1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

ALTERNATOR defect? Focus ST

Discussie in 'Techniek & onderhoud' gestart door little viper, 29 nov 2013.

  1. Hallo,

    Sinds heel recent brandt het "rode lampje van de batterij" op mijn display.

    Ik heb slechts enkele kilometers met deze situatie, dus kan er voorlopig niet zoveel over zeggen...

    Ik heb ook een licht "zoemend" geluid vind ik.

    Ik heb naar de garage gebeld, en zij zeiden dat dit zeker de alternator is.

    Maandagavond gaat hij binnen.

    Voorlopig laadt de batterij nog op.

    Wat denken jullie hiervan?

    Maakt een defecte alternator een geluidje?

    Enig idee wat dit kost?
    Auto wordt bij Ford gemaakt.

    Ik heb dit nog nooit gehad.

    Auto heeft +/- 110.000km en is binnenkort 7jaar.

    Thanks!
     
  2. De dynamo kan inderdaad lawaai maken als hij defect is. Maar als het lampje van de accu brand geeft dat aan dat er een probleem is met het laden van de accu. Meestal dat dat niet meer gebeurd;)
    Ik heb voor mijn diesel toen een gereviseerde eronder laten zetten bij de dealer, kostte toen 400 euro.
     
  3. Wtf!
    Zo duur en dan is het nog geen "echt" en nieuw ford onderdeel ...

    Mama mia :-s
     
  4. Kleine correctie. Ik heb toen meteen ook een spanrol laten vervangen zie ik.
    Dynamo kostte 199 (ex btw).
     
  5. Nu ga ik een domme vraag stellen, maar welke riem is er gelinkt aan de dynamo?

    Ik dacht dat de dynamo een onderdeel op zichzelf was. Waarbij geen extra onderdelen diende mee vervangen te worden?
     
  6. Bij de ST en RS worden er geen riemen vervangen, zitten geen stretchbelts op de Volvo motor
     
  7. Bij de diesel zit die op de multiriem, maar ik had toen dat de spanrol ook lawaai maakte. Was net een krijsend varken:)
     

  8. Hoe word de dynamo dan aangedreven? [MENTION=3602]Sbro.nl[/MENTION]
     
  9. Gewoon met een riem natuurlijk, alleen die is her te gebruiken. Althans zo is mij onlangs verteld bij de garage.
    Correct my if I'm wrong
     
  10. Tsjah als je multiriem 20.000km later weer moet zou ik deze meenemen.
     
  11. Wie zegt dat de multiriem dan zou moeten? Daarbij n multiriem verwisselen is n klusje van niks.

    @Kleine adder: voel eens of de dynamo ook heel warm wordt? Als dit zo is dan is ie zeker stuk. Verder als het acculampje brandt wil niet zeggen dat de accu helemaal niet bijlaadt.
     
  12. Bij mij lagen de lagers eruit...
     
  13. ik had dit probleem op mijn focus ..... lawaaierige dynamo en de geur van warme
     
  14. Bij mij ging ook "ineens" het lampje oplichten, ik ben doorgereden naar het werk +/- 50km en daarna wilde de auto ook niet mee starten.
    Op laten halen en revisie dynamo laten plaatsen voor 300 euro voor mijn 99 TDDI dat is natuurlijk geen st.
     
  15. Hallo, de alternator is gemaakt!

    Er is een andere geplaatst .
    Geen 'nieuwe' .

    Mijn alternator hebben ze geruild voor een andere (gereviseerde veronderstel ik)

    Het is een 'speciale' alternator voor de focus ST.

    De alternator van de diesels passen hier bv niet op.

    Totaalprijs: +/- 450euro voor de alternator
    200euro aan werkuren (veel demontage bij de ST)

    De 2 riemen (airco en alternator) waren nog perfect!

    Totaal = 650euro :(

    De prijs van een nieuwe ford alternator = 650euro zonder werk! Enz

    Superservice van FordGarage vanderborght Kampenhout
     
  16. Hoeveel heb jij dit betaald? Riemen mee vervangen of niet
     
  17. In hoeverre is dit waar? Ik kreeg net te horen bij de dealer dat de riemen wat droog waren en het goed was om ze te vervangen als de dynamo gewisseld wordt.
     
  18. Riemen zijn her te gebruiken als ze in goede conditie zijn, zijn ze als een aantal jaren oud, gewoon nieuwe erop.
    Zijn aftermarktet rond de 10euro
     
  19. #20 Kludrex, 16 nov 2016
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 nov 2016
    Thanks. Riemen zijn wat droog en zijn bijna 10 jaar oud en worden meevervangen.
     

Deel Deze Pagina