Kees - Gele RS Look Wagon - IT'S ALIVE!!!

Discussie in 'Mijn Focus' gestart door wh-kees, 26 jan 2014.

  1. Bij de 1.6 TDCI wordt het probleem met de sensor referentie spanning wel eens veroorzaakt door de EGR klep. Weten ze zeker dat dit de computer is?
     
  2. [MENTION=142]JW[/MENTION] , dan ga ik dat inderdaad even proberen, zou wel mooi makkelijk zijn. Ik gebruik zelf altijd ELM Config via de door jou aangemaakte handleiding. Ga het morgen even uitzoeken.
    [MENTION=3422]antig01[/MENTION] , Hebben ze ook geprobeerd, maakte helemaal niets uit. Als je de draden schema's volgt is de laatste logische stap de ECU. Het is niet dat er ergens geen spanning komt, maar de ene keer is het 5 volt, dan weer 0 volt en dan weer 12 volt terwijl het alleen maar een 5 volt circuit is. De auto staat al 2 dagen in de garage en ze meten allemaal rare waardes die helemaal niet kloppen, niet een vaste 0 of een vaste klacht, dus een kapotte kabel, kabel die aan massa ligt kan het ook niet wezen.
     
  3. #123 wh-kees, 2 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2016
    De auto is eindelijk bij de garage vandaan maar zonder dat hij het doet...

    Alleen nu ik met Forscan uitlees (ipv ELMconfig) geeft hij 2 codes aan die toch wel aldoor terug komen:

    PCM U0073 (21) CAN communtication bus fault. -signal above max threshold

    &

    Instrument Cluster U1900 (60) CAN Communications bus fault - receiver error.

    Het can (haha) niet anders dan dat die 2 met elkaar te maken hebben, tenminste dat zou je denken. Ik heb alleen niks geen draden schema's om te zien welke draad ik door zou moeten meten.

    Alle hulp is altijd welkom...
     
  4. Heb je al een andere ecu dan?
     
  5. Ja, die heb ik gisteren weten te vinden. Maar ik krijg mijn ECU niet uitgelezen, sucurity acces denied, en die 'nieuwe krijg ik dus ook niet ingeleerd. Maar hij geeft wel dezelfde foutcodes daarmee.

    Daar komt ook nog bij dat ik op de 5 volt lijn van de nokkenas sensor, lucht omloopklep en gasklep 4,38 volt krijg. Dat is nog een blijvende code, p0652, refference voltage b circuit low.
     
  6. heb wel iets ontdekt, als ik de stekker van de gasklep (?) loshaal (de bruine stekker) komt er weer netjes 5 volt op het circuit en komt de foutcode ook niet terug. alleen wil hij nog steeds niet starten omdat nu een foutcode komt dat ik die stekker heb losgetrokken.

    We puzzelen voort...
     
  7. Gasklep? Maak eens een foto.
     
  8. Het is geen gasklep, maar ik weet de benaming niet.

    Aan de onderkant van het rode vierkant, de bruine stekker.

    [​IMG]

    Let op , deze foto is van toen ik mijn turbo wisselde
     
  9. Ik heb eventueel de elektrische schema's voor je, PB me je email even dan stuur ik deze terug.
     
  10. Hey Kees, je auto nog niet gezien bij 322. Rijd je elke dag op en neer?
     
  11. #131 antig01, 2 feb 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 feb 2016
    Dat is een van de 2 kleppen van de intercooler bypass. Met de stekker los zou de auto zeker. Moeten starten naar mijn idee.
     
  12. [MENTION=33]pd3jcw[/MENTION] , PB is onderweg!
    [MENTION=4054]RdF[/MENTION] , het is wel duidelijk dat ik nu niet elke dag op en neer rijd :P. Maar ik ben net een week terug vanuit de zandbak en heb nog even 1,5 week om thuis te blijven en dus dit uit te zoeken...
    [MENTION=3422]antig01[/MENTION] , Dat is ook mijn idee inderdaad, maarja hij doet dus nog niks. Ik wil eigenlijk weten welke dingen de ECU nodig heeft om te zeggen: "Ja, alles is goed, ik ga nu de injectoren aansturen." Want daar gaat iets mis.
    Zometeen ga ik kijken of de injectoren wel aangestuurd worden (voor de zekerheid) en of de timing wel goed is.Lees daar ook een hoop over, dus ik kan het maar beter even controleren.
     
  13. Hij kort zien dat de motor op tijd staat. Dus nokken en krukas stand. Hij moet zien dat er raildruk is.
     
  14. Timing heb ik gecontroleerd, dat staat goed. De injectoren ook en niet heel verrassend, die worden niet aangestuurd. Maar normaal als ik een van mijn injectoren loshaal, krijg ik daar een foutcode van, nu helemaal niets. Nu weet ik niet of dat komt omdat ze niet aangestuurd worden, of omdat ze 'niet gezien worden'. Ik loop alleen maar meer vast.

    Als ik de stekker van de omloopklep loshaal, dan zijn de enige 2 foutcodes die naar voren komen dat die stekker los is en erg sensor B circuit low
     
  15. [MENTION=3422]antig01[/MENTION] , klopt, als ik hem uitslees kan ik ook zien dat hij druk heeft, hij stuurt alleen de injectoren niet open.
     
  16. Net even de retourslangen en de druk leidingen bekeken, uit de retour komt helemaal niks geen brandstof. Uit de drukleidingen wel, maar dat lijkt me nou niet echt hoge druk als ik eerlijk ben. De hoeveelheid en kracht wat er uit komt lijkt meer op een slecht kraantje die je tegenkomt op een goedkoop tankstation wc. Heel weinig met weinig druk.
     
  17. Zou het niet kunnen zijn, omdat je nu een andere ecu hebt, dat je de injectoren moet inleren in de ecu?
     
  18. Sorry, voor de duidelijkheid, ik heb de oude ECU er nog in zitten.

    Ik krijg de oude niet uitgelezen en daarom dus ook de nieuwe niet ingeleerd.
     
  19. Kun je ook niet de "as built" data aan de hand van je vin nummer in de nieuwe zetten?
     
  20. Dit gaat me al te ver. Leg uit.

    Ik weet wel in ieder geval dat ergens in mijn ECU, of PCM zoals het via Ford heet, dat daar ergens ook mijn sleutels in staan, en die moet ik kopiƫren naar die nieuwe, en daar kom ik niet aan. Als ik hem ga kopiƫren naar een BIN file zeg hij na 20 minuten "security acces denier"
     

Deel Deze Pagina