temperatuur meter loopt niet op IK ben vandaag een stukje gaan rijden Temperatuur meter blijf koud staan torque obd pro zegt -40 graden fout code uitgelezen dit keer code p1289, dit zegt ook iets over temperatuur Auto loopt steeds in noodloop De temperatuur meterdraad, zit die tussen de bougies, want dan zit die niet goed aangesloten (onhandig gepruts van mij) Kan deze maar op een manier aangesloten worden of zijn er meer manieren gr Peter
nog niet goed Probleem met de temperatuurmeter is opgelost, was inderdaad draad tussen de bougies Maar volgens torgue pro wordt de temperatuur van de motor niet warmer dan 96 graden In het verleden kwam die tussen de 100 en 113 graden en toen reed die ook beter IK zat zelf te denken zou ik een fout gemaakt hebben in de volgorde van de bougiekabels op de bobine Volgens mij heb ik ze er net zo opgezet als de orginele die er eerst op zat Nu heb ik een imitatie van een of ander duits merk (rode doos) auto rijd in noodloop, lijkt net of die op 3cyl loopt en wat vliegt de brandstof er door heen gr Peter
96 graden lijkt me iets aan de hoge kant. Meestal wordt het koelwater op ongeveer 85 graden gehouden. Maar het kan misschien afhangen van waar het meetpunt zit.
liep mooi in het verleden In het verleden liep die mooi bij 100+ Maar nu even een andere vraag Gisteren de bobine vervangen, ik heb nu een bremi maar de schroef gaten zijn langer dan bij de oude, er zaten langere schroeven bijgeleverd GR Peter
alles past prima alles past prima morgen avond, gaat de monteur waarvan ik de auto gekocht heb kijken Deze werkt bij een ford dealer Ik heb geen zin om geld uit te geven als het niet helpt Was toch van plan te sparen voor een 1.6 (ik mis een beetje vermogen) Ben benieuwd wat die vind Morgen maar rustig naar het werk rijden 10km gelukkig mag ik vroeg beginnen5.00, kan ik lekker tuttig rijden Maar dat deed ik toch al, rijd gemiddeld 1 op15,1 dat zeg al genoeg
dat is super zuinig met zo focus. ben benieuwt wat het is dan zou zeggen kabels dan of wat baron zegt carterontluchting slangen van ouderdom droogte schuurtjes.
Ik had toch even de compressie nagemeten al was het maar om uit te sluiten. Een afbeelding van hoe de kabels moeten zitten lijkt me wel te vinden toch? Carterventilatie gaat de motor heel vreemd lopen en in toeren schommelen maar hij gaat volgens mij niet op 3 pitten lopen. Mocht er een klep verbrand zijn dan is dat ook goed zelf te doen , waarschijnlijk heb ik nog wel 1,4 kleppen liggen.
bougiekabels vernieuwd Op advies van de monteur, de bougiekabels vernieuwd Dat geeft een hele verbetering, ik heb net van werk naar huis ongeveer 9km gereden Maar probleem is nog niet helemaal weg, auto houdt nog steeds in, maar dan in veel lichtere maten Vooral rond het middentoeren gebied, en bij een rotonde nemen merk je het als je de rotonde gaat verlaten Ik ga morgen een wat langere afstand rijden ongeveer 25km waarvan 15km snelweg Mocht ik merken dat het niet goed gaat op de snelweg, dan verlaat ik die en rij binnendoor verder (duurt alleen wat langer) Ik heb nu de accu even losgekoppeld (misschien help een computerreset ook iets) gr Peter
Had je beter meteen kunnen doen zoals hier al werd geadviseerd. Misschien kan je nu weer nieuwe bougies monteren....
houd nog steeds in Met koude motor weg rijden gaat prima, maar zodra die maar iets warm begint te worden begint die in te houden Bij constant rijden merk je er weinig tot niets van Maar als je vermogen vraag (al is het weinig dan begint die te bokken) Auto draait stationair bij warme motor vrij laag, ongeveer 700 toeren met verlichting aan Ik heb zelf wel het idee, al zou die niet inhouden, dat die mooier loopt dan voor de ellende begon Het bokken of inhouden is duidelijk minder, dan bij het begin van deze topic gr Peter
iets geprobeerd Gisteren 2 oude bougies (motorcraft) teruggezet in de focus DE 2 andere niet, waren wel erg versleten De auto loopt nu netjes stationair ongeveer 850 toeren, maak geen neiging tot afslaan Met rijden nog minder last van inhouden IK had er ngk bougies ingedaan op advies op deze website (forum) Maar ik begin daar nu wel aan te twijfelen Bij de ngk heb ik de electrodenafstand niet opgemeten (ik heb daar geen gereedschap voor) Wat is eigenlijk de goede electrodenafstand voor een focus 1.4 uit 1999 Daar kom je op internet verschillende dingen voor tegen Auto rijd op benzine Gr Peter
de juiste afstand weet ik niet zo. maar mis een idee om 4 originele op te halen. je merkt nu duidelijk dat de auto fijner loopt dan zal die weer als van ouds draaien neem ik aan.