1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Nieuwe (helaas niet trotse) eigenaar van een Ford Focus I

Discussie in 'Even voorstellen' gestart door Tbijnen, 1 aug 2014.

  1. Hallo allemaal,

    Allereerst bedankt aan de gebruiker 'kolere' voor dit forumonderwerp. http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=23215. Erg nuttige informatie.

    Mijn naam is Tim Bijnen. Een tijdje terug zijn we ons gaan oriënteren op het kopen van een ford focus, omdat we een tweede auto nodig hadden. We kwamen uit op dit type omdat het degelijke auto's zijn, en wat veiliger en ruimer zijn dan onze huidige auto (citroen AX). Veiligheid was voor ons erg belangrijk ivm onze zoon van nu 11 maanden, die ook regelmatig met ons mee rijd.

    Afijn, vorige week hebben we dan onze auto aangeschaft. Ik heb zo goed mogelijk de checklist gevolgd en ik dacht een goede auto te hebben gekocht. Tuurlijk kan er iets mis zijn met de auto dacht ik, maar dat zal nooit heel veel kosten. Hij rijdt namelijk prima, geen rare geluiden etc. Vandaag bracht ik hem naar de garage omdat de 'check engine' lamp brandt, en ja hoor, 1700 euro aan reparaties en onderhoudsdingen.

    Maargoed 1700 euro in de garage is geen 1700 euro als je het zelf doet dacht ik. Ik ben geen automonteur, maar vaak is dat ook niet nodig. Ik heb al eens een aandrijfas vervangen (AX), benzinepomp (AX), bougies (old timer mercedes), remschijven (volvo v40), multiriem en riemspanner (volvo v40). Daarom dacht ik dus, laat ik me maar inschrijven op dit forum, om hulp en informatie te vragen over de te repareren onderdelen, de noodzaak ervan, en welke garage ik dit het beste kan laten doen, of beter zelf doen.

    Ik ga even een nieuw onderwerp starten in het onderdeel Techniek & Onderhoud, met daarin een gespecificeerde lijst van kapotte of te vervangen onderdelen.

    Alvast bedankt voor jullie hulp!
    Tim
     
  2. Welkom, ik heb ook 4 weken geleden mijn AX ingeruild voor een Focus, ook in verband met gezinsuitbreiding :)

    Succes met de reparaties!
     
  3. Bedankt Bramm, wij houden de AX nog even aan omdat we allebei een auto nodig hebben momenteel. Als ik die weg moet doen zou dat toch met pijn in mijn hart zijn, maarja, een keer botsen en het is gedaan met dat ding.

    ik zal hier ook even de link zetten naar het topic over de reparaties: http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?p=1820411771#post1820411771
     
  4. :welcome: Tim op het gezelligste autoforum van NL
     
  5. Welkom hier !

    Als je binnen een week al zoveel onkosten heb dan zou ik terug gaan naar de garage, je mag redelijkerwijs verwachten dat een wagen langer probleemloos meegaat na aanschaf.
     
  6. Ja denk alleen dat dat niet zo veel zin heeft. ik heb de auto van een dealer overgenomen. Die had hem als inruilauto staan en verkocht hem gewoon zoals ie is. Dus ik ga er een beetje van uit dat als ik die bel dat ie zegt van: jammer dan..

    Ik zat nog wel te denken om uit te zoeken wat de consumentenbond er over zegt, of misschien heeft iemand hier nog tips?

    het gaat om autobedrijf Milano.
    http://www.milano.nl/html/
     
  7. wat je ziet, is wat je koopt dus.
    geen garantie of wat dan ook, dan zal de prijs er ook naar zijn geweest denk ik?
     
