1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Focus RS mk3

Discussie in 'Prullenbak' gestart door Johoo_NL, 6 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zou dit niet het zelfde geval zijn als wat er bij de focus2 st is gebeurt?
    Deze had toch namelijk ook voor de exterieur facelift al een interieur facelift gehad??
     
  2. dat zou wel eens heel goed kunnen Herman.
     
  3. Koplampen zijn gewoon van een fase 2, alleen zijn de oranje lenzen vervangen door zilvere, en de rs is later geïntroduceerd dan de fase 2
     
  4. Klopt, maar de bekabeling is meer fase 1. De RS mk1 is een mix van beide. Maar zit dichter tegen de fase1 dan fase2.
     
  5. oké Nick, hebben we allebei een beetje gelijk :biertje:
     
  6. #166 Focusmania.com, 30 jun 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 30 jun 2014
    Focus RS 2016 gespot op de Ring

    Opnieuw duiken er beelden op van een testrit makende 'vermeende' Focus RS 2016, lees en zie er meer over op:

    www.focusmania.com

    [​IMG]
     
  7. Als je het logisch bekijkt dan kan dit niet wat anders zijn dan de RS.
    De ST facelift is er immers al, die gaan ze echt niet verder ontwikkelen.

    Daarbij is elke Focus RS in de laatste levensfase van de Focus geïntroduceerd en voor ongeveer een jaar verkocht, waar kort daarna de opvolger zich aandiende.

    - Focus I RS is er vanaf 2003, eind 2004/begin 2005 kwam de Focus II.
    - Focus II RS is er vanaf 2009, eind 2010/begin 2011 kwam de Focus III.
    - Logisch gevolg zou zijn dat wanneer de RS III in 2016 op de markt komt, de Focus III eind 2017/begin 2018 vervangen wordt door de opvolger.

    Ford past deze strategie al jaren toe. Eerst een hype creëren (dus ook begeerte), om dan vervolgens alsnog de RS uit te brengen. Beetje zoals Apple het doet met de iPhone.

    Alleen zullen de specs vooralsnog onduidelijk blijven.
     
  8. Mustang motor \o/
     
  9. Heb het artikel niet gelezen, of uberhaupt een poging gedaan tot, maar vind het jammer dat er een 5 deurs variant is. Met dit soort auto's ben ik toch wel fan van de 3 deurs variant zoals bij de huidige RS.

    Overigens vind ik de velgen wel heel erg gaaf!
     
  10. Speculaties.... Leuk maar niks waard zolang Ford niks te melden heeft.
     
  11. De oude mallen voor de focus3 worden gewoon aan gepast, dat is goedkoper dan volledig nieuwe mallen maken voor het plaatwerk.
    Daarbij zal de de rs wereldwijd beschikbaar gaan komen dus ik denk ook dat de exclusiviteit er wel een beetje vanaf gaat.
     
  12. Idd speculaties, maar blijvn dromen is mooi toch ;) Ik zou hem wel op de oprit willen! Ben er alleen nog niet uit of deze naast of in de plaats van mijn ST moet komen ;)
     
  13. Een luxeprobleem ;) :mrgreen:

    En anders kun je ze allebei altijd nog als miniatuur nemen :lol:
     
  14. Dat ligt er helemaal aan hoe breed je oprit is. ;)
     
  15. Hoeft niet meer hoor ;)

    Tegenwoordig heb een soort wip waar je een auto op en een auto onder kan zetten. Woningen in Zeeburg (amsterdam) hebben ze overal zodat ze twee auto's inplaats van 1 onder de woning kwijt kunnen.
     
  16. #177 Harold1, 21 jul 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 21 jul 2014
    ma 21 jul 2014, 18:08

    Ford Focus RS over twee jaar door Bart Oostvogels | Autovisie

    Ford heeft volgens insiders intern groen licht gegeven voor de nieuwe Ford Focus RS. Maar het geduld van liefhebbers zal op de proef worden gesteld met het gegeven dat de auto op z’n vroegst halverwege 2016 op de markt arriveert.

    330 pk

    Zoals al in eerdere berichten werd genoemd, krijgt de Focus RS de beschikking over een 2,3 liter viercilinder EcoBoost-motor uit de Ford Mustang. In de Mustang levert de vierpitter 309 pk, maar in de Focus RS moet de motor zo’n 330 pk leveren. De viercilinder drijft als vanouds de voorwielen aan via een mechanisch limited-slip differentieel. Fords bewezen RevoKnuckle-voorophanging moet zorgen dat al het vermogen op een controleerbare manier op het asfalt wordt overgebracht.

    Ten opzichte van de Focus ST krijgt de nieuwe RS een lager chassis, met een stijvere ophanging en dikker bumperwerk en een riante achtervleugel en diffuser ter verbetering van de aerodynamica.
     
  17. Pk's genoeg, blijf het jammer vinden dat het maar een 4 cilinder wordt met waarschijnlijk weer een "gemaakt" geluid. Goed voor het milieu maar minder voor oa de beleving. 5 en 6 cilinders turbo of niet lopen gewoon mooier. Maar moet niet zeuren dit is de toekomst en je ziet het overal.
     
  18. California T is 8 anders. Nieuwe M3 iemand? Ook 4? Nope.
     
  19. ja [MENTION=14806]ron1978[/MENTION], we zullen er ons (helaas) bij neer moeten leggen. De inwoners van de grootste landen ter wereld rijden met grote 6-cilinders rond, maar dat kleine landje dat Nederland heet moet het milieu sparen door 2, 3 of 4 cilinders. Een druppel op de gloeiende plaat als je het mij vraagt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina