1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zwakke Retourslang Koelvloeistof Ecoboost 1.0 en 1.6

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door marinh, 25 sep 2014.

  1. Hebben ze de instaplijsten vervangen of alleen geplaatst? Als het vervangen is geweest; het is nogal een pokkewerk om de oude lijsten te verwijderen zonder de auto te beschadigen. Daar ben je wel even zoet mee.

    M.b.t. de prijs van de onderhoudsbeurt, dat de olie nu goedkoop wordt ingekocht is het voordeel van de dealer. In de dure tijden is de marge behoorlijk kleiner. Uurloon ligt volgens mij op €85,- ex btw. Al met al vind ik €228,- voor een onderhoudsbeurt incl. materialen niet gek. Zeker als je nagaat dat je de auto dealer laat onderhouden en zich terugbetaald met de inruilwaarde/ snelheid van verkopen. Immers een auto met een passende onderhoudshistorie verkoopt makkelijker dan 1 zonder.

    Goh.... hoe zou dat komen denk je? Bosch is prima spul (al word ik daar qua remmenspul niet heel blij van), maar niet te vergelijken met OEM spul. Daarbij de internetshops hebben niet de overhead wat een fatsoenlijke dealer wel heeft, plus de internetshops kopen groot in wat altijd scheelt op de inkoopsprijs en daardoor kunnen ze genoegen nemen met een lagere marge.
     
  2. #562 sot, 6 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 sep 2016
    Lol, werk je bij een dealer of ben je er een ?
    Ik ben nog ergens 56 euri kwijt, en dan heb ik het nog niet over het werk, correct uitgevoerd daar niet van, maar als mijn ST om 13:10 binnen gereden word en ik om 14:00 weer wegrijd.... in die tijd de monteur ook nog de koffiejuf tegen kwam.

    Wel "gratis"ford gold Assistentie....
    gratis controle lak
    gratis controle body

    ook in die tijd gedaan,

    zoiets heet een sigaar uit eigen doos.
    Maarja ik wil een nieuwe ST rijden en garantie hebben.......


    Ps: instaplijsten zijn vervangen, beide keren bijgebleven, het meeste werk was het aanmelden van het garantie geval in de laptop...
    Lijsten gaan er verders zo af, het is maar een plakstrip.

    Ps2:
    er stonden 2 x een focus 1.0 eco boost met een kapotte koppakking, beide door het retoursslangetje, bij een was het de tweede maal .
    Leuk om eens zo'n blok in onderdelen te zien, wat is die uitlaatpoort klein, ongeveer 25 bij 25 mm, en dat voor 3cill...
    onderdelen zagen er verders perfect uit, cill geen slijtage kleppen netjes,
    En geen garantie, klant was gewoon doorgereden........
     
  3. Ik zal me verder niet uitlaten over wat ik vind van het eeuwige gezeur over de kosten van onderhoud want dat is eigenlijk altijd vechten tegen de bierkaai.

    Wat ik me wel hardop afvraag; heeft de gemiddelde zeurder zich wel eens afgevraagd wat zijn/haar klant vindt van de prijzen die doorbelast worden voor het gedane werk??

    Handel is gunnen, wil je voor een duppie op de eerste rij zitten koop dan geen auto maar ga op de fiets die je koopt op het Damrak voor 25 euro en daarna zelf onderhoud door er niet aan te doen.

    Auto rijden is niet goedkoop maar met een Ford ben je relatief gezien goedkoop uit. Een uur wek is een uur werk ook al heb je het idee dat er maar 20 minuten gewerkt wordt. Dit principe is misschien nog wel duidelijker zichtbaar als het om een kantoorbaan gaat ;)

    Los daarvan hoe zit het nu met al die retourslangetjes, daar ging dit topic immers over, zijn er onlangs nog Focus rijders getrakteerd op een stukkende motor n.a.v. dit euvel of begint dit probleem langzaam uit te sterven.

