Dat weet ik nog niet zeker. Zodra ik dat weet dan zal ik het direct doorgeven. Nee wilde zelf deze beurt doen zodat ik zelf kan kiezen welke onderdelen ik erop wil hebben. Scheelde weer in de prijs! Daarnaast is het gelijk een mooie kans om de auto onderhuids wat beter te leren kennen.
Volgende update ligt al klaar! Een upgrade van het oliefilterhuismembraan Binnenkort even knutselen....
Onderdelen van Volvo en Ford zijn gelijk (alleen ander nummertje) met deze motor. Er was in het begin een probleem met het membraam. Nu heb ik dus nog die originele membraam en wil niet voor een verrassing komen te staan vandaar dat ik hem prefentief vervang voor de membraam met een upgrade. Kon hem voor een mooi prijsje overnemen. Dan kan ik hem niet laten liggen natuurlijk
Mooi spul . Ik vond het niet de moeilijkste velgen om schoon te maken. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
Je weet dat 't probleem met het membraam 9 vd 10x ontstaat door een andere oorzaak dan daadwerkelijk het membraam? Maar heb je ook al een aandrijfas op voorraad? En een mafsensor? . Oftewel; don't fix it, if it ain't broken..
Zoals eerder aangegeven komt het nooit goed uit als zo'n ding kapot gaat. Daarom wil ik het voor zijn. Ik heb als het goed is al de juiste aandrijfassen en de mafkees sensor komt ook nog wel Dankje! better be safe then sorry...
Gister mocht ik weer de hele dag gebruik maken van de brug van [MENTION=69]jpboerhof[/MENTION] om de nieuwe auto eens flink aan te pakken. Vrijdag heb ik de auto alvast grondig gewassen en gekleid. Ik kwam tot de ontdekking dat de auto onder het teer zat. JP had gelukkig wat Tar X staan. Ik moet zeggen wat een wondermiddel is dat zeg. Teer was echt zomaar van de auto af. Daarna heb ik de auto gepolijst eerst alle kleine hoekjes en gedaan met de kleine backingplate en daarna met de grote backingplate de grote vlakken. Hij is nog niet poepertje straks maar voor een eerste behandeling ben ik erg tevreden. Zo mag ie eerst de winter wel door. Uiteraard heb ik hem met wax behandeld. Vanmiddag tweede laagje erop smeren. De velgen ben ik niet aan toe gekomen dus die doen we de volgende keer. Wel heb ik de remklauwen schoongemaakt en heeft de vriendin van JP ze voor mij mooi rood geschilderd. Eerst twee laagjes en dan na de winter nog even bijwerken. Foto's: Beetje matte look na het kleien... Eindresultaat (werd al donker):
En Sietze heeft jou nodig om zijn standpunt te maken? @Sietze; snap best dat je het voor wil zijn, zelf had ik dat niet direct gedaan. Maar goed job done zeg maar..
Als het oliemembraan knapt, kun je er vanuit gaan dat de distributie + keeringen ook naar de knoppen gaan, dan praat je over behoorlijk meerprijs. mooie wagen Sietse, rode remklauwen is naar mijn idee een beetje too much, setje luxe kentekenplaten haalt zo'n wagen mooi op
Dat laatste klopt niet helemaal; er worden hier zoals wel vaker dingen door elkaar gehaald. Iets met oorzaak en gevolg. Het is niet 100% zo dat door het defect raken van het membraam de nokkenas/krukas keerringen er uit vliegen. Dat komt omdat de carterdruk te hoog is, exact dezelfde reden waardoor het membraam van het filterhuis defect gaat. Je moet de inlaat spruitstuk pakking mee vervangen met het filterhuis, hier zitten klepjes in die versmeren. Dan is de kans dat je keerringen stuk gaan aanzienlijk verminderd. Bekend fenomeen in de Volvo wereld. Daarom is het tamelijk zinloos om alleen het filterhuis te vervangen, want je verschuift het probleem alleen maar.