Focus RS mk3

Discussie in 'Prullenbak' gestart door Johoo_NL, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. En eindelijk Michelin bandjes dat hoort op een RS
     
  2. Simon, was het jou ook al opgevallen dat in het filmpje goed te zien is dat maar 1 uitlaatgat open?

    Dat heeft te maken met het kleppensysteem wat in de uitlaat zit. Bij "zacht" geluid heb je alleen gassen uit de rechterpijp, bij een luider systeem alleen de linker pijp.

    hmmmm........zit er een beetje vreemd uit, maar dit schijnt bij VW ook al gebruikt te worden op de Golf.

    [MENTION=5817]Elco[/MENTION], de mk1 had ook Michelin hoor.
     
  3. vind het een beetje een 'tam' geluid.
    wel een prachtige kleur blauw!!
    ik heb zelf continental banden onder de :rs: , waarom je dan zegt van michelin banden horen onder een :rs: vind ik een beetje dom zeggen.
    waar baseer je dat op?
     
  4. De Supersports en Cup2 banden van Michelin, waarvan Ford zegt dat ze onder de mk3 komen, zijn toch wel een klap beter de de Continentals die wij onder de mk2 hadden. Misschien bedoeld Elco dat.
     
  5. Rij zelf nu met de Pilot Sport van Michelin.
    Nog steeds benieuwd naar de release datum en prijs.
     
  6. #406 little viper, 29 mrt 2015
    Laatst bewerkt door een moderator: 29 mrt 2015
    Die Michelin super sports ga ik ook eens testen (staan standaard onder Audi RS 4, vorig model).

    Michelin pilot 2 vond ik niet goed (onder mijn civic type R)

    Michelin cup 2 = semi-slick.
    Voor de niet-circuit rijders raad ik een semi-slick af .

    Dus denk 2 x na bij deze optie te nemen op de RS mk3!

    Ik heb nu yokohama advan a08 = semi-slick,

    Crème de la crème bij droog!!!
    Maar bij nat :/ spinning.

    Beter dan die iets hardere pilot super sport voor Hollands-Belgisch weer ;)
     
  7. Of ze het op een golf gebruiken weet ik niet...

    Wat ik wel weet is dat dit kleppensysteem wordt gebruikt bij de Audi RS4 (vorig model).
     
  8. Pff die achteruitrij lamp.............wat een misser op de europese markt :nocheer: zier er niet uit :loco:
     
  9. Word al veel langer gebruikt....
    Mijn 330i heeft ook een 2 pijps uitlaatsysteem met in de rechter een vlinderklep. Die word op vacuum bedient, en word pas door onderdruk geopend bij > 35000 rpm en een hogere deellalst.

    Dit om geluidsnormen te halen in ECE drivingtest
     
  10. Simon,
    De ronde witte lamp in het midden van de diffussor is een achteruitrijlamp ???
     
  11. kijk eens bij jou op de inrit naar die blauwe smurf.......:baeh::baeh::schater:


    Op voorhand ben ik het wel met je eens, maar we kunnen op de RAI eens even kijken hoe het in het echt eruit ziet.
     
  12. Ik snap wat je bedoeld Harrie, maar op de SportKa oogt het in mijn ogen een stuk netter en steekt het niet zo vreemd schuin naar boven uit.

    Edit: zie dat het een Mistlamp is, nouja wat het ook doet ik vind het niet mooi.

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  13. Ze hadden beter een smoked versie gestoken!

    Maar daar komt er dan wel een af after-market!
     
  14. Begint steeds meer op Volvo te lijken.
     
  15. Paul Seredynski of Ford Marketing and Team rs.png Engineers John Wicks, and Omar Odeh answer questions from rs.png Nations members.

    Questions:

    Member questions:

    Q: In a world of obsessed with performance numbers, what lead to Ford building a driver's car?
    A: We've been at this a while now and know how to build a drivers car. We have a long history of doing that and we've done it again with the RS.

    Q: Some of us, the Focus faithful have been waiting for over a decade for the Focus rs.png to grace our shores why now? Has the success of the st.png helped make the case for the RS?
    A: Because the rs.png is built on a true global platform, it now makes the rs.png possible on that global scale and yes, the STs success has played a role in that.

    Q: Production numbers? What will production be globally and for North America?
    A: Not able to comment on that at this time but initial run will be less than the STs first year. That was roughly 13K, so less than that. But, Ford has the capacity to make as many RSs needed to meet the demand.

