cmax riem vervangen?! waar let je op

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door Focus 1.6TDCI, 7 jan 2014.

  1. Hoi forummers,

    Ik heb een blauwe cmax1.8tdci 115pk:dance: van begin 2007 met 203d km op de teller. Ik moet dus de riem vervangen. Wat is er naast de distributieriem en spanrollen, poly V riem en beide poly v riem geleiders nog meer te vervangen.
    Pak meteen de krukaspoly ofzoiets mee. Duur onderdeel schijnt

    Graag wijze advies van jullie:rock:
     
  2. Klepdekselpakking, verder zit je goed denk ik.
     
  3. Misschien is het ook handig om de waterpomp te vervangen. Is bij mij toen (4 jaar en 100.000km geleden) niet gebeurd en nu kan het spul er alsnog vanaf en vervangen worden.
     
  4. robert en anton dank voor jullie feedback

    het volgende:

    er schijnt dat er naast de riem ook de distr keting ook vervangen moet worden. Is dit normaal? Zit op veel van dit soort motoren. Hebben jullie dit zelf ook gehad?
     
  5. Die hoeft niet vervangen te worden.
     
  6. Er zit toch geen ketting op de 1.8 tdci? Ik heb in ieder geval een distributieriem.
     
  7. Een distributieriem en ketting op 1 motor?? Das bijzonder?
     
  8. De 1.8 tdci heeft een ketting van de krukas naar de dieselpomp en een riem vanaf de dieselpomp naar de krukas.
     
  9. wel vervangen?
     
  10. Wat staat er nu?
     
  11. Ik kan wel lezen hoor maar ene dealer zegt vervangen ander niet. Ene dealer zegt dat motor stuk draait als ketting los raakt/knapt en de ander zegt niet. Is officeel onderhoud volgens ford. wordt duur geintje dan. Ik houdt rekening met 1500euro pff..wat een geld! I don't like!
     
  12. Ketting hoeft niet periodiek vervangen te worden. Waterpomp kan vervangen worden zonder de distributieriem te demonteren of nat te maken. Ik zou beide dus gewoon laten zitten. Misschien kan iemand van het forum deze klus voor je doen, dat scheelt weer geld.
     
  13. Officieel zou de ketting bij een focus 2 vervangen moeten worden (staat in de documentatie)
    Bij de focus 1 en transit connect mag deze voor het leven blijven zitten (zelfde partno).
    Dus trek je conclusie ;)
     
  14. De 1.8 TDCI in de Focus 2 kan voorzien zijn van een ketting of een wetbelt. Bij een ketting is het niet nodig om deze te vervangen maar bij een wetbelt is dit wel noodzakelijk.

    Voor zover ik kan terugvinden zijn alle 1.8 TDCI motoren die geproduceerd zijn voor 10-2007 voorzien van een ketting en de motoren die zijn geproduceerd na 10-2007 voorzien van een wetbelt.
     

Deel Deze Pagina