motor tdci defect gat in blok kmst. teruggedraaid

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door bacchus, 7 dec 2013.

  1. Beste mensen.

    Ik heb een (sloop) focus 2003 tdci.
    Hierbij zit een gat (zie foto) in blok.
    De foto is gemaakt achter de rechter voorwiel.
    Er is een stuk van het motorhuis eruitgeslagen je ziet de krukas.
    Weet iemand of dit nog te repareren is, blok zal er wel uitmoeten.
    Rest is goed van deze focus.
    Wie is er handig voor weinig, anders gaat die naar de sloop.

    Ik kocht deze auto incl. kapotte motor km stand 100.000.
    Kreeg later een nap autopas en bleek bij 70.000 km tellerstand
    terug is gedraaid staat op de nap.(totaal 170.00 km gelopen).
    Weet iemand of ik de garage hiervoor kan aanspr.stellen als zij niet de correcte km stand hebben genoteerd bij de advertentie.
    Wie kan mij hiermee helpen.
    Wie heeft er ervaring met ferugedraaide km standen. :cheer:
    Gr. Bacchus.
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. Ik denk dat je dit nog wel kan herstellen ja.
     
  3. Je hebt volgens mij geen poot om op te staan, betreft de NAP.
    Dan zeggen ze dat je dat voor aankoop had moeten controleren.
     
  4. Hoeft niet teruggedraaid zijn (opzet) kan ook een andere teller in zijn gekomen.
    En inderdaad volgens de regels moet je dat voor de aankoop controleren. Wanneer heb je deze auto gekocht?
     
  5. #5 JW, 7 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2013
    De kans is inderdaad groot dat er een keer een nieuwe teller in is gekomen. Bij de focus 1 fase 2 van bouwjaar 2002/2003 komt het regelmatig voor dat de tellerunit problemen geeft door corrosie op de printplaat van de teller. In veel gevallen wordt er dan een andere teller geplaatst. Meestal wordt dit dan ook in het onderhoudsboekje vermeld.

    Als koper heb je een onderzoeksplicht. Zo kan van je verwacht worden dat je voor aankoop zelf de NAP gegevens had opgevraagd. Daarnaast is 70.000 KM voor een 10 jaar oude auto met diesel motor zeer laag. Een rechter kan hierdoor besluiten dat dit reden had moeten zijn om voor aankoop meer onderzoek te doen naar de kilometerstand.


    Gezien de drijfstang door het motorblok naar buiten is gekomen kan je dit blok wel als afgeschreven beschouwen. Om de auto weer rijdend te krijgen zal je een gereviseerde motor of motor bij een sloperij vandaan kunnen plaatsen. Wanneer je dit allemaal zelf kan doen zijn de kosten nog wel te overzien. Als je alles door een garagebedrijf moet laten doen wordt het al snel een kostbare aangelegenheid. Je zal voor jezelf moeten bepalen of en hoeveel geld je er nog aan wil uitgeven.

    Met defecte motor is de waarde van de auto nihil. De auto zal waarschijnlijk nog het meeste opleveren als je deze demonteert en in onderdelen verkoopt.
     
  6. Allemaal bedankt voor reacties, maar wie heeft ervaring dat onder het draaaiend motor dit kan gebeuren ? gebeurt tydens proefrit garage
    GR. Bacchus
     
  7. nieuw drijfstanglagerkapje erop, beetje staalplamuur tegen het blok aan, nieuwe olie erin en gaan met die banaan:thumbs::schater::cheer::dance::badgrin::badgrin:
     
  8. staalplamuur.

    Heey Nickysmeding. :cheer:

