1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

rs mk1 stottert bij optrekken

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door canele f&d, 16 apr 2014.

  1. #1 canele f&d, 16 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 apr 2014
    hallo
    ik heb een focus rs mk1 in mijn bezit,
    sinds enige tijd heb ik een probleem bij het optrekken ,
    als hij namelijk goed warm gereden is begint mijn rs te stotteren en haperen als ik goed in toeren ga
    als hij koud heeft is er niks aan de hand maar als hij warm heeft verliest hij zijn power bij het plankgas geven ?????
    heeft iemand een verklaring daaromtrend
    ik heb mijn ford laten uitlezen en er is geen enkele foutmelding.
    ik heb de bougies +kabels +bobine +lmm +maf sensor + map sensor vervangen maar helaas blijft hij het doen .
    hopelijk kan er hier mij iemand helpen
    mvg filip
     
  2. #2 dutchguy, 16 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 apr 2014
    Lmm en maf is hetzelfde ;)
    Probeer de gasklep sensor eens
    Of je krukas+nokkenas sensor
     
  3. Rij er even mee langs mebu;-) hij kan het je zo vertellen .

    En stel je zelf voor we zijn benieuwd naar de rs
     
  4. Mischien is het leuk om jezelf even voor te stellen. We zijn erg benieuwd naar je RS.
     
  5. Ik hoop niet dat je je rs met koude motor flink in de toeren jaagt. Dat is niet echt bevorderlijk voor de levensduur ben ik bang;)
     
  6. Heb je nooit een esp storing ?

    (Probleem is natuurlijk niet esp)
     
  7. #7 Marco Morello, 18 apr 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 18 apr 2014
    Ja echt? Op een focus I RS?
     
  8. Inhouden/stotteren kan ontzettend veel verschillende oorzaken hebben.
    Je hebt er al een aantal (laten) vervangen, maar er zijn nog veel meer dingen die voor zulke problemen zorgen.
    Ik weet niet hoe je voor de rest bent qua onderhoud van de wagen dus het is puur gokken wat de mogelijke oorzaken zijn.
    Het beste ga je langs een garage en laat je ze een 4-gas meting uitvoeren, eventueel ook nog een compressietest en brandstofdruk-meting, maar ik vermoed dat er snel een conclusie kan worden getrokken na de 4-gas meting.

    Hieronder een lijstje waarvan ik vermoed dat dat het kan zijn en op volgorde waarin ik het zou checken en eventueel vervangen:

    - Inlaatsysteem/VacuĆ¼msysteem lekkages. Zorgt voornamelijk voor problemen bij stationair of lage toeren maar kan meerdere problemen veroorzaken.
    - Luchtfilter vies, eventueel vervangen dan is dat in ieder geval uitgesloten.
    - Brandstoffilter verstopt, zelfde als hierboven.
    - Lek in het uitlaatsysteem voor de lambasonde. Kan ervoor zorgen dat je lambasonde foutieve waardes meet.
    - Lambdasonde zelf mogelijk kapot, grote kans op aangezien je pas bij warme motor problemen ervaart.
    - Verstopte katalysator of een verstopte midden- of einddemper. Vaak te herkennen aan een lek net voor de demper die verstopt is.
    - Gaskleppositiesensor.
    - Temperatuursensor koelvloeistof.
    - Brandstofpomp werkt niet naar behoren onder belasting, mogelijke oorzaak: Tank bijna helemaal leeg rijden.
    - Verstopte injectoren.
    - Klepspeling.

    En dan nog de dingen die je al hebt vervangen, nieuwe spullen kunnen ook mankementen vertonen namelijk.

    Succes! ;)

    Groetjes Tom
     

  9. :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:
     

Deel Deze Pagina