1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mr Bullet (Sietze) Verkocht!...

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door Mr Bullet (Sietze), 13 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zit die op de inlaat buis? En gaat die niet na de inlet?
     
  2. Beide kanten moet je gewoon afdoppen, is een overbodige aansluiting van de tankdamp afzuiging.

    Later is dit af fabriek weggelaten.
     
  3. #163 Mr Bullet (Sietze), 27 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 okt 2014
    Ohw serieus? Ik deed trouwens mijn motorkap open zonder de auto van het slot te halen. Begon de auto te loeien(de claxon)... Heb ik dan alarm erop?
     
  4. Het alarm zit aangesloten op het motorkapslot, stekker aan de onderkant. Dus het is wel logisch dat het alarm afgaat. :badgrin:
     
  5. Oke thnks ga even kijken maar kon verder niks ontdekken ;)
     
  6. Ja serieus , heb het bij mij ook gewoon afgedopt.
     
  7. Is het niet zo dat ze in productie ook een andere tank of iets dergelijks hebben gemonteerd. De gassen in de tank moeten toch gelucht worden om een of andere manier?
     
  8. #168 dutchguy, 27 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 27 okt 2014
    Mr Bullet (Sietze) Oeps...

    Het is een dubbele aansluiting op zowel plenum als inlet buis.

    Het circuit naar het plenum is dmv een klepje door de ecu geregeld.
    De inlet aansluiting is dmv een gewoon eenweg klepje aangesloten.
    Het vacuum in de inletbuis is al redelijk laag, maar bestaat al bijna niet meer zodra je er een niet standaard luchtfilter in zet.

    Nee er is geen andere tank af andere dampafzuiging gemonteerd. Bij de mondeo en de focus hebben ze het vanaf eind 2007 gewoon weggelaten.(t stuk er tussenuit)


    Beetje hetzelfde idee als het vacuum systeem van de mondeo (zie mijn topic)
    Uiteindelijk is bij de rs zelfs de vacuum jet pump (die vacuümklep met dat schuim er tegenaan) weggelaten (das de 2e aansluiting op de inletbuis)
     
  9. Dankje voor de informatie [MENTION=551]dutchguy[/MENTION] weten we dat ook weer. Ik laat hem eerst mooi zoals ik hem nu gefixed heb. Kan altijd nog veranderen... ;)
     
  10. Vandaag weer een mooi onderdeel binnen gekregen.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  11. Pffffffffffffffff :mrgreen: Succes met inbouwen!
     
  12. We gaan kijken of het gaat lukken zaterdag met inbouwen...
     
  13. Succes sietze / jp :mrgreen:
     
  14. Is het gelukt Sietze?
     
  15. Hij is er nog mee aan het stoeien :schater:
     
  16. #176 Mr Bullet (Sietze), 9 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2014
    Lekker dagje klussen! Helaas niet toegekomen aan de recirculation valve.
    JP en ik hadden lange tijd ruzie met de luchtfilterbox.
    Na lang struggelen eindelijk dat ding eruit.

    [​IMG]

    Daarna lekker verder geklust.

    - interieurfilter
    - oliefilterhuis (verbeterde versie)
    - carterontluchtingsslang (oude was dwars door gescheurd)
    - RS bougies (was nodig)
    - 6 liter Castrol olie
    - oliefilter
    - autolock functie
    - momenteel verbruik functie

    Originele interieurfilter zat er nog in en dat was te zien.

    [​IMG]

    Daarna lekker uit eten geweest met JP, Freddie en de dames.
     
  17. #177 dutchguy, 9 nov 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 nov 2014
    Mr Bullet (Sietze) Update...

    Bekende beelden van dat interieur filter.

    En die luchtbox brings back memories zeg maar....
     
  18. zo dan, dat was geen luxe, een schoon filtertje! Loopt 'ie ook beter met die nieuwe vonkstokken?
     
  19. Hij loopt een stukje zuiniger en nu alles weer fris is lijkt het of ie makkelijker reageert op het gaspedaal. Er zit nog wel een klein schokje in en daarin vermoed ik de boost solenoïde.
     
  20. waar ie 1 op 11 liep loopt ie nu 1 op 10.9?

    :mrgreen:

    binnenkort maar weer sleutelen :thumbs:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina