1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Parkeerrem uitgeschakeld

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Petervoort, 22 jan 2014.

  1. Vandaag heb ik van een Ff cmax 1.6 tdci van bouwjaar 2003 de remblokken voor en achter vervangen.deze auto is uitgevoerd met een elektrische parkeerrem.

    Nadat de achterzijde klaar was, heb ik de auto gestart en buiten gezet.daarna het contact uit. De auto wil de elek. Parkeerrem inschakelen, echter hoor ik de motor van de rem langer dan normaal maar de rem word wel ingeschakeld.
    Daarna heb ik de auto weer op contact zet en geprobeerd de parkeerrem vrij te schakelen. Echter kwam direct de melding "elektr. parkeerrem uitgeschakeld" met een welbekend storingspiepje.

    Mijn vraag is dan ook : Is het zo dat de elektr. Parkeerrem opnieuw moet worden ingesteld na het vervangen van de remblokken? En is dit evt. Zelf uit te voeren of duid dit op een defect.

    Ik heb de achterremmen nadien nog gecontroleerd, deze zijn in orde. Het viel mij verder op dat de parkeerrem/motor onder de reservewielkuip aardig aan roest onderhevig is.

    Momenteel heb ik de achterremmen met de noodhendel in de middenconsole vrij gezet. Achteraf blijkt dat de eigenaar wel vaker een melding heeft gehad in het display mbt de elek. Parkeerrem.
     
  2. Het probleem lijkt zich vanzelf te hebben opgelost. Vanmorgen de auto gestart, de melding in het display veranderde in "epr beperkt".

    Na een rit van 50km de auto uitgezet en zonder foutmeldingen werd de parkeerrem ingeschakeld. Daarna de auto epr nogmaals getest en alles lijkt normaal te functioneren.
    Wel kraakt de rem iets met inschakelen.

    Ik begin te denken aan een slechte stekkervetbinding of iets dergelijks.
    Zijn er mensen die dit ook meegemaakt hebben?
     
  3. zou het niet eerder zijn dat hij zichzelf opnieuw moest inleren omdat je
    waarschijnlijk de remcillinders/cups terug gedrukt hebt om de nieuwe blokken
    erin te krijgen....en dat het systeem weerstand moet voelen na een x tijd??
     
  4. #4 antig01, 23 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 23 jan 2014
    Nee je hebt niet voldoende remdruk getrapt. Je moet eerst de blokken helemaal tegen de schijf aan pompen. Dit gaat zwaarder als bij de voorrem. Daarna pas de handrem activeren

    Maar je hebt mazzel gehad, ik trok een keer de sleutel uit een auto waar ik de remmen net had vervangen. Draait de hele handrem naar de klote.
     
  5. Ik had na het vervangen van de blokken wel een normale pedaaldruk, maar het kan zijn dat dit niet genoeg is geweest. Het vreemde vind ik dat de achterwielen wel geblokkeerd stonden op het moment van de storing en de motor niet ging lopen bij uit/aan zetten.
     

Deel Deze Pagina