    Zelf ben ik wel nieuwsgierig naar de issues met de tankje, is dit iets wat bij alle modellen voorkomt of is dit alleen bekend bij de 1.0 en 1.5/1.6 modellen?
     
  4. Als ik me goed herinner hier op het forum nog 1 kapotte slang melding geweest. Maar hoeveel horen/lezen we nooit iets van? Het lijkt vrij rustig te zijn met dit probleem, lijkt.;)

    Het tankje vind ik wel zorgwekkend. Mijn :focus3: gaat over 2 weken voor onderhoud, zit er aan te twijfelen om deze maar prefentief te laten vervangen.
     
  5. Ik heb dat gevraagd NAV de twee kapotte 1.0 eco.
    Slang was bekend, na enig aandringen het tankje ook, vooral 1.0 en 1.5
    2.0 hadden ze nog nooit gehad.
     
  6. #566 thecure, 6 sep 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 6 sep 2016
    Deze opmerking van jou baart mij wel zorgen.
    Immers, zoals we weten zit de temperatuursensor vrij hoog in het blok, zodat bij verlies van alle vloeistof deze meteen droog komt te staan, en niet de temperatuur goed kan meten.

    Daardoor ben je volgens bij, als je met dit probleem te maken krijgt, altijd 'te laat'.

    Dus Ford kan hiermee altijd proberen onder de garantie uit te komen, onder het mom van 'je stopte niet op tijd.'

    Als mij dit overkwam liet ik het er niet bij zitten, sowieso betaalde ik geen cent. Het is immers een bekend probleem bij deze motoren.
     
  7. je zit dan wel zonder auto totdat het is opgelost...
     
  8. Zo vandaag de nieuwe slang opgehaald [​IMG]
     
  9. Vandaag nog even navraag gedaan over mijn koelvloeistofreservoir. Maar deze is vervangen toen ik ook problemen had met lekkage. (kostenloos)
     
  10. Vandaag is het reservoir vervangen onder garantie.
    Dit na tussenkomst van Ford Nederland (ford protect). Ik kon er op wachten, duurde slechts 5 minuten om te vervangen.

    Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
     
  11. Vandaag is het reservoir preventief onder garantie vervangen en is gelijk de software van de BCMi ge-updated.
     
  12. Daar zeg je me wat.....
    ik heb het vorige week ook tegengekomen.. ik had er nog nooit van gehoord.... ik heb zelfs geen terugroepbrief gekregen van Ford België... en heb mijn wagen al van okt 2013!
    De retourslang is dus op de Brusselse Ring gesprongen.... wegtakelen..... Net als bij iedereen was er geen enkele melding of temperatuursverhoging...
    De garagist heeft de motor opengegooid en gezien dat gans de motor om zeep is, cilinders geschonden en al... Ik ben nochtans direct gestopt, maar na het lezen van vele forums en dergelijke over dit topic, zag ik dat dit dus bij iedereen het geval is. Nu, mijn wagen is drie jaar oud, en Ford wil er niet tussenkomen omdat de garantie uit is! gevolg een mooi prijskaartje tussen de 4000-4500 euro! 2850 euro voor de motor plus 21%btw en dan nog werkuren....
    Mijn wagen komt van Cardoen, Ford Brussel beweert nu dat Ford België de terugroepbrieven naar Cardoen stuurt ipv nr de fordklanten, die ze nochtans makkelijk kunnen bereiken via het DIV (inschrijvingsbureau) . Cardoen beweert nooit geen brief te hebben ontvangen van Ford... ik word dus van het kastje naar de muur gestuurd en zal alles zelf mogen betalen! Ik ben het meer dan moe van gans de tijd te bellen, emailen, over en weer lopen.... en iedereen schuift alles gewoon naar de ander!
    Ford zegt, cardoen is geen officiële ford-garage, dus als je niet naar een officiële fordgarage gaat, trekken ze het zich niet aan! Raar dat "niet-officiële" garages, ook garages van alle merken, wel Fords mogen verkopen...
    Ondertussen is de motor besteld... en het getouwtrek ... ja, ik ben gewoon de dupe, ook al heeft ford geen terugroepbrief gestuurd...

    weet er nog iemand raad voor mij? Alvast bedankt!
     
