1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Turbo demonteren/schoonmaken

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door mr.f, 21 jun 2014.

  1. Heren/Dames,

    Ik heb al eventjes gezocht via onze grote vriend Google, tevens op dit fora via de zoekfunctie. Helaas heb ik tot op heden voor mij niet genoeg informatie gevonden naar wat ik zoek. Het vermoeden bij mij bestaat dat de VNT van mijn turbo op mijn 1.8 TDCI niet helemaal soepeltjes meer loopt/regelt.

    Nu kom ik origineel van ver verleden van een Ford Escort Clipper, naar diverse lease auto's (VW/Seat/Ford) naar een Cordoba en Ibiza af eindelijk weer naar een Ford. Bij mijn Seat wist ik online een handleiding met Youtube filmpje te vinden over hoe de turbo te demonteren en te reinigen, ik schijn maar niets te kunnen vinden in die trend voor de Ford?! :nocheer:

    Iemand iets... links, youtube, handleiding? Het mag duidelijk zijn dat o.a. door financiele redenen ik dit zelf wil gaan bekijken/uitvoeren. :cool:
     
  2. Want je had last van?:

    http://www.focusclub.nl/forum/showpost.php?p=1820405446&postcount=78

    Voor zover ik weet heeft nog nooit iemand zich hier gemeld met vastzittende variabele schoepen, maar wel dat het fout gaat in de aansturing. Ik weet niet hoe dit bij de focus 1 werkt, bij de focus 2 werkt dit via vacuĆ¼m wat weer wordt aangestuurd door een klep. Die klep wil nog wel is kapot gaan.
     
  3. Een vermoeden dat de VNT niet soepel loopt, of de aansturing ervan idd. Een sporadische reactie van de motor tijdens gas geven of rijden wat doet vermoeden dat de ECU de VNT ineens teveel aanstuurt wat een vermogensdip/top tot gevolg heeft.

    Gezien mijn ervaring met 1.9 TDI blokken van VAG en de VNT die wel eens vast wil zitten, wou ik eens weten of er ervaringen zijn met het loshalen en schoonmaken van de VNT schoepen en mechanisme.

    Wanneer het bij de TDCI eerder een sensor of aansturing kan zijn, ben ik ook tevreden met tips waar die zit en hoe er dan getest kan worden of deze correct werkt.

    Er zijn geen foutmeldingen in de ECU of andere 'problemen' met de motor, dus dit is meer een lo-prio uitzoekzaakje :)
     
  4. #4 mr.f, 11 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2014
  5. Tis meer een heel scherpe toon heel eventjes, ook bij op het gas gaan, zoals je wel eens vogels hoort chirpen, alleen dan irritant hoog en kort. Schakel je terug van hogere versnelling naar lager en komen de toeren boven 2500 uit, dan hoor je het ook.. iemand een idee?
     
  6. Waarmee meet je de turbodruk?
    Kun je zelf het probleem opwekken en dan daar een filmpje van maken?
     
  7. Vandaag vriend van mij weer terug van vakantie, even langsgeweest en probleem gevonden, lekkage bij de EGR zorgde ervoor dat Boost kon ontsnappen en tevens aan de uitlaatkant lekte hij zachtjes.

    Losgehaald, plaatjes tussen gezet, met nieuwe bouten en pakkingen ertussen en wat sealant kit teruggezet. Nu geen lekkage meer (op het moment dan), fluiten is afgelopen. Morgen lange rit ri brabant, dus we zullen het bezien :mrgreen:
     

Deel Deze Pagina