Ik heb sinds ongeveer een week dat ik de schakelpook van mijn niet lekker in z'n achteruit krijg. Ik heb nu al een paar keer 'vast' gestaan omdat ik hem simpelweg niet in z'n achteruit kreeg. Na meerdere malen proberen schiet hij er dan toch ineens in. Voor de snuggeren onder ons: ik moet de pook optillen, dat weet ik Iemand een idee wat dit kan zijn?
Helpt het als je de koppeling eerst op laat komen en daarna nog eens intrapt? Soort van dubbelclutchen dus. Zo heel af en toe wil hij bij mij ook niet meteen in de versnelling. Meestal is dat als ik nog niet helemaal stil sta.
Stilstaan deed ik, dus daar zit het hem niet in. Ik heb dit weekend geen last gehad, maar zal de volgende keer het e.e.a. proberen. Met het optillen bedoel ik het gedeelte onder de pook zelf, ik weet niet hoe dit bij Opel zit? Ik heb de luxe verlichte pookknop, misschien is deze anders dan de gewone?
Dat omhoog tillen is een beveiliging tegen het per ongeluk in zijn achteruit zetten. Volgens mij heeft de Focus dat niet.
Als ie niet in de achteruit wil de pook zachtjes in de goede richting drukken en tegelijk de koppeling heel iets op laten komen.
probleem is dat de achteruit zelden gesyncroniseerd is en je dus je tandwielen tand op tand staan, en dan heb je dus het probleem dat je niet in achteruit raakt. fiesta mk5 en5.5 hebben dat ook, oplossing is zoals eerder gezegd, je pook naar je achteruit trekken, en je koppeling langzaam laten opkomen en dan voel je de pook ineens in versnelling schieten. helpt dit niet, dan best eens naar je garage gaan...
Duidelijk verhaal van de tandwielen. Ga dit onthouden voor een volgende keer. Is er nog een verklaring waarom ik dit de eerste 3 maanden nooit heb meegemaakt, en nu ineens meerdere malen achter elkaar?