  13. [MENTION=32323]Samsonneke[/MENTION] In Nederland wordt zolang de service actie open staat, eventuele gevolgschade 100% vergoed. Ik neem aan dat dit Europees geregeld is. Dus je dealer moet meer zijn best doen. Je moet absoluut niet akkoord gaan. Jij kunt hier immers niets aan doen. Het is de plicht van Ford om jou te bereiken.
     
  14. Zelfde meegemaakt ...
    Rij in een 1.6 ecoboost. Bij de 60.000 beurt is de dop van het koelwatertankje vervangen want deze lekt iets. Ruim een maand later wil de auto niet de turbo laten meedraaien en de ventilator doet niets anders dan draaien, maar vorige week was het extreem warm. Als de auto een uurtje later werd gestart was alles normaal tot een 5 km ineens geen turbo meer. Dealer gebeld, volgende dag afspraak gemaakt, maar auto is niet meer vooruit te krijgen harder dan 20 km en dan houdt het op. Andere dealer gebeld en zeg mijn ventilator doet niets anders dan overuren draaien en de auto is niet vooruit te krijgen. U heeft een koel probleem waarschijnlijk bent u koelvloeistof kwijt. En ja het tankje is helemaal leeg. ANWB erbij water bijgevuld en bij de plaatselijke dealer ingeleverd. Bleek het koelvloeistoftankje aan de onderzijde op diverse plekken gescheurd. Nieuw tankje geplaatst (garantie) en tot nu toe rijdt ie weer als vanouds. Als de motor geen of te weinig koelvloeistof heeft gaat ie in de veiligheidsmodus lopen, waarbij eerst de turbo buitenspel wordt gezet. Lekke kop tot nu toe niet de motor heeft waarschijnlijk (nog) geen schade opgelopen.
     
  15. Zijn er nog Ford modellen die dezelfde tank gebruiken?

    Want is precies maar bij de Focus 3 dat dit probleem zich voordoet!
     
  16. Tankjes worden ook gebruikt in de Focus 2. Probleem hiermee doet zich alleen voor bij de ecoboost motoren. Heeft blijkbaar te maken met warmteontwikkeling.
     
  17. Ik ga er gelijk een bestellen. Dop is niet nodig om te vervangen? of zit die erbij?
     
  18. De dop is een afzonderlijk onderdeel. Persoonlijk zou ik de dop goed bekijken en bij twijfel vervangen.

    mijn ervaring is dat de overdrukklep in de dop vast kan gaan zitten als gevolg van het kristalliseren van de koelvloeistof door de relatief hoge koelvloeistof temperatuur. Wanneer dit het geval is kan je de dop in warm water liggen waardoor de kristallen oplossen en de klep los komt.

    Zelf heb ik ervoor gekozen om tegelijkertijd met het reservoir ook maar meteen de koelvloeistof en de dop te vervangen. Een nieuwe dop kost niet veel en kan een hoop problemen voorkomen.
     
  19. Bedankt [MENTION=142]JW[/MENTION] ik zal de dop ook gelijk bestellen, zekerheid boven alles :cool:
     
  20. Grappig. Toen ik de mijne net had waren er ook problemen met het reservoir.
    Zie: http://focusclub.nl/forum/showpost.php?p=1820438814&postcount=147
    Die is toen samen met de dop vervangen.
    Gelukkig maar denk ik dan nu. Wie weet wat voor ellende er allemaal van had kunnen komen.
    Ik controleer trouwens nog regelmatig de vloeistoffen onder de motorkap. ;)
     

Deel Deze Pagina