Zwakke Retourslang Koelvloeistof Ecoboost 1.0 en 1.6

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door marinh, 25 sep 2014.

  1. Thanks Andre, ik ga morgen als het licht (en droog) is even kijken :thumbs:
     
  2. Maar de motor op de foto hierboven is volgens mij geen 1.0, als ik hem vergelijk met mijn motor.
    worden er geen 2 motoren door elkaar gehaald?
     
  3. Op de foto is inderdaad een 1.6. Problemen met de slang kunnen zich zowel bij de 1.0 als bij de 1.6 voordoen.
     
  4. Geldt dit eigenlijk ook voor de ST uitvoering?
     
  5. Bij mijn Fiesta ST (1.6 Ecoboost, 182 PK) ziet het er zo uit.

    [​IMG]
     
  6. Ik kan me niet voorstellen dat hier geen coulance wordt toegepast.

    Ben benieuwd.
     
  7. Ja, maar het moet ook wel een fatsoenlijke coulance zijn wil ik weer tevreden zijn... Ik hou jullie uiteraard op de hoogte.
     
  8. #29 kolere, 29 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2014
    Probleem staat ook beschreven bij de 1.6.

    Geen idee, is niet bekend. Er ligt toch een 2.0 in de ST?


    Vraag:
    Kan iemand een foto maken van de oude slang, dan zet ik de oude en nieuwe bij elkaar in het "Zwakke punten van een Ford Focus" topic?
     
  9. Blijft wel feit dat de bestuurder zelf ook de vloeistoffen moet controleren.
    Kan me niet voorstellen dat de vloeistof ineens weg was...
     
  10. #31 kolere, 29 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2014
    Persoonlijk vind ik dit onzin. Als je dit al heel secuur doet doe je dit elke tankbeurt (1x in de week), je gaat toch niet elke dag je motorvloeistoffen controleren bij een auto van 2 jaar oud? Binnen 600km op 1 tank kan bij een lek al je koelvloeistof weglekken zonder dat je een waarschuwing krijgt dat de motortemperatuur te hoog wordt. Daarnaast is het niet een radiator die lek is door steenslag, maar een lek dat ontstaat door een onderdeel dat bij Ford bekend staat als zwak/gebrekkig en dus niet door normale slijtage of een externe oorzaak het begeeft.
     
  11. #32 marinh, 29 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 sep 2014
    Nou, als er een scheur in je slang zit en je rijdt 120KM per uur op de snelweg, pompt de pomp je reservoir hard leeg hoor! Er zat bij mij een behoorlijke scheur in in ieder geval.
     
  12. [MENTION=317]kolere[/MENTION]; waar staat dat je elke tankbeurt moet controleren? Maar af en toe is wel handig. Hier op het forum zijn er een aantal geweest die het wel hebben opgemerkt, met andere woorden het is dus wel te controleren. ;).

    [MENTION=7479]marinh[/MENTION]; uiteraard bij 120km/h kan het hard gaan. Maar dan nog ontstaat die scheur niet ineens. Er zal eerst een klein gaatje ontstaan. Daar komt bij dat koelvloeistof dat verdampt naar soep ruikt. Bij controle had je dit kunnen opmerken. Neemt niet weg dat 't zwaar kudt is en dit idd niet hoort bij zo'n jonge auto. En dat Ford je tegemoet moet komen, mits idd dealer onderhouden, lijkt me ook logisch.
     
  13. Heeft hier iemand ook een 1.0 ecoboost met gemodificeerde slang? Zou diegene daarvan een foto willen plaatsen?

    want mijn retourslangen zien er heel anders uit, zijn een soort dunne 'rietjes'
     
  14. Bij mijn 1.6 uit juni 2011 ziet er nu zo uit, dit zou dan de oude situatie moeten zijn (?):

    [​IMG]

    [​IMG]

    NB: plastic afdekkap verwijderd voor de duidelijkheid

    [MENTION=13919]thecure[/MENTION]: ik heb ook één zo'n dun rietje, die loopt naar de voorkant van de auto, achter de grill
     
  15. Naar mijn weten de 1.0 Ecoboost ook een slang op de turbo zitten die zwak zou kunnen zijn. Deze is ervoor om de turbo te koelen (dit is bij een 1.6 Ecoboost aners geregeld dus niet van toepassing).

    Dit heb ik in de praktijk al eens gezien dat deze dan gaat scheuren. Dit geldt voor zowel de 100 als de 125pk.
    Op deze slang is reeds al een modificatie gemaakt bij Ford, alleen geen Re-Call inderdaad. Slang kost uit mijn hoofd ongeveer 35 euro.
     
  16. Ik ben net bij de dealer geweest, slangetje gaat besteld worden, kost ca 17 euro. Vervangen is volgens dealer niet veel werk, slang zit op hoogste punt van koelsysteem, niet alle vloeistof te vervangen.

    In een ander draadje werden 2 FINIS nummers genoemd, de dealer heeft even eea uitgezocht:
    • 1.6 ecoboost: FINIS 5273097
    • 1.0 ecoboost: FINIS 1829702
     
  17. Bij was het nog in de fabrieksgarantie bij 41000 km.En inderdaad bij 120km per uur op de snelweg.Totaal geen melding gehad.De auto stopte er opeens mee.
     
  18. Net mijn dealer even gesproken en zij hebben dit probleem tot nu toe alleen bij de driepitters gezien. Zij gaan uitzoeken of er voor de 2.0 ST ook een modificatie gekomen is.
     
  19. Dat klopt, maar ik trek ook niet elke week mijn kap open. Ik heb een auto als hulpmiddel voor mijn werk en breng hem keurig elke 20.000 naar de dealer. Hij is er in mei nog geweest.
     

Deel Deze Pagina