1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

1.8 TDCi 115pk pk/nm stand na 281000km

Discussie in 'Performance' gestart door RHRH, 9 jan 2014.

  1. #1 RHRH, 9 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2014
    Een iets ander topic als normaal. Ik heb de luxe dat mijn auto nu gratis tweemaal op een dyno is geweest. Een maand geleden met oude olie, en vanmiddag. Deels ook om de nieuwe dyno te testen. En ik wou weten wat verse olie doet.

    De 1.8TDCI zou hebben 115pk en 280nm. Mijn Focus2 stamt uit 2005, en dus 281000km op teller.

    102,5pk - 282,3nm

    :o Hey waar zijn de paarden heen...

    Nieuwe olie en filter...

    107,6pk - 279,8nm

    :) :) Acceptabel verlies gezien km stand. En
    een mooie strakke lijn op de grafiek.

    Chippen staat nu ineens hoger op de lijst.
     
  2. Is chippen wel verstandig met zo'n km. stand?
     
  3. Als een auto goed onderhouden is kan het zeggen ze.
    Hoe zit jij met je verstuivers? Anders kon het wel eens zijn dat die na het chippen versneld problemen gaan leveren.
     
  4. Weet je zeker dat het de 115pk versie is en niet de 100pk? En is het vliegwiel al eens vervangen of is dit nog de eerste?
     
  5. #5 Dark Angel, 9 jan 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 9 jan 2014
    Hmmmm, dit maakt het wel steeds aantrekkelijker om de mijne ook eens op de Dyno te zetten.
    Heb ook de 1.8 TDCi met standaard 115pk en 280nm en heb deze destijds laten chippen met een km stand van 175.000km. De waardes zouden nu moeten zijn, 145pk en 330nm. Inmiddels heb ik nu 387.000km op de teller staan en ben wel benieuwd wat de waardes bij die van mij nog zijn.

    Inmiddels heb ik alwel een,

    Nieuwe DM vliegwiel
    Nieuwe Turbo
    Nieuwe Intercooler + alle slangen

    En heb nog steeds het idee dat ie de straatklinkers achter de auto opstapelt als ik het gas pedaal intrap.
    Voor de rest krijgt ie keurig om de 20.000km nieuwe olie plus filter en om de 60.000 een nieuw brandstoffilter.
    Luchtfilter doe ik zelf reinigen elke 20.000km aangezien het een Green inleg filter is en als je de auto met liefde behandeld, dus rustig warm rijdt en af laat koelen als je hebt lopen blazen gaat het prima.
    Zelfs met deze kilometerstand neemt ie nog steeds geen drup olie en zit het verbruik bij normaal gebruik op 1/19, met nog steeds de originele verstuivers
     
  6. Marco, hij heeft een Focus 2. Die is alleen met 115pk geleverd (voor de 1.8 tdci dan).
     

  7. Klopt alleen zijn er daar wel 2 versies in, eentje met 250nm en eentje met 280nm...
     
  8. De 250nm was voor de Focus 1 en de 280nm voor de Focus 2 toch? En TS heeft een Focus 2.
     
  9. Dat zou heel goed kunnen dat de FoFo1 250nm heeft.
    TS heeft indd een FoFo2

    Zelfde als ons dus zeg maar
     
  10. Sorry ik was tussen door even naar de alpen...

    Ja heb de 115pk ford motor, 3 monteurs al blij gemaakt. Ding is ex lease,
    en rijd als een gek, sport onderstel is fijn. 281k op de teller, ik vind het geniaal.

    Maar met de focus naar CH geweest... Onderweg geen enkel probleem
    what so ever!

    Op de autobahn goed veel lol gehad, omdat we geen skibox nodig hadden
    dit jaar. Maar op de terug weg in Duitsland shell fuelsave diesel getankt. En ik had daarvoor Zwitserse berg diesel erin. Toen de borden /130 kwamen, en ik
    echt niet mee kon komen met 140. Heb ik harder gereden als 160 voor langere
    stukken. Hij ratelt iets meer rond de 2000-2400 toeren, verder niet, tis geen turbo want ik krijg echt volle lading. :lol:

    De olie was nieuw 1 week voor vertrek, heb nog 300km normaal gereden, en daarna 1700km naar CH gereden en terug. Redelijk 'sportief' in Duitsland. ;)

    Ga binnenkort ff tanken en daarna Dyno run doen, eens kijken of ik nu gek
    ben of niet. Ik trok vanmiddag iemand echt idioot zoek, en die deed zeker
    zn best wel. Zat echt verbaasd naar de teller te kijken.
     
  11. Dus op de fuelsave deed hij het minder goed? Wat tank je normaal dan?
     
  12. Sorry was beetje van de kaart toen ik dat schreef. Nee ik bedoel het juist andersom dat ie echt loopt als een gek op fuelsave. Alsin merkbaar een stuk
    harder.

    En nee niet omdat de auto nu leeg is, ipv vol van reis, in DE merkte ik het al.
    Nu in NL met lege auto ben ik echt een stuk vlotter dan voor de reis. Dat snap
    ik dan niet.
     

Deel Deze Pagina