    Hoop dat het kan met staalplamuur. best wel groot gat.
    Kan jij dat maken ? , ik heb een smeerput, zal ik de voorbereidingen doen.
    Of zijn er andere handige monteurs ben benieuwd, ben blij dat deze mogelijkheid er is, en hoop dat het gaat lukken.
    Komt dit vaker voor dat de drijfstang uit een blok kan slaan,
    Ik heb ook nog 2 stuks tddi nooit geen problemen mee doe daar om de 35000 nieuwe olie in.
    Deze tdci kocht ik voor onderdelen maar ook fijn dat de motor weer kan lopen. De tdci is een ex politiewagen geweest.
    Ik woon in omgeving Arnhem.
    Dat ze met de km stand hebben gefraudeerd vrees ik dat ik daar geen
    aanspraak op kan doen, jammer dat met km fraude er niet meer forum leden zijn die daar meer ervaring mee hebben. heb geprobeerd om wat geld terug te vangen helaas lukte mij dat niet.
    Kan de vorige eigenaar ook niet aanspreken, ben opzoek geweest hierna
    wegens privecy geven de garages geen adres van vorige eigenaar.
    Maare Nickysmeding of andere handige monteurs laat even weten wanneer jullie tijd hebben om het gat te dichten, ik zal deze week alvast de beschermings/staalplaat onder het blok verwijderen dan kan ik beter zien
    wat er mis is hoop dat het gat niet groter is zoals op foto.
    Ik hoop dat de tdci niet meer heeft gelopen dan 170.000 km, weet iemand hoe ik dit kan controleren. de pedalen zien er uit naar 200.000 km en de stoel is niet doorgezakt, heeft iemand tips hoe ik nog meer aan een auto kan zien of die veel heeft gelopen, alvast bedankt.
    gr. Bacchus info: 06 1908 2669
    .
     
  9. Het zijn een beetje flauwe reacties van Anton en Nicky, dit is niet te repareren. Zoals JW schrijft, drijfstang door motorblok heen / gat in motorblok betekent dat hij afgeschreven is :nocheer:
     
  10. #10 Marco Morello, 8 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2013
    [MENTION=10191]bacchus[/MENTION]s: ff serieus dit is niet te repareren met staalplamuur.....
    Een blok wordt warm en zet dan uit, wat denk je dat de plamuur doet? Hint; het rekt iig niet mee.... Goedkoopste oplossing; ander blok erin hangen.

    Wat betreft je vraag of dit vaker voorkomt bij de 1.8 tdci, deze motor is ook geleverd in de Transit Connect, hier kwam dit weleens voor.

    Ohja in het kader van niet zo handig (al ben ik niet heel erg verbaasd....) niet je GSM nummer zo op het forum zetten....
     
  11. Daarbij: als het een politie wagen is geweest kun je er ook wel vanuit gaan dat deze niet altijd netjes warm is gereden als er met een prio1 melding op uit gegaan wordt :)

    Als je de koets wilt behouden zou ik ook voor een ander blok gaan. Dat is dan de oplossing met de minste problemen want wat ga je allemaal nog tegenkomen als je deze motor uit elkaar trekt?
     
  12. Beste focusclub leden.
    Hoe kan ik aan de auto zien aantal km ongeveer, aangezien nap niet klopt.
    En bericht voor Nickysmeding verklaar dat jij het wel kan met staalplamuur ? heb je ervaring hiermee.

    gr. bacchus
     
  13. Sweet irony. Als het zo voor de hand ligt dat dit niet meer gemaakt kan worden, zegt men weleens gekscherend dat het makkelijk gemaakt kan worden. Dus correct me if I'm wrong, maar ik denk dat Nicky door te bevestigen dat het gerepareerd kan worden, eigenlijk wil zeggen dat het vreemd is dat jij in zo'n volslagen kansloze missie gelooft...
     
  14. Volgens mij moet jij de berichten nog een keer lezen. Nicky eindigt zijn bericht niet voor niets met meerdere smileys. En wat Marco ook zegt plamuur krimpt of gaat uitzetten dus wat dat betreft is dat geen optie. Het zal een ander blok worden of die focus naar de sloopbrengen. Je geeft aan dat de km stand niet klopt. Ik vraag wanneer je deze gekocht hebt en daar geef je geen antwoord op. Dus ik denk dat je je conclusie zelf wel kunt trekken.
     
  15. Nee, staalplamuur is natuurlijk geen optie, als er een gat in het motorblok zit is deze gewoon afgeschreven, hier kan je niets meer aan doen.
     
  16. Lmao rofl!
     
  17. #17 antig01, 8 dec 2013
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2013
    Gezondheid?

    He maar Lars, jij bent toch gietaluminium-lasser van beroep?
     
  18. Nooitvan ironie en/of sarcasme gehoord:mrgreen:
     
  19. Jazeker, maar alleen als de zon en de maan in lijn staan met de aarde :mrgreen:
    Ben trouwens ook amateur-gynaecoloog , dus wil best even in het gat kijken :schater::badgrin:
     
  20. Ik dacht een hobby gynaecoloog :mrgreen:
     

Deel Deze Pagina