  8. Je kan het altijd proberen :)

    En welkom
     
  9. nou dat viel opzich wel mee, auto was namelijk 1750. ik ging er wel van uit dat ik wat kosten zou hebben aan onderhoud maar dit is wel erg gortig. Ik heb net met het autobedrijf gesproken en ze reageerden gelukkig niet zoals ik had verwacht. Ik breng volgende week de auto naar een garage waar zij mee werken, dan controleren zij het ook en dan ga ik er een beetje van uit dat ze me wel tegemoet gaan komen. Volgens mij kopen en verkopen zij die inruilauto's zonder er al te veel moeite aan te besteden, omdat zij vooral in de wat duurdere auto's zitten. zoals de verkoper al zei, doen ze dit erbij voornamelijk voor de service. Ik ga er dus een beetje van uit dat ze daarom ook niet al te veel gezeik willen van een klant, en me misschien een beetje tegemoet willen komen. Anders kan ik heb nog proberen te gooien op wanprestatie van de verkoper. We zien wel hoe het afloopt, en ik al jullie op de hoogte houden, voor de geïnteresseerden.
     
  10. Volgens mij is het zo dat je als particuliere koper wel een onderzoek plicht hebt, maar als blijkt dat de auto toch enkele verborgen gebreken heeft die je als leek niet kunt vinden, je ondanks dat je geen garantie hebt, wel de garage aan kunt spreken, zij worden wel geacht de problemen te kunnen vinden.
     
  11. het is mooi dat de verkopende partij er voor openstaat.
    blijf in gesprek en zo te horen gaan jullie er wel uitkomen.
    houdt ons maar op de hoogte :thumbup:
     
  12. #13 Tbijnen, 1 aug 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 1 aug 2014
    Volgens mij inderdaad ook, ik zou ze bijvoorbeeld aan kunnen klagen op wanprestatie. Maar laten we hopen dat het niet zo ver hoeft te komen. Daar heb ik namelijk helemaal geen zin in, en het is natuurlijk ook helemaal niet zeker dat dat zin heeft.

    Het is inderdaad fijn dat de verkoper openstaat voor onderhandelingen, dat geeft een veel beter gevoel over de hele situatie. Over twee weken kan de auto terecht bij hun garage en dan zullen we zien waar het naartoe gaat.
     
  13. Welkom!!
     
  14. 50/50 zal wel leuk zijn ;)
     

  15. Dit alles geld voor voertuigen boven de € 4500,- aanschaf waarde

    echter is de markt zo danig verandert dat de wetgeving mee verandert.
    als de auto duidelijk op papier en kenbaar zonder garantie is verkocht in welke prijs klassen dan ook zal je moeten hopen op een nette afhandeling van het bedrijf ( mits de auto aantoonbaar goedkoper is aangeschaft dan elders in het land vergelijkbaar )

    € 1750 is niet gek duur als ik die vergelijk met een bij mij zelf staande 1.4 2001 met 123000 km 3 deurs trend voor € 2750,- verkoop. maar is die veel ouder of meer veel kilometers zou ik er toch mee terug gaan.
     
  16. Aanklagen bestaat niet in Nederland, het is geen VS. En het ligt helemaal aan de afspraak die je maakt. En wat hij al zei dat hij hem zo meegenomen had.... Daar is de prijs ook naar (normaal gesproken)
     
  17. Even een update:

    Ik heb hem naar een garage gebracht waar deze handelaar vaker autos heen stuurt, deze hebben een nieuw schaderapport opgesteld. Dingen die echt kapot waren zijn de accu, katalysator, kleppendeksel en remmen. De handelaar heeft voorgesteld de katalysator en kleppendeksel voor zijn rekening te nemen. Wat mij betreft een prima oplossing en ben er dan ook mee akkoord gegaan. Wat dan nog rest is een onderhoudsbeurt, vervanging remvloeistof en nog een aantal dingen maar dat is normaal onderhoud daar had ik toch al op gerekend.

    Ik ben nu een trotse eigenaar van een ford focus :) (ofja mijn vrouw dan, ik heb de citroen ax)
     
  18. Dan heb je mazzel, ze hadden het niet hoeven doen.
    Je had bij aankoop ook kunnen vragen of je hem ergens ter keuring had mogen aanbieden.
     
  19. Lijkt me idd een prima oplossing!!
     

Deel Deze Pagina