1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Mistig turboprobleempje

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Peter0303, 14 jan 2014.

  1. De turbo van de wagon valt soms op rare momenten uit.
    Dan begint het controlelampje (spiraal) te knipperen.
    Heb dan geen turbovermogen meer.

    Echter zet ik de motor uit, en na een minuut start ik m weer dan is alles weer normaal.

    Ik zit niet echt te popelen om een (gereviseerde) turbo te laten vervangen.
    Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn?

    Alvast dank voor het meedenken.
     
  2. Als je gloeispiraal knippert betekent dat dat de auto in een noodloop rijdt. Het hoeft dus niet dat je turbo defect is. Uitlezen kan een hoop duidelijkheid verschaffen.

    Gezien je handtekening ga ik er van uit dat je een Focus 1 fase 2 met 1.8 TDCi motor hebt.
     
  3. #3 HokusFocus, 14 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 14 jan 2014
    Zou ook je egr kunnen zijn, als die aan zijn eind is en in de verkeerde stand staat gaat je auto ook voor geen meter meer vooruit en bij herstarten kan het probleem weer even over zijn.
     
  4. @ rfknol: Het betreft idd een Wagon 1, fase 2 uitvoering.
    85KW TDCI uit 2005, 260K op teller (met nog de laag geplaatste achterlichten
    Alle gloeispiralen zijn in 2012 vervangen voor nieuwe exemplaren.

    [MENTION=12492]HokusFocus[/MENTION]: Is dat probleem simpel te verhelpen ?
     
  5. Als het de egr is dan is dit op te lossen door een nieuwe te plaatsen. Een optie is dan om hem direct gedeeltelijk af te doppen. Op eBay kun je een pakking kopen voor jouw type motor en je moet er dan een gaatje in boren van 6mm. Egr is trouwens niet een goedkoop onderdeel... Hoor je ook een rammel bij het uitschakelen van de motor?
     
  6. Voor je de egr gaat vervangen en misschien wel onnodig hoge kosten gaat maken is het handig hem eerst uit te lezen. Zeker als hij knippert zal er een foutcode in staan.
    Maar een EGR kan inderdaad voor problemen zorgen.
     
  7. begin maar eens met uitlezen, anders blijft het een gezellig theekransje hier.
     
  8. Ook een verstopt/vervuild brandstoffilter is een reƫle optie!!!
    Maar uitlezen biedt zeker uitkomst denk ik :)

    Suc6
     
  9. Niks mis mee toch?:mrgreen:
     
  10. Euvel heb ik ook gehad, sporadisch noodloop tijdens rijden. Werd op gegeven moment steeds vaker.
    Toen laten uitlezen. Kwamen 2 foutmeldingen uit, p0251 en nog een foutcode (p1211 of 1251 ofzo). Bleek een probleem met brandstofdruk te zijn.
    IMV klep laten vervangen en verstuivers gereviseerd, nu loopt ie al tijden weer zonder problemen. Was bij mij toevallig ook bij 260k.
     

Deel Deze Pagina