FFST - Focus ST

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door ffst, 7 mrt 2014.

  1. Hallo allemaal,

    Rij nu vanaf januari 2014 met veel plezier een blauwe Focus ST.

    Auto was bij aankoop al behoorlijk voorzien in opties:
    - Leer
    - Stoelverwarming
    - Voor + achterruit verwarming
    - Navigatie
    - Eibach verlaagd
    - Spacers voor + achter
    - K&N inlegfilter

    Voor mij is het belangrijk dat de Focus vooral voor het dagelijkse gebruik toepasbaar blijft. De Focus zal dus vrijwel standaard blijven mits er leuke updates voorbij komen.

    Aantal dingen die op termijn nog wel gebeuren:
    - Nieuw setje velgen kopen incl zomerbanden
    - Navigatie updaten
    - Cyclone plaatsen
    - K&N luchtfilter vervangen door Pipercross
    - Aux zit nu in handschoenenkastje, kijken of we dit nog mooi kunnen weg werken om de bekabeling binnen hand bereik te kunnen brengen

    Hier nog een aantal foto's van de Focus ST:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  2. Mooie :st: :rock:

    Ik heb het aux-kabeltje uit laten komen in de asbak zonder te boren.
    Je moet even het handschoenenkastje eruit halen en dan via het slot van het handschoenenkastje kan je uiteindelijk aan de achterkant van de asbak komen. In de asbak zit aan de rechterkant een groen plastic glaasje en daar kan je de draad uit laten komen.

    Succes
     
  3. #3 Norbert, 7 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mrt 2014
    Mooie ST veel veilige KM ermee
     
  4. Vandaag de eerste aanpassingen gedaan aan de Focus.

    Heb een andere DVD aangeschaft met de software van 2013, zijn we ook weer een beetje up-to-date.

    Daarnaast ook wat gedaan aan dat enorme turbogat.
    De auto is echt super snel, maar je moet wachten tot bijna 2500 toeren voordat de turbo pas gaat werken.

    Gezien de eerdere goede ervaringen met een Cyclone heb ik ook weer voor de Focus ST contact opgenomen met Geert Kukken van GKT Finetuning. Geert heeft de auto even geïnventariseerd en aangegeven om 2 Cyclone te plaatsen in de luchtbuizen.

    Hier een aantal foto's van de inbouw:

    De cyclone zelf:
    [​IMG]

    Eerst besloten om direct na de turbo een cyclone met de diameter van 45 mm te plaatsen:
    [​IMG]

    Nog een foto van de vele bochten tussen de turbo en de intercoler:
    [​IMG]

    De eerste cyclone zat er vrij snel in, de 2e was echter lastiger te plaatsen. Het plan was om de 2e cyclone voor het gasklephuis te plaatsen. Omdat de buis tussen de intercoler en het gasklephuis vrij lastig was om er tussen uit te halen en de winst na het gasklephuis groter was, besloten om ook het gasklephuis er tussen uit te halen.
    De 2e cyclone met een diameter van 67 mm is na het gasklephuis geplaatst.

    Alle behuizing verwijderd:
    [​IMG]

    Cyclone geplaatst:
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Nog een foto van het plaatsten van de eerste cyclone na de turbo:
    [​IMG]

    De prestaties van de Focus zijn wederom enorm verbeterd. De auto loopt echt als een zonnetje en de Focus hangt echt op het gas. Elke keer als je gas geeft voel je dit direct zonder enkele vertraging.
    Daarnaast is het turbogat verschoven van 2500 toeren naar 1300 toeren waardoor je het maximale koppel van de auto veel eerder beschikbaar hebt.

    Auto trekt nu ook uit de 6e versnelling probleemloos uit stationair en ook klapt de turbo niet gelijk meer terug als je het gas los laat, kort om een hele hoop meer plezier voor zeer weinig geld.

    Met dank aan:
    Geert Kukken van GKT Finetuning
    http://www.gktfinetuning.nl/

    Owja, nog ff op de auto met zijn circuit auto:
    [​IMG]

    [​IMG]
     
  5. [MENTION=14324]Dimitri[/MENTION]

    Heb je dan de hele aux aansluiting verplaatst naar de asbak of een aux kabel in het handschoenenkastje ingeplugd en deze dan achterlangs trekken?

    Hoeveel meter aux kabel heb je dan nodig als je het 2e heb gedaan?
     
  6. mooie st hoor en interessante update
     
  7. Het is zeker een leuke update.

    Bij een standaard Focus ST klapt de turbo direct dicht als je het gaspedaal los laat, elke keer als je overschakelt moet de turbo weer van het begin af oppakken.
    Dit is nu ook niet meer, als je gas los laat om over te schakelen of direct weer gas geeft behoud je nog een beetje druk.
     
  8. Ik denk dat je mij bedoeld. Mijn echte naam is Dimitri, maar mijn nickname is [MENTION=423]Dimelot[/MENTION].

    Ik had toen een kabel waar een 3,5mm jack en USB en iPhone aansluiting aan zat. De kabel was denk niet eens een meter. Wat ik mij ervan kan herinneren is dat je ook niet eens zo lange kabel nodig hebt. De aux aansluiting zit nog steeds in het handschoenenkastje. Ik heb toen wel gekeken om dat te verplaatsen, maar dat gaat niet zo makkelijk. Het is allemaal goed te doen om het achterlangs te trekken..
     
  9. Mooie wagen!

    Ben ook een nieuwe ST rijder (vanaf begin februari, 100% stock) en dat turbo gat is me nog niet zo opgevallen. Wel een extra duwtje vanaf een wat hoger toerental. http://www.focusclub.nl/forum/showthread.php?t=35900

    Nou is mijn rijstijl nogal relaxed (geen of nauwelijks turbo), en heb ik tot nu altijd netjes de Nederlandse vmax gereden.. Daarnaast vergeet ik ook elke keer om bij gas drukken even op de turbo meter te kijken.

    Het is toch een fase 1? Het middenconsole ziet er een beetje fase 2 achtig uit.
     
  10. Hele mooie ST.
     
  11. Bij mij is de volledige turbodruk al beschikbaar rond de 2.000 toeren, dus gaat ook in de lagere toeren al enorm hard.

    Het is inderdaad een fase 1.

     

Deel Deze Pagina