1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

100.000 KM beurt

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Greeny, 30 apr 2014.

  1. Er is hier vast wel iemand die weet wat er allemaal bij een 100.000KM beurt wordt uitgevoerd.
    Gezien het bedrag wat de dealer er voor vraagt (rond de € 220,-) overweeg ik dit zelf uit te gaan voeren.
    Denk dat het vervangen van het interieurfilter ook kwa arbeid (lees uurloon) dit bedrag beïnvloed.
    Graag waardevolle tips en niet de dooddoener; als de dealer het doet is het goed.
     
  2. Heb je anwb? Want als de dealer het doet krijg je een jaar pechhulp wat je 55-95 euro scheelt aan anwb.

    220 is wel geld, maar eerlijk gezegd zeker niet onredelijk voor een grote beurt. Reken wel op mogelijk nog extra zaken die het duurder kunnen maken omdat bv remschijven vervangen moeten worden. Voer je al dat soort checks dan ook zelf uit? Ik ben benieuwd hoeveel het uiteindelijk zou schelen als je het inderdaad zelf doet.
     
  3. Even naar http://www.etis.ford.com/home.do, indien nodig via voorkeurenpagine op Nederlands zetten, onder voertuig je kenteken invullen, en dan onder "Fordservice controlelijst genereren" de km stand invullen en je krijgt de lijst met wat er bij de beurt gedaan gaat worden.
     
  4. De 100.000 Km/5 jaar is geen grote beurt. De 60K/3 jaar, 120K/6 jaar, 180K/9 jaar en verder zijn grote beurten. Voorbeeld van een tariefoverzicht >klik<

    Fred zijn tip is de tip van de dag wat betreft inhoud van een bepaalde beurt :D
     
  5. Voor een kleine beurt vond ik het nogal aan de prijs vandaar mijn vraag hier :D
     
  6. Het betreft hier zeker geen grote beurt.
    Zou wel erg goedkoop zijn.
    Ik kan alle checks makkelijk zelf uit voeren.
    Heb gelukkig nog steeds niet de indruk bij mijn Focus dat ik een jaar pechhulp nodig heb.
     
  7. Hou er wel rekening mee dat als je de carrosseriegarantie wil behouden je verplicht bent om de jaarlijkse carrosserie inspectie door de Ford dealer te laten uitvoeren. Deze carrosserie inspectie is bij de onderhoudsbeurt inbegrepen.

    Als je zelf het onderhoud doet (of door een universeel garagebedrijf laat doen) en je laat geen jaarlijkse carrosserie inspectie uitvoeren bij de dealer komt de carrosserie garantie te vervallen.
     
  8. Bedankt JW. Dit noem ik het addertje onder het bekende gras.
    Slim van Ford:angry:
     
  9. +1. Zie je ook wat er op de lange termijn aankomt. Distributie enz.
     
  10. 220 voor kleine beurt is helaas niet anders meer
    oliefilter en olieplug zit je al op 15euro aan onderdelen
    dan komt er nog zeg 5liter olie bij
    dat is samen met de arbeid het duurste van alles. Kost namelijk dik 17euro per liter ex als ik me goed herinder (of was dat in)
    arbeid is ongeveer meestal uur tot anderhalf uur wordt er gerekend voor werkzaamheden en diagnose/controles.


    komt er nog een interieurfilter bij dan zit je op 38euro of meer ervoor.

    Totaal 220 zit je dus al snel aan.
     
  11. [MENTION=4637]trucker0werner[/MENTION]
    €220 mag dan een gangbare prijs zijn, maar je noemt €100,- aan onderdelen.
    + €20,- brughuur --> €100 in de pocket houden voor 2 uurtjes werk.
     
  12. [MENTION=14628]Vogel[/MENTION]
    klopt helemaal als je alles zelf doet in je leven dan scheelt dat gigantisch veel
    maar je snapt dat niet aan iedereen weg gelegd is.

    tegenwoordig kun je bij de moderne auto's niet zoals vroeger werken.
    heb je een fiat dan moet je zelf met de laptop interval resetten.
    daar zijn kastjes voor, dat klopt ook weer

    200euro voor kleine beurt is helaas de prijs die wordt gevragen.
    daar door wordt er wel gewerkt met iemand die het voertuig van binnen en buiten kent.
    als je op een huurbrug het doet weet je niet zoveel als de dealer weet

    dan nog heb ik het geluk dat ik geen brug hoef te huren. op mijn vrije tijd kan ik gewoon een brug op het werk pakken. eigen gereedschap bij en je weet alles te liggen

    tevens als je voor kleine beurt 2uur bezig bent dan ben je lang bezig. zit maar 1 uur arbeid totaal in.

    weet verder ook niet de prijzen die voor doorgebeld wordt en hoeveel het is

    weet wel dat ik soms auto's tegen kom waar ze zelf met van alles bezig zijn geweest wat totaal niet met de storing te maken had. toen wij de wagen hadden was het zelf voor minder op gelost dan wat ze zelf er al in hadden gestoken
     
  13. Ook wat jij zegt is helemaal waar.

    Ik heb wel een technische achtergrond, maar die is theoretisch en niet hands-on.
    Vandaar dat dingen dan wat langer duren. Bovendien ben ik niet gefocust :schater: op de taak (filter+olie), maar besteed ik ook tijd aan overige kleine dingetjes (roestplekje bijwerken/kabeltje terug in klemmetje/dolgedraaid plastic clipje vervangen/etc) Dingetjes waar de pro geen tijd voor heeft.
     
  14. Een orgineel interieur filter heb je niet voor 38 euro volgens mij moest ik daar enkele jaren geleden rond de 60 euro aftellen bij de dealer voor de focus uit 2008. En monteren was ook zeker een half uurtje gaspedaal eruit , op de kop onder het dashboard enzo.
     
  15. Interieurfilter kost zeker geen 60 euro ook geen 38. Tenminste dat betaal ik er niet voor.
     
  16. Het interieurfilter is verkrijgbaar als normaal filter en als actief koolfilter. Het actieve koolfilter is veel duurder als het normale filter.

    De prijs van het filter is dus afhankelijk van welk type filter je kiest.
     
  17. Weet je zo een ongeveer prijs @JW
     
  18. #19 Boomerang78, 4 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 4 mei 2014
    De Ford dealer houdt tussen de 23 euro (>klik<) en 29 euro (>klik<) aan voor een actief koolfilter (interieurfilter PLUS) als deze in combinatie is met een onderhoudsbeurt.

    Er zijn twee finis codes: 1452346 en 1713182
     
  19. 29 euro extra. Dus lijkt mij dat dat plus filter wel duurder is als je hem los gaat halen.
     

Deel Deze Pagina