Allen, Komende zaterdag willen mijn vriendin en ikzelf bij deze Focus gaan kijken. Nu is mijn hoop eigenlijk of er iemand met, flink wat , technische Focus kennis met ons mee zou kunnen. Als ik helemaal mazzel heb misschien wel iemand die bij de Ford dealer in Helmond werkt. Waar het op neerkomt is dat ik te weinig verstand van zaken heb en de afgelopen jaren flink wat pech heb gehad met mn auto-aankopen om de beslissing zelf te maken of deze Focus goed genoeg is. Dus, kom je uit de buurt van, of heb je geen problemen om naar Helmond te komen op zaterdag de 19e? (ovb, ga vanavond de adverteerder bellen) En wil je mij hiermee helpen dan wordt dat bijzonder op prijs gesteld! Ik zet er uiteraard iets tegenover, een lekker biertje o.i.d
Waarom een diesel? Rijd je veel kilometer? Op zich kunnen de meeste Ford diesel 4 ton wel aan maar een hoge kilometer stand is wel iets meer risico op hoge onderhoudskosten. En al naar fase 1 gekeken?
Ja vanwege het verbruik. We rijden zo'n 1750km/maand... Heb het berekend en deze motor is toch wel goedkoper in de maand als onze vorige auto (Golf mk2 1.6 benzine). Onderhoud van een diesel zal wel iets hoger liggen als normaal, maar kan onmogelijk hoger zijn dan die Golf Fase 1 vinden wij beide geen mooie auto.
Ik vind de fase 2 ook mooier maar wellicht kun je wel een substantieel betere auto kopen met minder kilometers. Ik weet zeer goed hoe het omslagpunt van een nieuwe auto ligt maar niet van een tweedehands dus ik geloof je zo, maar een golf 1.6 is geen zuinigsheids wonder.
Ben ik nou gek of staat op het plaatje juist een fase I? MK II.I... Anyway: koppeling, vliegwiel, schokbrekers, remmen etc. dat zijn wel zaken die gaan spelen met deze kilometerstanden en leeftijd. Qua motorisch ben ik er niet zo bang voor (bij normaal rijden).
Mijn schuld ook denk ik! Ik haal type en fase door elkaar.... Focus mk1 vinden we niet mooi Focus mk2 fase 1 zoeken we nu o.a in Focus mk2 fase 2 is boven budget Voor de duidelijkheid
Der zijn hier niet echt veel leden in hellimond. Misschien een goede buur of familie die mee kunnen? Ik vind de kilometer stand wel wat hoog dus er zullen denk ik ongetwijfeld onkosten aan komen.
De 2.0 is een hele betrouwbare motor, beter dan de 1.6 die turbo's vreet Bij normaal gebruik is 1:17 goed te halen. 1:20 is onder meest ideale omstandigheden nog net haalbaar. Dynamo's gaan er wel eens aan, let op het dubbel massa vliegwiel kan een dure reparatie worden. Verstuivers kunnen gaan lekken (rook bij koude start) kosten ook een aardige cent. Heb zelf 2 jaar met een 2.0 TDCI gechipt (166 Pk, 393 Nm) gereden, nauwelijks problemen gehad.
De 2.0 tdci is zeker een betrouwbaar motor, zelf heb ik de 2.0 tdci titanium wagon en momenteel 286000 km gelopen met hetzelde koppeling en zelfde turbo en verstuivers, hij rijdt als een tierelier geen inhouden of gekke dingen, onderhoud doe ik allemaal zelf behalve distributie laat ik aan me garagist over de rest olie-filters-remmerij enzo doe ik zelf. Ik heb hem sinds Maart 2009 en ben al 3 keer op vakantie geweest met volle belading niks mis mee ideale gezins- vakantie auto. En hij is bij +/- 193000km gechipt naar 166pk met iets meer dan 400Nm. Heb de EGR met blankplaatje dicht gemaakt met een 6mm gaatje erin. Als je informatie wil help ik je graag.
spreek je uit ervaring [MENTION=10155]boef[/MENTION]? wel een beetje kort door de bocht vindt je niet?
Een Focus moet een beetje kort door de bocht, daarom rijden we toch Focus , niet ? De 2.0 biedt simpelweg meer voordelen tov de 1.6. Betrouwbaarder, meer vermogen en koppel verbruik is nauwelijks meer dan 1.6 makkelijk te tunen tot 160-170 Pk
Je praat nu echt dikke onzin... De 1.6 is wel degelijk stukken zuiniger en vreet bij goed onderhoud ook geen turbos. Waar je goed om moet denken is dat door het kleinere oliereservoir de onderhoudsinterval van 20k te hoog ligt ,in de meeste gevallen, en je dus beter om de 15k een beurt kan doen. Voor de rest ook prima keus als vermogen je iets minder boeit. Daarnaadt zijn ze met een chippie ook wel te tunen naar 140 pk