    Q: Rumors abound about power rating of the engine. We've heard from a mild 315 to a wild of 340, are you able to comment on output at this time. Can you define "well in access of"
    A: Well in access of mean well more than 318. The rs.png already leads the class in power offering. The truth is, we still don't know. When we know, when the numbers are official, we will get the word out.

    Q: rs.png owners would really like to know these numbers, the 318 is a great stating point but we'd like to take satisfaction in knowing that the output is well above the competition.
    A: You won't be disappointed.



    Features:

    Q: How many trim level will be offered, what options might be offered?
    A: Options will be limited to: Sun roof, choice of two types of seats, electric heated seat, and non electric seats. The seats shown in the European debut are not an option on the US models. Other options are the choice of wheel / tire packages and one of four colors, An ultra white not available on any other Ford, the Stealth Gray, Black and Nitrous Blue.

    Q: The break calipers, will they all be in Nitrous Blue?
    A: All cars will come with Nitrous Blue capers. Front brakes are 13.8 in with four pot Brembos up front.

    Q: Wheels Size, for us guys with ST's will our 18's cross over, what's the smallest wheel we can run?
    A: The smallest wheel you'll be able to run is an 18 in wheel. 17's won't fit, not positive, but the st.png wheels should fit.

    Q: In regard to onboard Telemetry, will the rs.png have the ability to provide data like G force, 0-60 times, etc?
    A: An interesting suggestion...

    Q: What about a track key like that found in the last gen Boss Mustang, such that with the track key, it would unlock a performance tune?
    A: We've offered that in the past on other models and will offer it again on Ford performance models.



    Performance

    Q: Is the rs.png truly "track ready" as it take it to the track, run all day and it's up to the task? Has Ford addressed the STs track day limitations.
    A: The rs.png is track ready. There are three cooling methods built into the front brakes. First the rotors themselves are vented disks, then there are are two ducts that duct air to them, one that is obvious along side the the front LED driving lights, less obvious are ducts beneath the car that also direct air to those brakes.

    Q: What about the all wheel drive system and the clutch packs, are they also up to the task?
    A: Yes, the clutch packs have been track tested.

    Q: The 1 G quoted lateral grip stat, what tire option was that done one?
    A: That's based on European data, we are not sure what tires it was done on.

    Q: In regard to the driving modes are they pre programmed such that there are only one setting or are they also individually adjustable, and, do they default to a specific mode when you shut the car off?
    A: There are four driving modes: Normal, Sport, Track, and Drift. Each mode allows for individual adjustment such that you could chose Sport and set the dampers to setting one or two. The system defaults to normal when the car is shut off.



    Ownership

    Q: Any possibility of an overseas delivery program for the RS?
    A: Ford doesn't have the infrastructure in place to support an overseas delivery program at this time

    Q:What about a rs.png Academy, like the st.png Academy offered to st.png owners?
    A: That program has been a great success, we haven't really talked about it yet but it might be something offered.



    Observation


    ◾The exhaust appears to be stainless but we couldn't get confirmation.
    ◾The exhaust operation was explained in detail, it opens up at high RPM and in select modes. Expect good audio recordings from Ford soon. DO NOT JUDGE the rs.png by what you have heard from some :censored: iPhone audio.
    ◾The rear valance was carbon fiber on the show car only. Production cars won't be in carbon fiber. About that rear spoiler and rear valance, it's not because race car, it's functional. We were told that this was a zero lift car. Designed to have down force, lower drag coefficient than the st.png and higher top speed.
    ◾The car will have one color (soft white) LED interior lighting, no multi color LEDs.
    ◾The rear tails are production spec and are LED
    ◾The development videos are soon to be released. Expect those in the coming weeks.

    [​IMG]
     
  16. Ik wist dat het langer gebruikt, maar ik kende enkel de Audi RS4 waar ik echt zeker van was ;)

    Ivm dat licht in de achterbumper:

    Ik vind dat juist cool en exclusief :)

    Maar ik denk dat dat kwestie van smaak is.

    Ik kan mij wel voorstellen dat het voor sommigen een afknapper is
     
  17. Ik dacht dat alleen de 335i links en rechts een pijp hadden hangen en dat de 330i 2 pijpjes naast elkaar hadden.
     
  18. Dat klopt, en van die 2 pijpjes zit er in 1 een vlinderklep.;)
     
  19. frozen white RS
    [​IMG]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina