaatsen.
    Ik voel er weinig voor om 2x geld uit te geven als het ook in 1x goed kan...
     
  10. #530 JW, 27 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 okt 2017
    [​IMG]

    Ik heb nu bovenstaande ballasten gekocht bij DEZE Ebay aanbieder.

    Persoonlijk vind ik het een groot voordeel dat bij deze ballasten de bedrading wat langer is als bij de meeste andere ballasten. Hierdoor is het wat eenvoudiger om de ballasten netjes onder de koplamp te kunnen monteren.

    [​IMG]

    [​IMG]

    De huidige ballasten heb ik destijds op een polyester plaatje onder de koplamp gemonteerd. Dit werkt vooralsnog prima en je hoeft verder ook nergens gaten te boren om de ballasten te kunnen bevestigen.


    Ik heb ook nog gekeken naar ronde ballasten welke rechtstreeks op de rubber afdekkap van de koplamp kunnen worden geplaatst. Echter is de ruimte hiervoor bij de Focus 3 erg beperkt. Een ander groot nadeel is dat je dan de volledige bedrading en de starters in de koplamp kwijt moet waar ik persoonlijk geen voorstander van ben omdat de ruimte in de koplamp ook vrij beperkt is. Hierdoor heb ik besloten om gewoon weer losse ballasten te kopen en deze weer onder de koplampen te monteren.
     
    bartrijnhout vindt dit leuk.
  11. Had je hierbij de spiegels ook helemaal losgehaald of enkel de spiegel-glas eraf gehaald? Want ik denk dat ik dat ook preventief wil gaan insmeren.
     
  12. Ik heb de spiegels wel op de auto laten zitten maar verder volledig uit elkaar gehaald. Ik heb dus:

    * Het spiegelglas verwijderd.
    * De spiegelkap verwijderd.
    * Het richtingaanwijzer armatuur verwijderd.
    * Het stoepverlichting armatuur verwijderd.
    * Het mechanisme met stelmotoren voor de elektrische verstelling verwijderd.
    * De spiegelbehuizing verwijderd.

    Pas wanneer alle bovenstaande onderdelen zijn verwijderd kan je bij het inklapmechnisme om deze te smeren.
     
  13. Het blijft toch altijd tobben met die aftermarket Xenon. Ik heb goede ervaringen met Pilot, maar ook hier gaan de lampen van stuk en het is (voor aftermarket begrippen) peperduur.
     
  14. Die noteren weer even voor later! Dank je! :)
     
  15. Persoonlijk vind ik het op zich nog wel meevallen. Ik rij nu bijna 10 jaar met (aftermarket) Xenon en in al die tijd heb ik nu 2 keer een ballast en 2 keer een lamp kapot gehad.

    Buiten de aanschafkosten zijn de kosten van de defecte ballasten en lampen over een dermate lange periode grotendeels te verwaarlozen. Alleen al vanwege de hogere lichtopbrengst beh ik dit er graag voor over.
     
  16. Je moet ernstig geluk hebben met aftermarket xenon (zoals jw blijkbaar heeft)
    Mijn persoonlijke mening is dat het troep is.
    Als de ballasten of lampjes niet (vroegtijdig) stuk gaan, dan is het wel het lichtbeeld of lichtsterkte.
     
  17. #537 JW, 12 mrt 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 mrt 2016
    Afgelopen week heb ik de nieuwe ballasten binnen gekregen. Vandaag dus maar eens van de gelegenheid gebruik gemaakt om ze te monteren. De ballasten die er in zaten had ik met glasvezelversterkte polyester plaatjes onder de koplampen gemonteerd. Hierbij gebruik ik de bevestigingspunten waar bij originele Xenon koplampen ook de ballasten op zijn gemonteerd.

    Zoals ik al had verwacht zijn de bevestigingspunten bij de nieuwe ballasten totaal anders als bij de ballasten die er eerst onder zaten. Daarnaast zijn de nieuwe ballasten een stuk kleiner waardoor de polyester plaatjes ook onnodig groot waren voor de nieuwe ballasten. Hierdoor heb ik maar besloten om meteen maar een paar nieuwe plaatjes te maken waar de ballasten netjes op passen. Doordat ik gisteren alles al netjes passend had gemaakt was het monteren vandaag een fluitje van een cent. Binnen 10 minuten zaten de koplampen er weer in.




    Toen ik vandaag de koplampen er uit had heb ik meteen even alle vloeistoffen gecontroleerd. Hierbij viel me op dat het koelvloeistof reservoir enkele vreemde verkleuringen vertoond. Wat nader bekeken blijken er op deze plaatsen ook haarscheuren in het kunststof te zitten.

    Gezien het wel vaker voor schijnt te komen dat het koelvloeistofreservoir lek raakt bij de ECOboost motoren neem ik hiermee dus geen enkel risico. Zowel het koelvloeistof reservoir als de dop van het reservoir zullen dus vervangen gaan worden. Daarnaast heb ik besloten om nu ik toch met het koelsysteem bezig ga om ook meteen preventief de extra elektrische koelwaterpomp + bijbehorende slangen en kabelboom te plaatsen. Wanneer alle onderdelen zijn geplaatst zal ik met IDS de PCM opnieuw programmeren zodat de extra elektrische pomp ook wordt aangestuurd.
     
  18. Kun je een fotootje maken van het oude reservoir? Dan kan ik mijn reservoir ook controleren en weet ik waar ik op moet letten.
     
  19. Ik denk dat Ford blij is als ze over kunnen op full electric, zijn ze eindelijk verlost van het fenomeen koelvloeistof. Onvoorstelbaar wat een problemen er op dit punt naar voren komen.

    De aftermarket xenon ballasten en lampen in de S-max van mijn ouders gaan inmiddels ook al 3 jaar mee, deze set was wel ruim 100 euro.

    Die van mij origineel (Philips) al ruim 10 jaar;).
     
  20. In de Focus Electric zit 2x zoveel koelvloeistof als de Focus Benzine modellen hoor [emoji3] om het accupakket te verwarmen en de inverter te koelen.

    Overigens komt dit verschijnsel puur omdat downsize motoren net een paar graden worden, waardoor het kunststof sneller "oud" wordt en er scheuren ontstaan. De reservoirs in de Focus 3 zijn dezelfde als in de Focus 2 en daar gaan ze vrijwel nooit stuk.
     

Deel Deze Pagina