1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Lekken uitlaat!

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Frank, 4 sep 2014.

  1. Heb momenteel een lekken uitlaat!
    Heb al gekeken waar de de let zit. Het flexibele stuk vooraan is kapot.

    Het lijkt het op dat het één stuk is met het uitlaatspuitstuk is klopt dit?
    Zodat de uitlaatspuitstuk ook moet vervangen worden.

    Dat wordt dus duur stuk uitlaat!
     
  2. Volgens mij zit die toch op je katalysator? Lijkt me niet direct op het uitlaatspruutstuk.
     
  3. Bij de focus 1 met 1.4 en 1.6 Zetec motor is het flexibele deel 1 geheel met het uitlaatspruitstuk. Wanneer het flexibele deel kapot is moet je dus inderdaad het complete uitlaatspruitstuk vervangen.

    Een andere oplossing is om een los flexibel deel te kopen met de juiste afmetingen en deze er tussen te (laten) lassen.
     
  4. Vrijdag meteen de voorpijp bestelt, en gisteren binnen gekregen!
    De prijs viel mij best mee. 149 euro incl. Pakkingen en moeren! Nu nog monteren.
     
  5. katstunter (zie MP) verkoopt ze ook incl pakkingen en moeren voor 99 euro.
     
  6. je kan beter voor een originele gaan, die zijn een stuk duurder maar wel beter van kwaliteit, ik ben momenteel met het 3e imitatie spruitstuk bezig en ook deze is weer lek.....
     
  7. Bij mijn FoFo I uit 2003 heeft het originele spuitstuk 220.000 km gehaald voordat het flexibel scheurde.
    Daarna heb ik na nog 4 Bosal uitlaatspruitstukken lek gereden (2x onder garantie). Steeds dezelfde lasnaad die sprong. Uiteindelijk is dat de reden voor afvoer naar Roemenië geworden @330.000km.

    Voor jou is de tip te laat, maar een nieuw flexibel stuk aanlassen had misschien veel ellende voorkomen.
    Kanttekening: na 200.000 is ook de distributieriem vervangen. Ik heb wel eens getwijfeld of de kleppentiming wel in orde was (ondanks dat ie prima reed)
     
  8. Beste Vogel, zeg je me nu dat je in zo,n 100.000 km 4 uitlaatspruitstukken kapot hebt gereden?
    Nou dan weet ik wat me te doen staat als mijn imitatie dus gaat lekken.
    Een flexibel stuk nieuw zat er bij mij tussen maar die heeft het ook nog geen 30 K uitgehouden. Nog eens een nieuw flex deel leek me geen doen dus heb ik een complete gekocht welke er nu pakweg 15 k onder zit. Ik wacht het wel af . Heb je nog meer goed nieuws? Bosal heb ik nooit goed gevonden, altijd waren mijn einddempers zo weer lek. Die van motorcraft origineel gaan lang mee en gelukkig is die van mij voorzien van originele dempers wat ook een reden was dat ik hem kocht
     
  9. #9 Vogel, 15 sep 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2014
    Het goede nieuws:
    Zoals ik al zei: wellicht had het een andere oorzaak dan slechte kwaliteit.
    Daarnaast komen de onderdelen met 2 jaar garantie. :dance:

    Het slechte nieuws:
    Als het stuk gaat: Je hoort het direct, je ruikt het direct.
    De naad die scheurt zit waar de 2e en 3e cilinder bij elkaar komen (onder het hitteschild)

    Ruik je het: dan niet wachten, ventilatie uitzetten en direct een reparatie regelen.
    De gassen zijn namelijk schadelijk en tasten het concentratievermogen aan. Het is dus net zo gevaarlijk als rijden met 6 bier op!
     
  10. hier hetzelfde als vogel bij de roze gaan we nu voor de 4e keer in 2 jaar tijd het spruitstuk vernieuwen, en bij me sedan is hij nu ook lek dus ook aan vervanging toe........
     
  11. sinds vandaag als ik bv bij het stoplicht sta te wachten uitlaatgassenlucht in mijn auto , dus als ik het goed begrijp komt dat dus doordat er een scheur zit in het uitlaatspruitstuk of kan dat ook een andere oorzaak hebben?
     
  12. Als je de motorkap open doet hoor je waar het geluid vandaan komt. Bij koude motor en met lange armen kun je het hitteschild verwijderen. Dan weet je het zeker.
    beetje gas bijgeven en je voelt de warme lucht blazen. De scheur is dan ook met blote oog te zien.

    WACHT NIET, maar regel morgen ASAP een reparatie!!!
    De dampen beïnvloeden je concentratie. Het is gevaarlijk!!!
     
  13. Dankjewel vogel voor de tips zal morgen gelijk even kijken voelen luisteren , volgende week heb ik toch een afspraak bij de dealer waar ik hem gekocht heb kan ie het gelijk verhelpen , zal wel een dure grap zijn want ik begreep dat het flexibele stuk er ook aan vast zit .
     
  14. Heb het hitteschild verwijderd en de motor gestart, maar kon niks geks zien of voelen , hoorde wel een diepe brom maar dat kwam van veel lager

    zien jullie iets geks op de foto's wat ik niet zie



    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  15. Ja, klopt het flexibel deel van je uitlaat zit (tenminste bij een Model:1) vast aan je uitlaat spruitstuk en is dus 1 onderdeel, de katalysator is daar los van!

    Ik ben het eens dat die imitatie spruitstukken van mindere kwaliteit zijn, maar alle waar naar zijn geld natuurlijk kosten maar ca. 100,- natuurlijk, origineel kost een veelvoud en hoe lang wil je er nog mee rijden natuurlijk, 200.00 km zeker niet, dus wat is wijsheid!

    Ik heb goede ervaring met het alleen vervangen van het flexibele uitlaatdeel door een universeel (iets grotere diameter dan het origineel) is wel een rot klus, vooral het geheel rondom vastlassen aan de bovenzijde aan het oude uitlaatspruitstuk deel dat blijft zitten, weinig ruimte voor je lastang, maar lukt wel gewoon even geduld hebben!

    Tot nu toe er nog geen bij ons moeten laten vervangen, de oudste zit er zo'n 30.000 km op, maar zo blijft de prijs redelijk voor de klant en hoe lang moet de auto nog mee! Ik heb het bij mij eigen auto ook gedaan en zit en 15.000 km onder en nog steeds OK!

    Wel laten lassen door een goede lasser die ECHT last en niet BAKT, dat is meer iets voor de PATAT en niet voor STAAL! :-)!

    Groetjes!
     
  16. #16 blackeagle, 30 okt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 okt 2014
    Nu he ik hetzelfde probleem. Maar is het dan dit stuk wat lekt en dus vervangen moet worden? [​IMG]
     

Deel Deze Pagina