1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Temperatuur koelvloeistof en problemen gas toevoer

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door erwindew, 17 jan 2014.

  1. #1 erwindew, 17 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 jan 2014
    Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
    IK heb vorige week een Focus Wagon 1.4 uit 2002 gekocht met 150k op de teller. Nu viel het mij op dat de temperatuur meter van de koelvloeistof heel snel oploopt bij een koude motor. Hij stop wel netjes halverwege en blijft daar dan ook de hele rit op staan. Weet iemand wat dat kan zijn?
    En ook viel het mij op dat als je bijv op een snelheid rijd en je laat gas los dat hij dan heel laat reageert. Ik heb een beetje lopen zoeken op internet, maar ik kom niet echt verder. Kunnen jullie mij helpen?
    Ow ja ik ben dus nieuw hier dus ik hoop dat ik dit in de juiste groep heb gevraagd.
     
  2. KVS temperatuur is normaal. Elke focus 1 heeft de KVS snel op temperatuur. Hier hoef je je geen zorgen over te maken.
    Dit wil echter niet zeggen dat de olie dan ook al warm is en je kan gaan blazen!! Gewoon even 10 min rustig warm rijden.

    Reactie op het gas loslaten herken ik niet van mijn focus (1.6) misschien anderen?
     
  3. Super bedankt voor je info! Dat is alweer een gerustelling.
     
  4. Zoals Rick al zegt KVS is normaal. Bij gas los zakt het toerental langzaam, is dat wat je bedoelt?
     
  5. ja dat is wat ik bedoel. Soms zelf zo erg dat toerental paar seconden geen eens daalt maar nog blijft hangen.
     
  6. Trap je dan ook je koppeling in of...?
    Het is normaal als je alleen het gas loslaat dat je toerental blijft hangen bedenk ik me net.

    Je laat je gas los en je auto is op snelheid je koppeling (en dus je motor) zit gekoppeld aan de aandrijving.

    Normaal verzorgd je motor het ronddraaien van de wielen, laat je het gas los, dan verzorgen de wielen het ronddraaien van de motor.
    Je motortoerental zal dus rustig terugzakken naarmate de snelheid afneemt.


    Trap je de koppeling in en blijft hij hangen dan heb je grote kans dat de koppeling iets blijft plakken. Kan volgens mij zijn dat de koppeling iets vettig is oid. of je koppelingsplaat slijtageverschijnselen vertoond.
     
  7. Ik zal moeten testen of het ook met koppeling in gebeurt.
    Maar ik kom net van een diesel lease auto. en die had dit probleem niet zo extreem. Daarom viel het me ook op.
     
  8. Als je niet je koppeling ingetrapt hebt is het heel normaal dat je toerental hoog blijft. Deze zakt gewoon met de snelheid van de auto mee terug.
     
  9. Lijkt me sterk dat dit het is. Wanneer het toerental hoog blijft/langzaam terugzakt terwijl de aandrijving weg is (bijv. doordat de koppeling is ingetrapt) ligt dit zeker niet aan de koppeling, maar eerder aan een vervuilde of niet goed werkende stationairregelklep, of een slechte/kapotte carterventilatie welke voor valse lucht zorgt of zelfs een vervuilde gasklep.
     
  10. +1 denk ik ook.
     
  11. Post anders een filmpje dan kan iedereen zien wat je bedoelt
     
  12. Ik ken het voorval van een focus 1 2.0.
    Hierbij liep de gaskabel stroef waardoor hij langzaam terug kwam bij het loslaten van het pedaal. Kabel was beschadigd doordat deze klem had gezeten.

    Nu weet ik niet precies uit mijn hoofd hoe de kabel van een 1.4 loopt
    Maar je zou het na kunnen kijken
     

Deel Deze Pagina