niet boven 120

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door 67peter, 14 jun 2014.

  1. temperatuur meter loopt niet op

    IK ben vandaag een stukje gaan rijden

    Temperatuur meter blijf koud staan
    torque obd pro zegt -40 graden
    fout code uitgelezen dit keer code p1289, dit zegt ook iets over temperatuur
    Auto loopt steeds in noodloop

    De temperatuur meterdraad, zit die tussen de bougies, want dan zit die niet goed aangesloten (onhandig gepruts van mij)
    Kan deze maar op een manier aangesloten worden of zijn er meer manieren

    gr Peter
     
  2. nog niet goed

    Probleem met de temperatuurmeter is opgelost, was inderdaad draad tussen de bougies
    Maar volgens torgue pro wordt de temperatuur van de motor niet warmer dan 96 graden
    In het verleden kwam die tussen de 100 en 113 graden en toen reed die ook beter
    IK zat zelf te denken zou ik een fout gemaakt hebben in de volgorde van de bougiekabels op de bobine
    Volgens mij heb ik ze er net zo opgezet als de orginele die er eerst op zat
    Nu heb ik een imitatie van een of ander duits merk (rode doos)
    auto rijd in noodloop, lijkt net of die op 3cyl loopt

    en wat vliegt de brandstof er door heen

    gr Peter
     
  3. 96 graden lijkt me iets aan de hoge kant. Meestal wordt het koelwater op ongeveer 85 graden gehouden. Maar het kan misschien afhangen van waar het meetpunt zit.
     
  4. liep mooi in het verleden

    In het verleden liep die mooi bij 100+

    Maar nu even een andere vraag

    Gisteren de bobine vervangen, ik heb nu een bremi
    maar de schroef gaten zijn langer dan bij de oude, er zaten langere schroeven bijgeleverd

    GR Peter
     
  5. bobine wel goed

    De nieuwe bobine heeft langere schroefgaten, is dat wel goed

    gr Peter
     
  6. Zolang de stekers passen is het geen probleem. Maar wel de langere schroeven gebruiken :mrgreen:
     
  7. alles past prima

    alles past prima

    morgen avond, gaat de monteur waarvan ik de auto gekocht heb kijken
    Deze werkt bij een ford dealer

    Ik heb geen zin om geld uit te geven als het niet helpt
    Was toch van plan te sparen voor een 1.6 (ik mis een beetje vermogen)

    Ben benieuwd wat die vind

    Morgen maar rustig naar het werk rijden 10km
    gelukkig mag ik vroeg beginnen5.00, kan ik lekker tuttig rijden

    Maar dat deed ik toch al, rijd gemiddeld 1 op15,1
    dat zeg al genoeg
     
  8. dat is super zuinig met zo focus.

    ben benieuwt wat het is dan zou zeggen kabels dan of wat baron zegt carterontluchting slangen van ouderdom droogte schuurtjes.
     
  9. Ik had toch even de compressie nagemeten al was het maar om uit te sluiten.
    Een afbeelding van hoe de kabels moeten zitten lijkt me wel te vinden toch?
    Carterventilatie gaat de motor heel vreemd lopen en in toeren schommelen maar hij gaat volgens mij niet op 3 pitten lopen.
    Mocht er een klep verbrand zijn dan is dat ook goed zelf te doen , waarschijnlijk heb ik nog wel 1,4 kleppen liggen.
     
  10. bougiekabels vernieuwd

    Op advies van de monteur, de bougiekabels vernieuwd

    Dat geeft een hele verbetering, ik heb net van werk naar huis ongeveer 9km gereden
    Maar probleem is nog niet helemaal weg, auto houdt nog steeds in, maar dan in veel lichtere maten
    Vooral rond het middentoeren gebied, en bij een rotonde nemen merk je het als je de rotonde gaat verlaten

    Ik ga morgen een wat langere afstand rijden ongeveer 25km waarvan 15km snelweg
    Mocht ik merken dat het niet goed gaat op de snelweg, dan verlaat ik die en rij binnendoor verder (duurt alleen wat langer)

    Ik heb nu de accu even losgekoppeld (misschien help een computerreset ook iets)

    gr Peter
     
  11. Had je beter meteen kunnen doen zoals hier al werd geadviseerd. Misschien kan je nu weer nieuwe bougies monteren....
     
  12. houd nog steeds in

    Met koude motor weg rijden gaat prima, maar zodra die maar iets warm begint te worden begint die in te houden
    Bij constant rijden merk je er weinig tot niets van
    Maar als je vermogen vraag (al is het weinig dan begint die te bokken)
    Auto draait stationair bij warme motor vrij laag, ongeveer 700 toeren met verlichting aan
    Ik heb zelf wel het idee, al zou die niet inhouden, dat die mooier loopt dan voor de ellende begon
    Het bokken of inhouden is duidelijk minder, dan bij het begin van deze topic

    gr Peter
     
  13. iets geprobeerd

    Gisteren 2 oude bougies (motorcraft) teruggezet in de focus
    DE 2 andere niet, waren wel erg versleten

    De auto loopt nu netjes stationair ongeveer 850 toeren, maak geen neiging tot afslaan
    Met rijden nog minder last van inhouden
    IK had er ngk bougies ingedaan op advies op deze website (forum)
    Maar ik begin daar nu wel aan te twijfelen
    Bij de ngk heb ik de electrodenafstand niet opgemeten (ik heb daar geen gereedschap voor)
    Wat is eigenlijk de goede electrodenafstand voor een focus 1.4 uit 1999
    Daar kom je op internet verschillende dingen voor tegen
    Auto rijd op benzine

    Gr Peter
     
  14. de juiste afstand weet ik niet zo.

    maar mis een idee om 4 originele op te halen.
    je merkt nu duidelijk dat de auto fijner loopt dan zal die weer als van ouds draaien neem ik aan.
     

Deel Deze Pagina