Kees - Gele RS Look Wagon - IT'S ALIVE!!!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door wh-kees, 26 jan 2014.

  1. Mocht je de oude pcm niet uit kunnen lezen, moeten de sleutels opnieuw ingeleerd worden in de de nieuwe pcm. Opzich niet een probleem mits je 2 sleutels hebt.

    Via elmconfig kun je aan de hand van je vin nummer ook de as built data voor je auto downloaden en in de nieuwe pcm plaatsen.

    Daarna de sleutels opnieuw inleren en de pcm koppelen aan je teller unit.

    @JW, correct me if i'm wrong.
     
  2. Volgens mij moet je eerlijk zijn dat deze storing je boven je pet gaat. Je gaat uit van een elektronisch defect, maar wie zegt dat het transfer deel van de pomp niet defect is, of de IMV klep, of de raildruk sensor?
     
  3. Het gaat me ook de pet boven, maar het kan nooit kwaad dingen uit te zoeken, sommige storingen hebben een simpele oplossing.
    Vrijdag om 13:00 heb ik een afspraak bij de Ford dealer, eerder kon hij niet.
    Tot die dan heb ik de tijd om dingen uit te zoeken.
    Je zal misschien net zien dat je wat tegenkom. Als de Ford dealer een paar uur er in steekt en hem kan fixen vind ik het niet erg, maar als het komt door een simpele fout die ik over het hoofd heb gezien dan gooi je gewoon geld weg vind ik. Vandaar dat ik dus al deze dingen vraag en uitzoek
     
  4. Daar heb je gelijk ik, maar ik kreeg je indruk dat je het perse zelf wilt oplossen, maar dat is dus niet zo.
     
  5. Is de stekker voor de verstuivers nog wel goed dan?
     
  6. Als ik heel eerlijk ben wil ik het wel heel graag oplossen :p Maar klaar is klaar, als ik niet verder kom moet ik hulp hebben, of dat nou dit forum is, de lokale garage of de Ford dealer is. Maar dat komt vrijdag aan bod.

    De stekker van de verstuivers loopt door naar de PCM en dat ziet er allemaal goed uit.
     
  7. weet je al wat het is/was Kees?
     
  8. Helaas, de auto staat bij de dealer en ze bellen me als ze wat weten. Hij staat er al vanaf 1 uur, dus ik hoop dat het zo lang duurt omdat ze iets hebben gevonden...
     
  9. Gisteren de auto weer naar huis gesleept, zelfs de Ford dealer komt er niet zomaar uit. Het enige waar ze nog een foutcode op krijgen is op de krukas sensor, maar die geeft wel gewoon een mooi blok signaal en de toeren geeft hij ook gewoon netjes door, best vreemd.

    De volgende stap voor de dealer zou zijn om gewoon storing te gaan zoeken, en dat laat ik liever door iemand anders doen met net zoveel zo niet meer ervaring maar niet tegen dealer tarief
     
  10. niks opgeschoten dus :nocheer:
     
  11. Precies...
     
  12. Ben ik het niet helemaal mee eens. Er staat dus een storing in van de krukas sensor. Als dat signaal niet goed aankomt bij de PCM zal de auto niet starten. Waarom heb je niet gevraagd welke code erin stond?
     
  13. Jij zegt dat nu en ik sla me voor m'n kop.... Morgen gelijk naar de dealer bellen of ze dat nog opgeschreven hebben.

    Maar wat ze dus zeiden was (verkort): Foutcode op de krukas sensor maar hij geeft wel gewoon toerental en een mooi blok signaal.
     

  14. Kan zijn dat ik het niet begrijp maar hoe kan ie een mooi toerental weergeven als de motor niet start en dus loopt?
     
  15. Het toerental tijdens het starten geeft hij wel aan.
     
  16. Wat kost zo'n ding? Ik zou er denk ik, voor kiezen om die sensor preventief te ruimen..
     

  17. +1...
     
  18. Nou, vandaag de hele dag bezig geweest met meten, kwamen op de ECU uit, naar de Ford nieuwe ECU inleren, maar hij heeft geween precies hetzelfde....

    Ja, ook de krukas sensor vervangen, geen verschil.
    Ford snapt er niks van, mn lokale specialist weet er niks van en ik ben het al helemaal kwijt...
     
  19. Hoeveel raildruk heb je tijdens / na het starten ?
    Wat is het gemeten toerental tijdens starten?
    Wat voor storings meldingen heb je na een startpoging?
     
  20. 330 bar en ik dacht 250-300 RPM, maar dat weet ik niet uit mijn hoofd. Kawa geluid start hij in ieder geval heel sterk.
     

Deel Deze Pagina