Gas blijft af en toe hangen

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Zafer, 10 mei 2014.

  1. Goedenavond allen,

    Vanmiddag aangekomen op de vakantie bestemming en de reis is opzich prima verlopen. Heb alleen een klein probleempje ontdekt. Als ik wilde schakelen van 4 naar 5 bijv, bleef het gas hangen en zakte het toerental weinig tot niet. Soms zakt hij wel terug en soms bleef hij hangen totdat hij in de volgende versnelling zat. Ik dacht eerst aam de koppeling maar dit heb ik even getest op een parkeerplaats en deze lijkt nog goed. Ligt het aan de gasklep of kabel misschien? En kan het heel erg kwaad? Het is opzich niet storend dus als het even kan wil ik wachten totdat ik terug ben in Nederland, en anders moet ik hier even een ford garage zien te vinden.

    Alvast bedankt voor de reacties!

    Groetjes Zafer
     
  2. Even een aanvulling,

    Ik heb even gecontroleerd onder de kap, is wel zo handig:baeh:

    Gaskabel ligt vrij, alleen zitten er sneetjes in het slangetje waar de slang langs de kap van de D-riem. Het lijkt me stug dat de kabel daar achterblijft hangen, heb dat net even stationair gechecked maar dit lijkt niet het probleem. (wil niet zeggen dat dat zo is natuurlijk) Maar na het gas loslaten bleef hij hoger in de toeren (1100-1200) Daarna even de slangetjes gecontroleerd, en een van de ontluchtingsslangetjes bij het inlaatspruitstuk zat er niet helemaal goed op, deze heb ik even aangedrukt en daarna leek hij beter te lopen (+/- 800 toeren), is dit toevallig of kunnen je toeren hierop blijven hangen?? Morgen ga ik naar een :ford: garage die toevallig in de buurt zit om de hitteschild van de uitlaat vast te laten zetten, en als het probleem zich nog voordoet ga ik dat ook even voorleggen daar.

    Ik hoop dat iemand antwoord zou kunnen geven op de vraag of het klopt van het slangetje, dat als hij er niet goed op zit dat de motor dan in hogere toeren kan lopen. Alhoewel ik me nu wel bedenk, het gebeurd tijdens het rijden, zal het dan toch de gaskabel zijn? Ik ben echt een leek hierin wat dat betreft :nocheer:

    Alvast bedankt,

    Zafer
     
  3. Vandaag even langs de lokale dealer geweest, en die hebben het probleem helaas niet kunnen vinden. Moet zeggen dat probleem minder is geworden en ze gaven daar ook aan dat het misschien een eenmalig iets was, wat mij betreft mag dit topic dicht!
     
  4. Een slechte / niet goed aangesloten carterventilatie kan er wel degelijk voor zorgen dat de auto op verhoogd toerental blijft draaien of gaat schommelen.
     
  5. Is niet altijd een makkelijk te vinden probleem. Maar vaak wordt dit veroorzaakt door:
    - een probleem met de carterventilatie (verstopt, scheur in slang oid).
    - Vies gasklephuis of probleem met de gaskleppositiesensor.
    - Aanzuigen van valse lucht, bijvoorbeeld een lekke pakking zoals bij het inlaatspruitstuk.
     
  6. Thanks voor jullie reacties! Moet zeggen nu ik het slangetje er goed opgedrukt heb lijkt het probleem minder erg geworden... Blijft alleen een klein beetje hangen nog als hij in zijn vrij komt te staan, dus bij stationair en tussen het schakelen in. Ik laat hier wel even naar kijken als ik terug ben in NL! Nogmaals bedankt!

    Groetjes
     

Deel Deze Pagina